Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Kari 99 kirjoitti: 11:40 12.11.2018. Oliko siellä naamakirjassa oikein jotain tietoakin asiasta, eli whats happening ?
Isolta osin asiallista se on ollut ja vaikuttaa että tietokin on kerrottu. Eli siellä saamani käsityksen mukaan kytkimen työsylinteri tiivisteineen vaihdetaan takuuseen.

Onko sinulla tietoa, millaisia ongelmia niissä on näkynyt sisällä? Onko tiiviste ollut susi vai onko mäntä ollut liian teräväreunainen ja hangannut alumiinipurua pesään? Vai mitä?
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Pekka L
Viestit: 422
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Moro!

Näkyy se tosiaan tuolla oman pyörän portaalissa olevan Recall'ina. Postia tai muuta viestiä ei aiheesta kuitenkaan vielä ole tullut. Eikä portaali näytä päiväystä tuolle kutsulle.

Se Milwaukee8-matkamallien vaihteisto-enska-öljypäivitys 19-malliseksi tehtiin mun pyörääni jo syksyllä.
Siitä hommasta ei julkisuudessa oo näkynyt mitään. Itsellenikin tietoa tuli Espanjan kautta... 8O
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Näin kuin edellä kerrottu. Kytkimen (secondary clutch) työsylinteri vaihdetaan uuteen. (Tehtaan ohjeaika 2,5 tuntia). Suoraa kutsua ei minullekaan ole vielä tullut, mutta kestihän sen edellisenkin kytkinkutsun tulo vuoden verran. (Olin jo omani vaihtanut, kun kutsu tuli). Se siis vuotaa ja nesteen kadotessa haukkaa ilmaa, mikä ymmärrettävästi vaikeuttaa kytkimen toimintaa.
Tästä vaihdelaatikko-enskavuodosta ei tietääkseni ole takaisinkutsua. Niitä on korjattu Suomessa muutamia (?).
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
Pekka L
Viestit: 422
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Juu, ei ole takaisinkutsua laatikkoöljyhommasta, ei mitään mainintaa portaalissakaan.
Kovin vaikuttaa siltä, että asiassa pyritään etenemään säästöbudjetilla, modifiointia tarvitsevia pyöriä on kuitenkin paljon! :?:
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Kyllä!
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
Kiwi
Viestit: 2148
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Ja m8 ei muka oo Harrikka :lol: :mrgreen:

... Ai niin jotkut ei pidä shoveliakaan Harrikkana
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Öljyhommasta tulee melko varmasti takaisinkutsu, kunhan viisaat keksivät toimivan ratkaisun.
Vanhaan aikaan oli pääakselilla stefa....
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Käsittääkseni ratkaisu on keksitty, kun niitä on joitakin jo korjattu.
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Tällainen juttu tuli vastaan: enskassa kehittyy alipainetta mikä imee öljyn laatikosta työntötankoa pitkin. Homma korjaantuu kun enskan koppaan laitetaan huohotinventtiili (tms).
Tiedä sitten...?
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Kytkimen työntötankoa? Mietin päätäni puhki, miten tuolla välillä saa öljyn siirtymään kun siinä on toisioveto välissä öljyjen ulkopuolella. Mut niinpä tietysti, akselin sisällä tietty on reikä ja siellä tanko. Ja kanavassa ölppää.

Ne on nämä nykyaikaiset suunnittelujärjestelmät, -menetelmät ja kirjaviisaat suunnittelijat joilla saadaan aikaiseksi asioita ihan eri tehokkuudella kuin ennen.

On varmasti ollut vaatimustenhallinta täysin tehtynä ennen suunnitteluun ryhtymistä. Ja testauksessa on katsottu vaaditut asiat toteutetuiksi. Mutku niitä vaatimuksia on paitsi hiljaisina tietoina vanhojen ukkojen päissä jotka ei käytä näitä uusia järjestelmiä plus että niitä vaatimuksia tulisi jäätävä määrä, jos ne kaikki kirjattaisiin. Niinpä ei kirjata.

