Avaimia: 48 mm ja 1/4 tuumaa?

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
KariFS
Viestit: 554
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Avaimia: 48 mm ja 1/4 tuumaa?

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Maailmassa vallitsee balanssi... mulla taas osui käteen 5/8 tulppahylsy, siinon kumiletkua sisällä niin ettei tulppa tipu ja ihanteellinen 3/8 vääntiö. Enkä vielä ole sitä tarvinnut mihinkään. Varmaan JKKo:n tallissa pyörii jaloissa ylimääräisiä Hondan öljylingon keskimutterin avaimia, kun minä taas olen suunnitellut jonkun hylsyn teurastavani sellaiseen modaukseen :D

Motonetissä on kyllä vähän sen näköinen kalu olemassa eikä maksa kuin kympin, ehkä kokeilen sitä enste. Hyvällä tuurilla se käy myös sällin Skyteamin kytkimen keskimutteriin :)
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Avaimia: 48 mm ja 1/4 tuumaa?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Tavallinen 16mm pitkä hylsy ei mahtunut tulpan reikään VAG napakan mitoituksen takia. Sattui olemaan ohutseinäinen 5/8” ja homma oli samantein puoliksi ratkaistu. Hondastani en o vielä avannut joka paikkaa, mutta nyt jo satasilla tuuttiin sotkeutuneena oon tehnyt myös sille myös oman tulppa-avaimen. Keskimmäisiinhän ei siinä pääse käsiksi ns normaaleilla avaimilla. Ja syksyllä kun Hondan elvytys jatkuu täytyy tehdä vähän lisää työkaluja ja osia. Ei meinaa millään lähteä käyntiin => josko tekis sille CDI sytkän kahdella H-D:n puolalla? Varmaan senkin saisi kaupasta valmiina, mutku. Nyt siinä on jo Keihin CV. https://m.youtube.com/watch?v=2s0o82rfu8w
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Avaimia: 48 mm ja 1/4 tuumaa?

Viesti Kirjoittaja ranze »

Joskus tuli 15 vuottakin ajettua samalla Hondalla. Kyllästyin, eikä se ollut oikein rakentelulle antoisa. Se kun oli -70 mallinen ja vielä lähtiessäkin alkuperäisessä värissä. Taavetin kanssa lähtee kohta yhdeksäs vuosi. Siinä taas tekniikka on tullut muutettua melkein joka puolelta.

Tuosta avaimen paksuudesta tuli mieleen että Stahlwillessä on se hyvä että esim. kiintolenkit on siroja. Mahtuu paremmin joka paikkaan. Hyvin huomaa eron kun toinen satsi on Motonetin sarja, paksumpia.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
jussibee
Viestit: 209
Liittynyt: 10:58 01.03.2005.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Avaimia: 48 mm ja 1/4 tuumaa?

Viesti Kirjoittaja jussibee »

Kun näitä pitkiä hylsyjä ostatte ja/tai jatkatte putkella hitsaamalla, niin käyttäkää
oikeita 'konehylsyjä'(niitä mustia). Hakkaavalla pulttipyssyllä ns. räikkähylsyjä(chrome/vanadium) käytettäessä on riski, että hylsy halkeaa ja pirstaloituu. Tulee pahaa jälkeä, jos osuu silmään tai vaikkapa naamaan.
Tunnen henkilökohtaisesti pari kaveria joille näin on työmaalla käynyt.
Jussi
Vastaa Viestiin