Tupla levyjarrut 2005 Heritageen ?

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

SmallBlock
Viestit: 45
Liittynyt: 18:44 08.04.2020.
Paikkakunta: Hellsinki

Tupla levyjarrut 2005 Heritageen ?

Viesti Kirjoittaja SmallBlock »

Onko kellään kokemusta rakentaa Heritage Softailiin vm.2005 eteen tuplalevyjarruja ?
Miten isosta projektista kyse ja onnistuisiko tehtaan osilla. Valmiita kittejä en ole löytänyt markkinoilta.
Tykästyin Road Kingin jarruihin mutta Heritage sopii vartalolle paremmin...
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tupla levyjarrut 2005 Heritageen ?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Siihen tarvitaan alaputkien vaihto matkamallin putkiin, jotta satulat saa kiinni kummallekin puolelle. Sitten tarvitaan vain toinen levy, jarru, vanne tuplalevylle ja jako jarrunesteelle.

Yhteen softail standardiin sellaisen tein.

Osien etsimistä ja pientä soveltamista, siinä ne tärkeimmät. Ei kaikkea saa kitteinä.

Jos saa jostain Kingin keulan, niin siitä pääsee rakentamaan, putken halkaisija on sama.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
SmallBlock
Viestit: 45
Liittynyt: 18:44 08.04.2020.
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Tupla levyjarrut 2005 Heritageen ?

Viesti Kirjoittaja SmallBlock »

Ulkomaan foorumeilta löytyi kuvasarjoja FX-mallien muuttamisesta tupla levyille. Niitähän on tullut tehtaaltakin tuplalevyillä. Ei näyttänyt kovin kummalta operaatiolta. FL-softailin muutoksesta en löytänyt yhtään kuvaa (tehtaan vermeillä). Onko tuo Heritagen keula kapeampi kuin matkamallin ? Silloinhan pelkkä "alapään" vaihto ei taida rittää ?
Avatar
Kiwi
Viestit: 2160
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Tupla levyjarrut 2005 Heritageen ?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Suurinpiirtein saman levyinen keula niissä on, matkamalleissa vaan on t-kappaleissa negatiivinen kulma.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tupla levyjarrut 2005 Heritageen ?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Eikä T-kappaleiden kulmalla ole tässä edes mitään väliä, koska softailin omat T-kappaleet pitää joka tapauksessa jättää paikoilleen. Yläputkien pituus on toki kulmista sun muusta geometriasta johtuen eri, joten todennäkiisesti softailin yläputket pitää tunkea matkamllin alaputkiin.

Kahvan yhteydessä oleva pääsylinteri on sitten oma juttunsa. En osaa sanoa, onko Kingissä eri sylinteri, kuin Hertsikassa. Kun nestettä ruutataan kahteen satulaan, voi liian pieni pääsylinteri painua pohjaan.

Omassa 80-luvun softailissa tilanne vaan parantui dramaattisesti, koska sen ajan pääsylinteri on oikeasti liian iso yhdelle levylle. Nyt jarruun tuli liikettä, tuntumaa ja pitoa ihan eri tavalla, kun tehtaan orggis pääsylinteri ruokkii kahta orgiis satulaa yhden sijasta. 20vuotta myöhemmin jarrutuntuma oli jo ihan toinen valmiiksi, joten myös pääsylinteri kannattaa varmistaa.

Listaan vielä tarvittavat asiat, joita itse käytin:
1. matkamallin alaputket
2. toinen levy
3. toinen satula
4. jarruletku vasemmasta satulasta oikeaan ja tietysti tuplabanjopultti
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Kiwi
Viestit: 2160
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Tupla levyjarrut 2005 Heritageen ?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Yhellä jarrulla pääsylinteri on 9/16" porauksella ja tuplajarrulla 11/16".
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tupla levyjarrut 2005 Heritageen ?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Kiwi kirjoitti: 16:34 16.05.2020. Yhellä jarrulla pääsylinteri on 9/16" porauksella ja tuplajarrulla 11/16".
Eli siis pääsylinteri menee vaihtoon myös näillä uudemmilla listan jatkoksi todennäköisesti.

