Tarkoitus olisi teipata alkukäyrät tuommoisella pakosarjakääreellä, tai mitä nyt onkaan viralliselta nimeltään.
Musta väri olisi se mieluisin, mutta mitä on katellut pyörissä/autoissa, niin kaikissa on enemmän tai vähemmän musta väri kadonnut ja teippaus on "laikukas".
Onko kokemuksia/tietoa, löytyykö jostain niin laadukasta käärettä, että musta väri säilyy?
-Sakke
Musta pakosarjan lämpökääre - pysyykö väri
Musta pakosarjan lämpökääre - pysyykö väri
Fat bob -08 103"
Re: Musta pakosarjan lämpökääre - pysyykö väri
Unohda se, huonon ulkonäön lisäksi se kääre toimii krominpoistona je vetää putkiin poistuneen kromin tilalle kevyen ruosteen pintaan.
Kokeilin kerran ja sitten löysin onneksi kromatut lämpösuojat, joiden alle se pilattu putki piiloutuu.
Kokeilin kerran ja sitten löysin onneksi kromatut lämpösuojat, joiden alle se pilattu putki piiloutuu.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Musta pakosarjan lämpökääre - pysyykö väri
Useinhan käärettä laitetaan sen takia että hormi on jo valmiiksi ruosteessa tai muuten ruma, tai kotitekoisessa saumat vähän niin sun näin... Joskus putket oikeasti menevät läheltä lämmölle arkoja osia, starttia, kaasutinta tms jolloin kääre on ihan aiheellinenkin.
Mustassa tosiaan ei meinaa väri pysyä, ja se ”luonnonvärinen” taas nuhjaantuu, joka tavallaan tietysti käyttöpyörässä ”kuuluu asiaan”. Mustaa käärettä kuulemma on ehostettu mattamustalla sprayllä, kestää sekin aikansa. Tässä meidän kylillä sällit suosivat tuota värjäämätöntä just sen takia kun mustassa ei meinaa väri pysyä.
Mustassa tosiaan ei meinaa väri pysyä, ja se ”luonnonvärinen” taas nuhjaantuu, joka tavallaan tietysti käyttöpyörässä ”kuuluu asiaan”. Mustaa käärettä kuulemma on ehostettu mattamustalla sprayllä, kestää sekin aikansa. Tässä meidän kylillä sällit suosivat tuota värjäämätöntä just sen takia kun mustassa ei meinaa väri pysyä.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
- -Harikka-
- Viestit: 4848
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Musta pakosarjan lämpökääre - pysyykö väri
Ääni Joe:n mielipitteelle
Trendikkäät lämpösuojanauhat ja sivukilpi viritelmät näyttää miun mielestä molemmat hölmöille
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Musta pakosarjan lämpökääre - pysyykö väri
Laikukkaan värin saa elvytettyä lämpömaalilla. Nuo lämpökääreet on vissiin materiaaliltaan valkoisia, joista sitten värjätty.
Itse maalasin kääreet yhdestä pyörästä kokeeksi paksusti vannemaalilla mustaksi....kärysi voimakkaasti alussa, mutta on jäähdyttyään pysynyt mustana. Ilmeisesti lämpö ei pääse maaliin niin paljoa, että polttaisi tavallistakaan maalia karrelle.
Ei tuollaiset käärinliinat minustakaan mihinkään näyttelykuntoiseen sovi. Siinä mennään siitä mistä aita on matalin, ellei sitten ole kyse jostain raaserista, jossa asia voidaan perustella kuuman putken paremmalla virtaamisella.
Itse maalasin kääreet yhdestä pyörästä kokeeksi paksusti vannemaalilla mustaksi....kärysi voimakkaasti alussa, mutta on jäähdyttyään pysynyt mustana. Ilmeisesti lämpö ei pääse maaliin niin paljoa, että polttaisi tavallistakaan maalia karrelle.
Ei tuollaiset käärinliinat minustakaan mihinkään näyttelykuntoiseen sovi. Siinä mennään siitä mistä aita on matalin, ellei sitten ole kyse jostain raaserista, jossa asia voidaan perustella kuuman putken paremmalla virtaamisella.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Musta pakosarjan lämpökääre - pysyykö väri
Kysyjähän ei tainnut kysyä mielipidettämme siitä onko nämä fiksut tai hyvän näköiset, niin en siihen keskusteluun osallistu. Jos putkiin ei muuta lämpösuojaa halua tai saa asennettua, niin kyllä tuolla nauhalla kuitenkin pöksyjen palaminen vähenee. Ja huipputeho lisääntyy vähintään 0,05 % pakokaasujen pysyessä kuumempana.
Tuli kanssa mieleen, että esim. Mastonin 400C kuumankestävällä maalilla voisi kokeilla maalata jos laikkuuntuu. Noitahan saa sekä siveltävinä että spray-purkissa. Olisiko iso murhe maalailla vähän useamminkin. Voisihan näitä maalien kuumuudenkestoja kokeilla teipinpätkillä jossain muuallakin ennen pyörässä olevien teippien maalaamista ko. maalilla.
https://www.maston.fi/fi/etusivu/tuotet ... ts-contenthttps://www.maston.fi/fi/etusivu/tuotet ... ts-content
Tuli kanssa mieleen, että esim. Mastonin 400C kuumankestävällä maalilla voisi kokeilla maalata jos laikkuuntuu. Noitahan saa sekä siveltävinä että spray-purkissa. Olisiko iso murhe maalailla vähän useamminkin. Voisihan näitä maalien kuumuudenkestoja kokeilla teipinpätkillä jossain muuallakin ennen pyörässä olevien teippien maalaamista ko. maalilla.
https://www.maston.fi/fi/etusivu/tuotet ... ts-contenthttps://www.maston.fi/fi/etusivu/tuotet ... ts-content
Re: Musta pakosarjan lämpökääre - pysyykö väri
Kiitän vastauksista! Näiden pohjilta pääsee jo pohtimaan mihin vaihtoehtoon päädyn.
Fat bob -08 103"
Re: Musta pakosarjan lämpökääre - pysyykö väri
Juuri tuosta syystä itse moiset asensin, kun kolmas lahje oli jo palanut puhki. Lakkasivat palamasta lahkeet, eli toimivat kyllä - paloivat vaan kromit
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus