apuva

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

lyhdet
Viestit: 133
Liittynyt: 11:15 28.05.2003.

apuva

Viesti Kirjoittaja lyhdet »

Minä olen monivammainen, ei ole helppo tunnustaa, olin moottoripyöräkolarissa HD merkkisellä moottoripyörällä, syyttömänä, takana oli vaa 181 756km, olen pahoillani siitä että ei enempää, eikä km jatku, olen aivovammainen, aivovammani kanssa elän ettei mitää juttuu, tarkotan olen hyväksynyt aivovammani, se tarkoittaa sitä että et ole se mitä olit joskus, siinä joutuu miettimään elämäänsä, aivovammani lisäksi sain kolarissa lahjaksi sellasen määrän kipuja ettei sanotuksi saa, Suomen parhaan kipulääkärin mukaan kipuni luokkaa 9, asteikko 0-10, sanoi ettei kovempi voi olla, uskokaa minua, aiheetta en narise, olen joutunut OP-vakuutuksen kyykyttämäksi, syylisen liikennevakuutus OP-vakuutuksessa, siis olin syyttömänä kolarissa, haitta-asteeni 14, invaliditeettini 70%, vaikeavammainen, OP-vakuutus sanoo liikennevahinkolautakuntaa apuna käyttäen, sinulla on hitaasti etenevä selkärankarappeuma, mitään ei korvata, lukuisista tutkimuksista huolimatta sitä ei ole, siis ei todellakaan, minulta alkaa mennä hermo.
Noin 10v kolarista, täysin tyhjän päälle jätettynä pyydän apuanne, menkää ja allekirjoittakaa adressi mistä tiedän ettei kauheatsi apua ole, mutta pietään meteliä....www.kansalaisaloite.fi/ fi/aloite/2837.....
Muistakaa se, milloin tahansa sinä, lapsesi tai joku muu läheisesi voi joutua syyttömänä esim liikenneonnettomuuteen syyttömänä ja joudut/joutuu vakuutusyhtiön kyykyttämäksi, se asia monesti tuntuu kaukaiselta, mutta kun se tärähtää kohilleen, niin se pikkasen kirpasee, omalla kohdallani on mennyt vajaa 10v, miettikää ihan ite, täysin tyhjän päälle jätettynä, Kela sanoo, asia kuuluu vakuutusyhtiölle, työvoimatoimisto sanoo asia kuuluu vakuutusyhtiölle, sossu samoin.Täysin tyhjän päällä, hillot loppuu, miksi syyttömänä kolariini olen tässä tilanteessa.
Keltään muulta haluakkaan korvauksia kuin syyllisen liikennevakuutusyhtiöltä nimeltä OP-vakuutus, Liikennevakuutus pitäisi olla syyttömän suoja, onko, auttakaa.
Mp veroasiassa hoiditte homman enemmän kuin hienosti, jos ette halua auttaa minua, niin auttakaa tulevia vakuutusyhtiöitten takia kuseen joutuvia, kenties juuri sinua, menkää ja allekirjoittakaa.......Elämä on.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: apuva

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Tsemppiä sinulle kaikesta huolimatta! Tuo asia on tärkeä, huomasin aloitteen tänään muutenkin.
Aion ilman muuta käydä allekirjoittamassa.

Oma äitini oli syyttömänä autokolarissa aikoinaan ja kohtasi aivan samanlaisen kyykytyksen vakuutusyhtiön taholta. Silloin yhtiö oli Kansa, mahtoikohan se IF:iin sulautua vai mihin. Hän eli kolarin jälkeen 14 vuotta jatkuvissa kivuissa, kunnes kuoli nopeaan haimasyöpään 49 vuoden iässä.

Vakuutusyhtiö teki parhaansa luikerrellakseen kaikista mahdollisista korvauksista ja (ainoastaan) vakuutusyhtiön lääkärit löysivät vaikka mitä olemassa olevia sairauksia terveeltä 35 vuotiaalta ennen kolaria hyväkuntoiselta naiselta.

Kirjoittakaa kaikki tuo! Kiitos Lyhdet asian esille nostamisesta.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: apuva

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Juu, tsemppiä täältäkin. Vähän on sanat vähissä tuollaista tarinaa lukiessa. Ihan hetkessä voi elämä muuttua aivan erilaiseksi. Toivottavasti löytyy kipuihin apua.

Noita vähän samantyylisiä aloitteita on yritetty aiemminkin, toivotaan että tämä menestyy. Näyttää nimiä hyvin kertyvän!

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2837

Eihän tämä tarkoita sitä, että asia tämänkäänlaisen uudistuksen jälkeen aina menisi "uhrin" tahdon mukaan, mutta lausuntojen painoarvo ja vaatimus perusteluista tuotaisiin samalle viivalle. Hyvä aloite.
Avatar
Pera
Viestit: 559
Liittynyt: 12:57 14.05.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: apuva

Viesti Kirjoittaja Pera »

Jaksamista täältä. Tärkeä asia,josta on aika paljon puhuttukin. Toivottavasti nyt alkaisi myös tapahtua. Kävin allekirjoittamassa kuten noin 35 000 muutakin eli melko hyvältä näyttää.
Loud valves save lives
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: apuva

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Täytyypäs käydä allekirjoittamassa jossain vaiheessa!