Muistatko miten oli '86 vuoden poraukset? Entä '81 Sportstereissa? Nimittäin minulla '81 sportin tuplalevyt ovat ihan yhtä tunnottomat, kuin '86 softailin soololevy oli. Jos sportissa olisi myös pienepi poraus soololevyille, niin sellainen pääsylinteri voisi tehdä jarrut '81 rautikseenkin...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
JKKo
Viestit: 1734
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupla levyjarrut 2005 Heritageen ?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Kannattaa kokeilla ykslaikkaisen kahvasylinteriä tuplajarrujen kanssa ennen kuin vaihtaa isompaan. Saattaa olla hyvinkin mieleinen. Ostelin talvella Sportster Sportin keulan projektina alaputkien ja oikean puolen satulan takia ja kunhan koronakaranteenilaiseni palaavat maailmalta ja saan näiden harvinaisemmat liukuputket, niin pääsen itse kasaamaan ja kokeilemaan.

Jos sitä puhtia onkin yllättäen (!) liikaa, niin joillakin sintteripaloilla saanee pahimman terän taitettua.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tupla levyjarrut 2005 Heritageen ?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

JKKo kirjoitti: 17:44 16.05.2020. Kannattaa kokeilla ykslaikkaisen kahvasylinteriä tuplajarrujen kanssa ennen kuin vaihtaa isompaan. Saattaa olla hyvinkin mieleinen.
Voi se toimia, mutta pelkään painuvan liiaksi pohjaan. Minulla oli 4000 km 2003 Kingi ja sen jarru ei tuntunut mitenkään liian kovalle muistikuvani mukaan. Kokeilemallahan se selviää ja nyt rupesi sen verran vaivaamaan, että käyn koepuristamassa sen Kingin jarrun, jäi edelleen meidän talliimme kaupan jälkeen :)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Kiwi
Viestit: 2160
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Tupla levyjarrut 2005 Heritageen ?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

En ihan tarkkaan muista missä välissä on ollut mikäkin, banaanijarrulla oli 3/4" porauksella, sen jälkeen yksimäntäiset tainneet olla 9/16" ja tuplapuristimet joko 5/8" tai 11/16".

En suosittele tuplapuristimia 9/16" porauksella olevan kahvan kanssa, kokeiltu on. Nämä nelimäntäiset tarvitsisivat jopa isomman kuin 11/16" sylinterin, jotta sillä saataisiin jarrutuntuma uudempien brembojen "tasoiseksi". Ei siis sillä että ihan siihen jarrutehoon yltäisivät, mutta joka on ajanut esim. Sportti Dynalla tai 00-07 touringilla tietää miltä pesusienen puristaminen tuntuu. Melko tunnoton siis.

OT.: mistä JKKo löysit säädettävään keulaan yläputket? Niitä ei oikein tuntunut löytyvän mistään ainakaan uutena joten tein talvella sisuskalut vastaaville alaputkille naittaakseni ne vakiotyyppisiin yläputkiin.
Avatar
JKKo
Viestit: 1734
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupla levyjarrut 2005 Heritageen ?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Kiwi kirjoitti: 21:25 16.05.2020. OT.: mistä JKKo löysit säädettävään keulaan yläputket? Niitä ei oikein tuntunut löytyvän mistään ainakaan uutena joten tein talvella sisuskalut vastaaville alaputkille naittaakseni ne vakiotyyppisiin yläputkiin.
Amerikan ihmemaasta. www.surdyke.com

Googella löytyi tuo kauppias ja ne oli jopa poistoalennuksessa. Oliskohan olleet kuuskymppiä taaloissa kappale. Se ostotoimi oli yhtä spedeilyä. Sähköpostidialogissa olin jo ilmaissut, että ne olisivat matkalla joulupukin maahan. Ei ollut mitään moittimista. Sitten kun laitoin tilauksen, niin osoitteesta tulee hylky. Vaihdoin sukulaisen osoitteen USA:ssa. Stoppi tuli siitäkin, kun ei mun kortin osoite ollut sama. Eli en olisi saanut niitä tilatuksi esim reissun päällä ollessani matkamuistoiksi. Juniorini tilasi ne amerikkalaisella kortillaan ja ... ja sitten ne unohti lähettää ne eikä ne ehtineet ensimmäisen tulijan matkaan. Nyt ne on siellä koronakaranteenissa juniorini kanssa ja tulevat, sitten kun tulevat.

Kyllä mun mielestäni niille oli kotomaan kauppiaalla hinta. Olisko niitä oikeasti sitten saanut, en tiedä.

Bytheway, tiedäkkö mistä muusta pyörästä löytyy se yläpään säätöventtiili? Toisessa on pikku damage ja vissiin jossakin japsissa on samoja osia. Sukisuki tms.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Kiwi
Viestit: 2160
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Tupla levyjarrut 2005 Heritageen ?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

En tiedä missä olisi moinen, jossain XJR jammussa tai vastaavassa vois olla, mulla ei tosiaan oo noita säätöjä muuta kun alapäässä.
Vastaa Viestiin