Jarruletkun liitos
Jarruletkun liitos
Terve,olen vaihtamassa stongaa ja etujarrun yläpään letku pitäisi saada irti siitä liitoksesta mistä se haarautuu kahteen kovaan putkeen,luulin että kierteellä koska pyörii mutta ei kuitenkaan aukea,millähän lähtee pois?
Re: Jarruletkun liitos
Tuolta kun katoin,
http://partsfinder.onlinemicrofiche.com ... W/%20LEVER
niin ainakaan tehdas ei oo suunnitellut sitä purettavaksi...
http://partsfinder.onlinemicrofiche.com ... W/%20LEVER
niin ainakaan tehdas ei oo suunnitellut sitä purettavaksi...
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: Jarruletkun liitos
Samaa mieltä edellisen kanssa.....jos putki pyörii pesässään taisi mennä uusiksi, ellei sitten kokeile uudelleen juottaa kiinni.
Joissakin ne on ruuvattu, mutta silloin putkissa on natsa, jossa avaimen kantit.
Joissakin ne on ruuvattu, mutta silloin putkissa on natsa, jossa avaimen kantit.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Jarruletkun liitos
Uusimiselta haiskahtaa. Irrotettava on aina jarruissa jengalla ja kuusiokannalla, kuten Pertti totesikin. Kiinteät taas ovat prässättyjä.
Itse olen rakennellut Hotbiken myymistä koottavista liittimistä ja metritavara teräspunosletkusta varsin toimivia jarrulinjoja. Ei hullunhalpaa, mutta toimivaa ja järkihintaista.
Kahteen systeemiin teetin putkea Koivuhaassa TAV:ssä (http://www.tavoy.fi/). Tekevät vaikka vanhoihin nippoihin, jos ei uusia samanlaisia löydy. Ei maksa paljon mitään.
Eli nyt vaan koko suunnitelma uusiksi.
Itse olen rakennellut Hotbiken myymistä koottavista liittimistä ja metritavara teräspunosletkusta varsin toimivia jarrulinjoja. Ei hullunhalpaa, mutta toimivaa ja järkihintaista.
Kahteen systeemiin teetin putkea Koivuhaassa TAV:ssä (http://www.tavoy.fi/). Tekevät vaikka vanhoihin nippoihin, jos ei uusia samanlaisia löydy. Ei maksa paljon mitään.
Eli nyt vaan koko suunnitelma uusiksi.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Jarruletkun liitos
Luulen, ettei ole luvista kiinni.
Vastuuasiat vaan tulee jarruosissa vastaan aika voimakkaasti, jos jotakin sattuu. Mettäkoneessa ei niin suurta katastroofia tule, vaikka parisataa litraa ekoöljyä menisikin maastoon...
Nuo metritavaraletkut ja helmiliitokset olivat ainakin vanhoina hyvinä aikoina tieliikenteessä kiellettyä kamaa.
Tuv-letkuissa on puristetut päät ja tietysti hintaakin vähän enemmän.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Veijo Esso
- Viestit: 1098
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Jarruletkun liitos
HotBikessä on myös Goodridgen letkuja, joilla on TÜV leimat. Letkuissa on prässätyt päädyt ja niihin sitten ruuvaillaan sopivat liittimet. Ei myöskään ihan halvimmat, mutta saa kohtuullisen hyvin tehtyä haluamansa, jos vaan letkujen mitat sopii. Muistaakseni 10 sentin välein löytyy.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Jarruletkun liitos
Vahvassa on pyöräilijöillä usko, merkistä riippumatta, ettei jarruletkuja saa tehdä missään.
Porvoon Mittaletku ja monet hydrauliikkaliikkeet tekee HEL:n tavarasta letkuja mittojen mukaan ja tuolta-> https://fi.helperformance.com/moottorip ... turer=1695 voi tilata kotiin joko valmiin sarjan tai kokonaan omien mittojen mukaan.
Noi kuuman pyörän goodridget tietysti toimii myös.
Porvoon Mittaletku ja monet hydrauliikkaliikkeet tekee HEL:n tavarasta letkuja mittojen mukaan ja tuolta-> https://fi.helperformance.com/moottorip ... turer=1695 voi tilata kotiin joko valmiin sarjan tai kokonaan omien mittojen mukaan.
Noi kuuman pyörän goodridget tietysti toimii myös.