myNETmoto renkaat saksasta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: myNETmoto renkaat saksasta

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Pieni hintavertailu kannattaa aina, varsinkin kun on kalliimpaa tavaraa ostamassa. Suhteita ei ole Suomessa rengasmyyjiin, joten ero on ollut jo yhden esim. takarenkaan kohdalla useita kymppejä, kun on Saksasta tilannut. Ja kuten sanottua, kun sen kolmekin kumia tilaa, puhutaan jo aika isoista eroista...tai näin on ainakin ollut. En ole vähään aikaan käynyt MynetMoton hintoja katselemassa, jos ovat vaikka reippaasti niitä nostaneet.

Postnordin ja muitten kuriirien kanssa olen toiminut yleensä siten, että olen soittanut ja ilmoittanut että tulen itse noutamaan lähetyksen terminaalista. Ei tarvitse päivystää kotona, kun tulevat tietty kun osoite osuu reitille. Niillä on satoja jakopaikkoja päivässä. Siinä jää yhden ihmisen tarpeet tavallisesti valitettavasti huomioimatta. Kuulostaa kyllä erikoiselta, jos rengas on maannut viikon terminaalissa, ettei sitä ole käyty edes oven takana tarjoamassa.
Avatar
JKKo
Viestit: 1733
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: myNETmoto renkaat saksasta

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Street Bobin takarengas Michelin Commander II Motonetistä 179, Rengasonlinestä 179 ja Mynetmotosta 169 kun yhden tarvitsee ja aikoo ostaa. Rahtifirman tavaraan liittyy aina jonkin verran vaivaa ja siksi Motonet mulle kun sattuu olemaan päivittäisen matkan varrella.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Pertti
Viestit: 5955
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: myNETmoto renkaat saksasta

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Yleensä renkaita asentavassa paikoissa on eri hinta, onko heiltä ostettu vai asiakkaan rengas.
Jos haluaa säästönsä maksimoida, kannattaa ennen tilausta tarkistaa, onko kotokylällä saksanfirman sopimuspaikka.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: myNETmoto renkaat saksasta

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Ja jos motonetissä on hyllyssä niin myyvät alehintaan yli 2 vuotta vanhoja renkaita ;)
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: myNETmoto renkaat saksasta

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Katselin pikaisella silmäyksellä esim. Pirelli Route 66 140/90/16 hintaa. Motonet 177e, MynetMoto 135e. Eipä juuri kannattaisi pelkkää tätä rengasta lähteä tilaamaan, kun tulee se 25e toimituskuluja. Mutta jos tekee vaikka kolmen kaverin kimppatilauksen ja jakaa kulut, kaikki säästää. Edellyttäen tietysti, että ne kaksi rengasta ovat myös edullisemmat, kuin Suomessa.

Yleensäkin taitaa riippua hintaerot aika paljon merkistä ja koosta. Esim. Dunlop näkyy olevan hintava rengas joka paikassa.

Ja päälle laitoissa on myös isoja hintaeroja ainakin täällä Treella. Euromaster ei ainakaan ota mitään extraa, jos menee oma rengas kainalossa vaihdattamaan. Kun eivät edes myy mp-renkaita.
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1099
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: myNETmoto renkaat saksasta

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Kotimaan kauppiasta on pääosin sellaista kokemusta, että jos ei hyllyssä ole, niin ikinä ei rengasta tule vaikka kuinka pyytäisi tilaamaan. Tai sitten hinta on ollut niin tähtitieteellinen, että saa kauppias jatkossakin olla myyvinään renkaita.

Renkaat olen itse taistellut paikalleen ja ainoastaan tasapainotuksen olen ulkoistanut kaupalliselle toimijalle. Pojan kevareihin olen painottanut itse laakeripukin avulla, mutta 200 leveä tubeless umpivanteella on käynyt ammattimiehellä.

Fat Boyhin tarvitsisin akuutisti takakumin ja tuolla näytti Avonit olevan melko edullisia.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: myNETmoto renkaat saksasta

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

senaattori kirjoitti: 09:24 05.06.2018. Tilasin ko. puljusta renkaan jota postnord ei saanut viikossa Pirkkalan logistiikkakeskuksesta Nokialle. Hain H-D Tampereelta renkaan koska oli kiire, ja hintaeroa oli 3€. En tilaa enää ikinä ulkomailta...

-Senaattori
Tähän vielä sen verran, että ei kai se ole rengasmyyjän vika, jos kuriiri ei toimita tavaraa sovitusti 8O
Minä ostan ainakin sieltä, kuka halvimmalla myy.

