Sportster tehot (hp) ja muunto 883-1200

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Mikko_____
Viestit: 4
Liittynyt: 19:45 09.06.2019.

Sportster tehot (hp) ja muunto 883-1200

Viesti Kirjoittaja Mikko_____ »

Hei,

Sain juuri kortin ja eri merkkien kokeilujen jälkeen ainoa omalta tuntuva oli hd. Omakseni sain vm 14 883 Roudsterin. Olen ollut erittäin tyytyväinen.

En löydä mistään moottorin teholukuja hevosvoimissa, niitähän ei virallisesti ilmoiteta mutta onko tarkempa tietoa.

Onko vinkkejä hyvästä ja järkevänhintaisesta pajasta pääkaupunkiseudulla?

Tarve
-muutettua -> 1200cc:ksi?
-rekisterikilpi sivulle ja lokarin lyhentäminen


Yt Mikko
Avatar
LeClerc
Viestit: 726
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Sportster tehot (hp) ja muunto 883-1200

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Sivukilpi ja lyhyempi lokari on suoraan Bolt-on kamaa.
Katso netistä Zodiac, Custom Chrome ja W&W sivuilta.
Osat saat netistä, mutta myös lähimmältä osamyyjältä josta saa myös osaavia vinkkejä.
Noin uutta pyörää en lähtisi muuttamaan sylinterikoon osalta. Rahaa menee, mutta arvo ei nouse niin paljoa + myynti hankalampaa.
Pk seudulta mun ääni menee HotBikelle. Älä valitse halvinta tee-se-itse ja korjaa myöhemmin pajaa.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
eki912
Viestit: 109
Liittynyt: 14:10 27.09.2014.
Paikkakunta: Takaisin Helsingissä

Re: Sportster tehot (hp) ja muunto 883-1200

Viesti Kirjoittaja eki912 »

Omaa Spåraani, joka myös on ihan tuo vakio 883 kokoinen (vm -12 Iron tosin) käytin huollossa Hertsikassa Freebirdillä.
Ei mitään valittamista, päinvastoin. Oikein rehtiä ja reilua toimintaa. Jos osuu liki kulmiasi, piipahda katsomassa sielläkin. Näet omin silmin missä, miten ja kuka pyörääsi huoltaa. Ja kuulet mitä sille tehdään jne.
Saattaa tosin tähän vuoden aikaan hukkua hommiin. Siksi omanikin huollatin ja huollatan siellä ajokauden ulkopuolella.
Niinkuin jo tuossa mainittiinkin, en nyt ihan ekana lähtisi kokoa suurentamaan. Vaikka moni sanookin että että niin pitää tehdä...
Varsinkin jos olet uusi ja aloitteleva kuski, ajele nyt tovi noin. Ja sitten myöhemmin voit tehdä ihan mitä haluat, tai olla tekemättä. Sinun pyöräsi ja Sinun rahasi.
Itse en vieläkään ole omaani pyttyjä isommaksi vaihtanut. Enkä aio vaihtaakaan. Riittää minulle, minun vähäiseen käyttööni ja minun tarpeisiini aivan hyvin noin.
Uusia pakoputkia toki aina silloin tällöin haaveilen...
Eki / -12 Sportster Iron
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1096
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Sportster tehot (hp) ja muunto 883-1200

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Tuossa on teholappu (takapyörältä) minun -07 883 sportsteristani, kun rajoitettiin A2-kelpoiseksi. Tuskin on teho mitenkään merkittävästi muuttunut uudemmissa. Avarammat putket, mutta muuten vakio.
Kuva
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sportster tehot (hp) ja muunto 883-1200

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Unohdit sen tärkeimmän, pyörä mattamustaksi ja suorat putket. Ja karsitaan kaikki turhat sähköt. Näiden muutosten jälkeen pyöräsi arvo onkin jo pudonnut puoleen! :mrgreen:

Itse kun näitä pyöriä olen ostellut ja muille suositellut, niin ensimmäisinä ohitan konversiot ja lyhennetyt lokarit ja keskity orggiksiin. Ei näitä pyöriä ole pakko pilata, vaikka Harrikalla ajeleekin.

Aja nyt ekaksi vaikka 20 000 km ja mieti sillä välin. mitä pyörästä puuttuu. Siinä vaiheessa tiedät, mitä tehdä ja jos päätät vaikka vaihtaa isomapaan, niin huomaat, että pyörääläsi onkin vielävaihtoarvoa orggiksena ihan eri malliin.

Kun olet nyt edes vaikka 2000 km ajanut, huomaat, että alusta ekaksi kuntoon. Sitten putsari ja putket ja ohjelmointi, Sen jälkeen 20000 hyvää kilometriä lisää.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1096
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Sportster tehot (hp) ja muunto 883-1200

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Joe Cool kirjoitti: 09:34 19.06.2019. Kun olet nyt edes vaikka 2000 km ajanut, huomaat, että alusta ekaksi kuntoon. Sitten putsari ja putket ja ohjelmointi, Sen jälkeen 20000 hyvää kilometriä lisää.
Ennen tuota saattaa jo huomata, että tanko pitää vaihtaa. Se on ergonomiakysymys, ja muiden mielipiteen ei siinä kannata antaa vaikuttaa. Tanko laitetaan sellainen, että on hyvä ajaa, eikä paikat rasitu. Epäsopivalla tangolla saa tenniskyynärpään hyvinkin nopeasti.

Sen jälkeen tuleekin sitten alustaan tehtävät muutokset.

Mitä tahansa tekeekin, niin alkuperäisosat talteen, jotta tarvittaessa pystyy palauttamaan orkkiskuntoon.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
Maukkavee
Viestit: 40
Liittynyt: 15:50 27.01.2019.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sportster tehot (hp) ja muunto 883-1200

Viesti Kirjoittaja Maukkavee »

Epäsopivalla tangolla saa tenniskyynärpään hyvinkin nopeasti.
Ääni tälle.
Vaihdoin tilalle miniapen, niin hartiajumit loistaa nyt poissaolollaan.
Alustasarjan laitto ei ainakaan mun pyörää pilannut, eli suosittelen harkitsemaan.
Harley-Davidson
Vastaa Viestiin