Sporster -04, 1200XL
Vuotaa öljyä ensiöketjun kiristimen mutterin alta. Siis paikallaan seisten (ei vielä ole ajossa). Mutterin läpi menee pultti, jolla kiristetään ketju. Mutteri, jossa nylon sisus, lukitsee pultin. Hankin uuden mutterin, mutta myyjä ehdotti väliin jotain tiivistettä. Biltemassa on materiaaleja useita.Tiivistemateriaali, asbetsilla ja ilman taisi olla korkkiakin. Paksuuksia löytyy, 0,4mm, 0,8mm, 1mm ja 1,5mm. Mikä tohon olisi paras? Niin ei tarvis taas kesää tuskailla öljyvuotoa..
Hyvää Vappua kaikille
t. Old
Sportster vuotaa taas
Re: Sportster vuotaa taas
Onkohan siinä mutterin alla prikka? Jos sen korvaisi usit-tiivisteellä? On prikka sekin, mutta siinä on kuminen tiiviste sisäreiän kehällä. Öljyproppujen tiivisteinä käytetty osa. Google löytää.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Sportster vuotaa taas
Kuparitiiviste toimii myös.
Onko varma, ettei koppa ole halki ruuvin reikään?
Joskus on sellainenkin tullut vastaan
Onko varma, ettei koppa ole halki ruuvin reikään?
Joskus on sellainenkin tullut vastaan
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Sportster vuotaa taas
Täytyypä trkistaa, ettei ole halki. Jakoavaimella saa paljon kaikkea aikaan...Kun hylsyn läpi ei saa kuusiokoloavainta, Nerokas suunnnittelu.. Joo ei ole mitään prikkaa, se siinä vähän ihmetyttääkin.
Old
Old
Re: Sportster vuotaa taas
Miten sitten lenkkiavain sen jakarin sijaan?
Varaosaselain kertoo, että "itsetiivistyvä" mutteri siihen kuuluu, eikä prikkaa.
Minulle uusi tuttavuus tuo itsetiivistyvä, ei kai se nyloc'ia kuitenkaan tarkoita?
Varaosaselain kertoo, että "itsetiivistyvä" mutteri siihen kuuluu, eikä prikkaa.
Minulle uusi tuttavuus tuo itsetiivistyvä, ei kai se nyloc'ia kuitenkaan tarkoita?
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: Sportster vuotaa taas
Ei mulla ole just tuon kokoista tuumaista lenkki/kiintoavainta. Ja noi mutterit pitää laittaa oikeaan momenttiin. En ole nähnyt sellaista momenttiavainta mistä menee kuusiokolo läpi (niissä on hylsy). On aika nylokin näköinen toi uusi mutteri.
Old
Old
Re: Sportster vuotaa taas
Aika hyvin pärjää millisillä....11,13,14,16,19
Kuusiokolot pitää olla tuumaiset, niistä ei käy kuin 8mm
Tuossa bilteman aloituspaketti tuumaisten maailmaan
Kuusiokolot pitää olla tuumaiset, niistä ei käy kuin 8mm
Tuossa bilteman aloituspaketti tuumaisten maailmaan
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Sportster vuotaa taas
Joissain noissa laitetaan se nylockin tapainen mutteri ylösalaisin, eli se nylock toimii tiivisteenä mutterin ja kopan välissä. Ei tarvetta tiivisteelle.
Re: Sportster vuotaa taas
Motonetissä on kans ihan sopuhintaisia Bahcon tuumakaluja, jos Biltsun sininen ahistaa
Itsellä 3/8” hylsysarja ja kiintolenkit, tais olla yhteensä alle satasen kauppa.
Tuon mutterin kiristyksessä varmaan kannattaa käyttää momenttiavainta. Veikkaan että ketjun kireyden säätö ei ole ihan justiinsa, ts toleranssia on. Eli kireys ensin kohdilleen, mutteri tuntumalle, sitten avaimella momenttiin. En usko että säätö isosti liikkuu siinä kun mutteri inasen pyörähtää. Ja voihan sen varmistaa luukusta että menikö liian tiukkaan
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”