Aina ihmetellyt noita vakuutusyhtiön lääkäreitä, kun ne osaa tehdä diagnoosin potilaasta edes näkemättä, että minkälaisia kaukoparantajia ne oikein on?
Muistan joskus jo aikoja sitten nähneeni televisiossa jutun noita "lääkäreistä"! Siinä dokumentissa oli kanssa joku vammautunut josatin syystä ja vakuutusyhtiön lääkäri oli todennut potilaan papereissaan terveeksi! Ikäväkseen tuo samainen potilas oli käynyt ko. yksityislääkärin luona ja oli saanut ihan erilaisen diagnoosin! Eli sama lääkäri ollessaan vakuutusyhtiön leivissä antaa ihan toisenlaisia lausuntoja.... miten se voi olla mahdollista? Eikö tuollaisia apinoita voisi viedä saunan taakse ja lopettaa??????
En osaa sanoa löytyykö tuota ohjelmaa enään mistään, on siitä varmaan ainakin toistakymmentä vuotta kun se on esitetty, enkä edes kanavaa muista!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4848
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 12:57 11.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: apuva

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Tsemit täältäkin sinulle Lyhdet. Ihmettelen hiukan tuota sinun matalaa haitta-astetta 14? Mikä ero on invaliditeetilla ja haitta-asteella? Olen ollut näitten asioitten kanssa jonkin verran tekemisissä. Naisystävällä näkösairaus ja kuulon kanssa myös ongelmia. Haitta-aste 85.
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4848
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 12:57 11.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Mopo-Ukko
Viestit: 228
Liittynyt: 20:10 14.09.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: apuva

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ukko »

Mulla kanssa 30% nivelpsorista,mutta haitta astetta ei ollenkaan.
FXSTI -06
Avatar
Pera
Viestit: 559
Liittynyt: 12:57 14.05.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: apuva

Viesti Kirjoittaja Pera »

Nyt on 50 000:n allekirjoituksen raja ylittynyt,joten menee eduskunnan käsittelyyn.
Loud valves save lives
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: apuva

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Pera kirjoitti:Nyt on 50 000:n allekirjoituksen raja ylittynyt,joten menee eduskunnan käsittelyyn.
Kunhan menis vielä läpikin ja loppuis noiden vajaa älyisten vakuutusyhtiöiden lääkäreiden lausunnot!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
lyhdet
Viestit: 133
Liittynyt: 11:15 28.05.2003.

Re: apuva

Viesti Kirjoittaja lyhdet »

Oikeastaan en enää haluaisi asiasta jauhaa, Grasschopperin kysymykseen kuitenkin yritän vastata, haitta-aste taulukko, siis vammautumistaulukko on 0-20, 14 on vaikeavammainen, lääketiede sekä lakihommissa kayttävät sekä haitta että invalidi astetta ja prosenttia.
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: apuva

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Asteikot taitaa olla erit, mutta v.tut asteikoista. Mietin monesti elämää...miksi se antaa niin paljon monille fyysistä tuskaa ja kärsimystä, toisille ei mitään sellaista. Henkiseen kärsimykseen ei ole vissiin asteikkoa vielä olemassa.

Niin kauan, kun itsellä terveys on kunnossa, ei tajua kuinka nopeasti kaiken voi menettää ja miltä se tuntuu, kun ei selviä enää ilman toisen ihmisen apua.

Vakuutusyhtiöt ovat ns. liikeyrityksiä. Olen saanut hyvää palvelua ja kaikki on korvattu mukisematta, kun kyseessä ovat olleet pienet summat. Ongelma taitaa tulla siinä kohtaa, kun mahdollinen korvaussumma alkaa olla merkittävän suuri. Silloin asiaa aletaan pyörittämään ja pallottelemaan ja yhtiö ei ota heti asiasta vastuuta korvauksen muodossa. Parempi, jos joku muu korvaisi...se on liiketoimintaa!
Pertti
Viestit: 5952
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: apuva

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Rattijuoppo ajoi sivutieltä ystäväni eteen Parkanossa 3-tiellä. Pakeni pienen lapsensa kanssa paikalta, vaikka kaveri jäi pyöränsä alle ojan penkalle. Ohikulkija huomasi ja soitti apua. Onneksi on hengissä, nilkka murskaksi, lantion murtuma, lapaluu rikki ja pahoja palovammoja. Työkyvyttömäksi kerralla.
Pitäisi olla selvä asia, että palkka maksetaan kotiin loppuelämäksi, mutta ei...
Joka sentistä piti Pohjolan kanssa takuta, aina oli hoitavan erikoislääkärin lausuntoa vastaan vakuutuslääkärin näkemättätorppaus. Lopettivat kuntoutuksenkin maksamisen, kun olivat näkemättä havainneet rappeutumia alle 50v terveen miehen luustossa. Lausuntoja meni useammaltakin ortopedilta, mutta se vakuutuslääkäri...
Yli viiden vuoden jälkeen pieni työkyvyttömyyseläke, jonka jälkeen edes jonkinlainen ruokaraha.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: apuva

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Vakuutuslääkärit ovat suoraan saatanasta. Ihminen, inhimillisyys, oikeudenmukaisuus ei mahdu samaan lauseeseen vakuutuslääkärin kanssa.
Ne ihmisen kuvatukset ovat kuin marionettinukkeja...siis pellejä, jotka tekevät hommaansa vaan rahan takia. Niitä ohjaillaan naruilla. Kukaan itseään kunnioittava ihminen ei ryhdy vakuutuslääkäriksi.
Vastaa Viestiin