Ja samansuuntaiset on kokemukset kotimaan rengaskauppiaista, kuin Veijo Essolla. Siten ihmettelen tuota vain 3e eroa! Olisi mukava kuulla tarkemmin, kuinka tarina meni.
Avatar
JKKo
Viestit: 1733
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: myNETmoto renkaat saksasta

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Suomen lyhyehkön mp kauden aikana tuppaa tavarat olemaan kortilla renkaita myöten. Motonet hoiti mun kohdalla homman soittelemalla varuilta liikkeet läpi että missä se 160/70-17 rinkula on ja vielä niin, että kävivät siellä toisessa liikkeessä katsomassa että oikeasti on ja vieläpä ottivat sen mua varten tiskin taakse.

Yhtä tuoreita ne on kaikki olleet tulivatpa mistä hyvänsä.

Jos nyt jostakin säästöä hakisin, niin hankkimalla omat renkaanvaihto ja tasapainotusvehkeet. Aikas paljon ottavat noista töistä. Ei varmaan tarttis olla kummonen tasapainotusvekotin jotta pärjäisi.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: myNETmoto renkaat saksasta

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Veijo Esso kirjoitti: 12:07 07.06.2018. Kotimaan kauppiasta on pääosin sellaista kokemusta, että jos ei hyllyssä ole, niin ikinä ei rengasta tule vaikka kuinka pyytäisi tilaamaan.
Tässä valitettavasti yhdellä tallimme kaverilla oli sama kokomus. Ajoi pyörän pajalle takarenkaan vaihtoon. Taisi kestää noin kuukauden saada se sieltä ulos uuden renkaan kanssa keskellä parasta ajokautta. Ei ollut tavaraa hyllyssä ja tilaus kesti, kesti, kesti...

Tänä kesänä toinen paja kyllä sai renkaan viikossa toiselle kaverille, taisi olla jollain kotimaan tukkurilla hyllyssä.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
bikermouse
Viestit: 78
Liittynyt: 20:31 16.04.2004.
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: myNETmoto renkaat saksasta

Viesti Kirjoittaja bikermouse »

Tähän kommentoin vain toimitusajallisesti,koska hinta on jokaisen itse verrattavissa.Sunnuntaina tilasin mynet motosta takarenkaan ja 8 päivän kuluttua kuski toi ovelle...
Pertti
Viestit: 5955
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: myNETmoto renkaat saksasta

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Joe Cool kirjoitti: 17:05 07.06.2018.
Veijo Esso kirjoitti: 12:07 07.06.2018. Kotimaan kauppiasta on pääosin sellaista kokemusta, että jos ei hyllyssä ole, niin ikinä ei rengasta tule vaikka kuinka pyytäisi tilaamaan.
Tässä valitettavasti yhdellä tallimme kaverilla oli sama kokomus. Ajoi pyörän pajalle takarenkaan vaihtoon. Taisi kestää noin kuukauden saada se sieltä ulos uuden renkaan kanssa keskellä parasta ajokautta. Ei ollut tavaraa hyllyssä ja tilaus kesti, kesti, kesti...

Tänä kesänä toinen paja kyllä sai renkaan viikossa toiselle kaverille, taisi olla jollain kotimaan tukkurilla hyllyssä.
Se on noloutta, laiskuutta tai tyhmyyttä, jos ei saa rengasta hommattua.
Meilläpäin ainakin haetaan vaikka kilpailijalta kummi, jos itsellä tökkii. Ei takuulla jää asiakkaalta kesän ajot renkaan takia ajamatta.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4848
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 10:46 12.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Glide
Viestit: 123
Liittynyt: 12:30 10.06.2009.

Re: myNETmoto renkaat saksasta

Viesti Kirjoittaja Glide »

Offtopic but... käytiin kaverin kanssa eilen illalla kaupassa uutta kypärää tsekkailemassa niin myyjän mentyä hieman kauemmaksi hyllyn takaa ilmestyi toinen asiakas antamaan ihan ilmaisen vinkin kuten asiansa ilmaisi, kokeilkaa täällä ja tilatkaa Saksasta. Olikohan ihan itse keksinyt eilen aamulla prosessin, eihän näin ole jotkut tehneet vasta kuin ehkä 20 vuotta... kaupat syntyivät nyt kuitenkin Suomessa.
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: myNETmoto renkaat saksasta

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

... Ja sitten ihmetellään mihin ne kaupat katos paikkakunnalta eikä mistään saa enää palvelua...
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: myNETmoto renkaat saksasta

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

-Harikka- kirjoitti: 09:13 04.07.2018. Rengaskeskusteluu liittyen...

Metzeler ME 880 ja 888 erot :?:

Alkaa takarenksun pinta vähetä, alla Metzeler 880 200/50-17.
Mitä eroja/parannuksia on tullu uuemman 888 myötä :?: :roll:
888 on hieman kovempi keskeltä, ja sen kulutuskestävyys onkin kasikasikymppiä parempi. Ei omakohtaista kokemusta, mutta joskus on tullut noita vaihdettua.
Vastaa Viestiin