Hihnat !

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
hdjokke
Viestit: 1113
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hihnat !

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Grasschopper1 kirjoitti:Ei taida uusissa takuu kattaa hihnoja, kun ei kata edes vettä imeviä satuloita :x
Voipi olla perää kommentissasi. Sehän tietenkin selviää jälleenmyyjältä kysymällä. Itseäni ei hirveästi kiinnosta, kun takuut jäivät vuosituhannen vaihteeseen. Varahihna tuli hankittua Chicago H-D:stä, kun sieltä vielä sai ostaa tavaraa nettikaupasta Eurooppaan.

Kiinostaisi kyllä tietää, paljonko klubilaisilla on 20 mm:n hihna kestänyt ilman kiviä väliin ym. Sehän tuli vuonna 2006 Softaileihin. Onko joku saanut kestämään yli 100 000 km. Ei ole tarvinnut ajaa kuin 10 000 km/v. saavuttaakseen tämän etapin.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hihnat !

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Meniskin vaan hihnoja. Laatikko porsi 60 tonnissa jolloin sisään sujahti myös uusi hihna ja pyörät. Kurateitäkin ajaneena 20mm hihnan oli jo tuolloin tuhoamassa paksaksi kulunut takahihnapyörä. Kovapinta kun meni niin hampaat alkoivat kulua silmissä teräviksi ja silloin hihnakin alkoi saada vampyyrin hampaat.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Mopo-Ukko
Viestit: 228
Liittynyt: 20:10 14.09.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Hihnat !

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ukko »

:D Mulla on 20 millinen hihna ajettu 75tkm ja näyttää vielä ihan hyvältä,katotaan minne asti sillä pääsee.Ja Jokella on pirun hyvät sivut,uskaltaa meikäläinenkin tarttua jakariin ja vasaraan.
FXSTI -06
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Hihnat !

Viesti Kirjoittaja ranze »

Uskoisin että siellä Euromaassa saa remmejä jopa paremmin kuin täällä. Joka kesä joku poraa, että on remmit Suomesta loppu. Tai ainakaan en itse alkaisi kuljettamaan vararemmiä mukana. Jos sille tielle alkaa, niin ollaan Ural porukan viitoittamalla tiellä. Sama napata matkaan kampiakselikin, á 18 kiloa. :lol:

Oon ajanut nyt muutaman vuoden ketjukonversiolla, ei tarvi pelätä katkeamista. Vitjat kestää sen 50 tonnia ja periaatteessa hieman paremmin vaihdettavissa tien päälläkin. Ainakin pikalukolla. Nykyinen ketju on niitattu paikallaan kiinni, ihan kestävyyssyistä.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
moorits
Viestit: 102
Liittynyt: 12:03 30.06.2007.

Re: Hihnat !

Viesti Kirjoittaja moorits »

Kyllä siellä euroopassa saa osia uusille ,ihan hyllystä.Mulla toi vanha 99 vm jäätelökioski ...ei ne siellä niin vanhoilla aja. :roll: ...niille pitää tilata....on kokemusta. Ja äläkä mun puheista välitäkä...mä oon vanhanaikainen , vieläkin tätä koulukunta ketkä omat rätkät ite korja ja rojuja mukana laaha... :lol:
Toi on mun eka hihnapyörä , edelliset kaikki ketjuilla . En vielä luota niihin hihnoihin , sen takia kysyin neuvoa niiden henkimaailmasta.. En kyllä rupea vaihtamaan välitystä ketjulle, pitää vaan oppia uusille tavoille... :oops:
moorits
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hihnat !

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

moorits kirjoitti:Kyllä siellä euroopassa saa osia uusille ,ihan hyllystä.Mulla toi vanha 99 vm jäätelökioski ...ei ne siellä niin vanhoilla aja. :roll: ...niille pitää tilata....on kokemusta.
No hihnasta en onneksi tiedä, mutta ainakin Espanjassa ja Ranskassa löytyy jotain perusosaa yllättävän kivasti diilerien hyllystä. Siellä olen ajellut lähinnä '89 Ultralla.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Hihnat !

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Puolan pääkaupungissa Varsovassa iso virallinen H.D liike. Vika oli vielä arvuuttelu vaiheessa ja kyselin alustavasti, löytyykö hyllystä miten esim. sähkö puolen osia -99 Evoon. Mitään ei ollut heillä varastossa! Uutta pyörää oli kyllä rivissä silmän kantamattomiin ja muuta lumppua ja rättiä, mutta ei perus sähkö osia. No,ei niitä sitten onneksi tarvittukaan.
moorits
Viestit: 102
Liittynyt: 12:03 30.06.2007.

Re: Hihnat !

Viesti Kirjoittaja moorits »

Vielä yksi tyhmä kysymys !
Paljonko eroa ja pystyykö käyttämään 140 hampaista hihna 139 hampaisen tilalla ???
Äkkinäisesti katsottuna kiristysvara näyttää riittää ja maalaisjärjellä ....jos ajattele ... pitäs se mennä.
Mutta todellisuudessa ?? Onko kellään tietoa ??
moorits
Pertti
Viestit: 5952
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Hihnat !

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Jos 139:llä kiristysvara on normaalissa kohdassa, siis melkein keskellä, riittää varmasti.
Yksi hammas tekee reilun sentin ympärysmitassa ja puolet siitä kiristysvarassa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
moorits
Viestit: 102
Liittynyt: 12:03 30.06.2007.

Re: Hihnat !

Viesti Kirjoittaja moorits »

KIITOS !
Oli tarjolla uusi HD hihna puoleen hintaan ,ostettu on.
moorits
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Hihnat !

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Joissain pyörissä täytyy sitten huomioida ettei kaikki kiristy samalla systeemillä. Ainakin twincam koneisissa touring-malleissa kun remmin kiristys tapahtuu akselia pyörittämällä, ei liikoja ole tuota ylimääräistä.
moorits
Viestit: 102
Liittynyt: 12:03 30.06.2007.

Re: Hihnat !

Viesti Kirjoittaja moorits »

Onneksi ei oo semmonen malli ......ei oo niin uusi ...99 vm electra ja siellä on onneksi tavalliset kiristimet.
moorits
Vastaa Viestiin