Niin sitten tommonenkin lapsus huohotuksen puuttumisesta pääsi toteutumaan. Ikinä ei o tapahtunut ja nyt se teki sen taas!
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kari 99 kirjoitti: 08:49 14.11.2018. Tuo vaihdelaatikon öljyvuoto ensivetokoppaan on ollut tehtaan tiedossa vuodesta 2017, kun M8 nestekytkin tuli tuotantoon. Saa nähdä kumpi tulee vastaan ensin; 2 vuoden takuun takaraja vai recall ? Tosin virheellisen tuotteen myyjälle ei taida olla takarajaa kaupanpurkuun ???
Ei taida nestekytkin liittyä tuohon öljyn siirtymiseen.
Viime kesänä noita mystisiä öljynsiirtymisiä oli ja ei ollut, mutta siinä ei oikein ollut mitään mallin mukaista logiikkaa. Jossakin pyörässä siirtyi ja sitten toisessa taas ei.
Voihan se liittyä enskan huohotukseen, joka tapahtuu laatikon kautta, mutta sama on ollut TC:ssäkin alusta asti ilman ongelmia.

Tehtaan ilmoittamissa mallikohtaisissa öljymäärissä sen sijaan oli kummallisuuksia laatikon ja moottorinkin osalla, mutta ei liika öljykään oikein ole syy, koska jostakin laatikosta tuli todella vähän öljyä ulos.
Eli lähes kuivaksi saattaa loota mennä ja huollon välillä on hyvä pinnan tasoa seurata. Sehän kuuluukin normaaliin kuljettan tekemään tarkasteluun...

Ainakaan syyskuuhun mennessä, jolloin kesäasentajan pestini paikallisessa päättyi, ei vielä tehtaalta tullut mitään ratkaisua. Joitakin omatoimisia korjauksia tiedän tehdyn
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Vallu »

”kuuluukin normaaliin kuljettajan tekemään tarksteluun”? Niinpäniin! Taitaa liikenteessä olla aikapaljon kuskeja jotka eivät edes tiedä, että laatikossa ja enskassa on eri öljyt. :mrgreen:
Joissakin uusissa malleissa laatikon öljytikku on niin hankalassa paikassa, että se varmasti jää aukomatta aika monelta hepulta.
Onko mahdollista, että öljyä voi siirtyä niin paljon enskan puolelle, että laatikko vaurioituu? (yhtyvät astiat???)
Ihmettelee nimim. 8tkm M8:lla ilman mitään ongelmia.
Kuva LIFEMEMBER
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Vallu kirjoitti: 10:04 14.11.2018. ”kuuluukin normaaliin kuljettajan tekemään tarksteluun”? Niinpäniin! Taitaa liikenteessä olla aikapaljon kuskeja jotka eivät edes tiedä, että laatikossa ja enskassa on eri öljyt. :mrgreen:
Kai uusissakin on vielä käyttöohjekirja :mrgreen:
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Juu, mutta eihän niitä kukaan lue.
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
Pekka L
Viestit: 422
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Niin ainakin annoin kertoa itselleni, että pyörääni tehty modifiointi (öljynohjain asennettu) vastaa 2019 malliin tehtyä päivitystä. Kyllähän fysiikan lakien mukaan nestepintojen tulisi tasautua astioissa, jos niiden välillä on avoin yhteys. Siksi ihmetyttää, miten jossain pyörässä tuota siirtymistä ei tapahtuisi?

Tehtaan kanta on, ettei huoltovälillä (8000 km) voi vaihteistoöljyä vähentyä 'liikaa'. Outo juttu, kun toisissa pyörissä ei edes tikku kastunut... Onko sitten öljytikku liian lyhyt, vai mikä lie syynä, kun ohjekirja kuitenkin opastaa sen mukaan öljytasoa tarkkailemaan.

Ja mitä taas siihen omistajan itse suorittamaan 'tarkkailuun' tulee, niin täytyy myöntää, että itse olen tyytynyt tarkastamaan öljytason vain huollon jälkeen. Ellei vuotoa ole ilmennyt, olen luottanut öljyn pysyvän tilassaan! Mikä tähän asti on paikkansa pitänytkin. :oops:
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Vastaa Viestiin