Matkustusmukavuutta Dynaan

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Steinar
Viestit: 27
Liittynyt: 22:07 21.04.2016.
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Matkustusmukavuutta Dynaan

Viesti Kirjoittaja Steinar »

Kyseessä Dyna FXD Super Glide -96. Kyytiläinen ei viihdy kyydissä kun jalkatapit liian korkealla eikä satulakaan ole mukava. Olen etsinyt netistä takajalkatappien jatkoja mutta en ole löytänyt. Samoin olen etsinyt jotain touring-satulaa. Niitä näyttäisi olevan myynnissä mutta ei viitsisi pelkän kuvan perusteella tilata noin kallista kapinetta. Olisiko asiantuntijoilla vinkkejä pulmaan?
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1612
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Matkustusmukavuutta Dynaan

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

En ole asiantuntija, varsinkaan Dynan suhteen, mutta Night Trainin kyydissä emäntä on tänäkin vuonna suostunut istumaan yli 4.000 km ulkomaan reissun ja vähän muitakin reissuja Saddlemenin Explorer-geelisatulalla. Orkkis Badlander satula kelpasi 50 km, sen jälkeen hän sanoi että homma loppuu tähän, hän ei kakkosnelosen päällä istu. Badlander kapeni pyörän perään päin, Explorer taas levenee sellaiseksi majavanhännäksi.

Saa hyviä satuloita varmaan muitakin, mutta itse uskon kovin geelisatulaan. Se tuonut paljon lisää matkustusmukavuutta minullekin. Geelisatulat ovat yleensä vähemmän paksuja kuin ilman geeliä, tämä ohuus sopii minun silmääni. Ohessa linkki Saddlemenin sivuille, merkkejähän on muitakin. En tiedä, onko näitä jossain liikkeessä, itse tilasin sokkona (tai siis Ameriikan foorumeita selanneena) omani ulkomailta enkä ole katunut.
https://www.saddlemen.com/fxd-dyna-super-glide
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkustusmukavuutta Dynaan

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Joku tarjosi alku kesästä minulle Dynaan sopivia käytettyjä takatappien siirto kikkareita. Niillä olisi saanut nimenomaan siirrettyä tappeja alemmas. Josko hän lukisi tämän ja ottaisi aloittaneeseen yhteyttä. Kyseiset kapineet eivät sopineet minulle, kun tappeja piti tuoda pelkästään ulospäin ja pakoputki rajoittaa oikealla laskemista.

Onhan tuo Saddlemen sellainen satuloitten Mersu ( toivottavasti Mersu on kaikkien mielestä paras :wink: )
Toinen hyvä on esim. Mustang. Jos tiukemmalla budjetilla haluaa parempaa jakkaraa, sitten on tietysti satulamaakarit olemassa. Geeliä voidaan laittaa vanhaankin palliin...ei ehkä kuitenkaan siihen Badlanderiin :lol:
Pertti
Viestit: 5958
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Matkustusmukavuutta Dynaan

Viesti Kirjoittaja Pertti »

On aivan pakko.....
Kyllä mun mielestä Mustang on paljon parempi kuin Mersu :twisted:
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Matkustusmukavuutta Dynaan

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Pertti kirjoitti:On aivan pakko.....
Kyllä mun mielestä Mustang on paljon parempi kuin Mersu :twisted:
Kuva
Nimimerkillä paskarottelolla (mersu) liikkuva....
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Steinar
Viestit: 27
Liittynyt: 22:07 21.04.2016.
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Matkustusmukavuutta Dynaan

Viesti Kirjoittaja Steinar »

Kiitos vinkeistä!
Juuri tuota Saddlemen Exploreria olin katsellutkin, mutta hyvä tietää siitä omakohtaisia kokemuksia. Näyttäisi olevan Scandinavian Choppers -sivuilla hintaa 515 e. Jenkeistä tullin ja alv:n kanssa taitaa tulla kalliimmaksi.
Odotellaan jos joku tosiaan tarjoaa niitä takatappien siirtoja. Tosin pakoputki on mullakin aika lähellä. Pitäisiköhän sitten vielä vaihtaa BigRadius putket jos niillä tulisi lisää tilaa...?
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4849
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 00:36 11.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4849
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 00:36 11.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Matkustusmukavuutta Dynaan

Viesti Kirjoittaja Pave. »

-Harikka- kirjoitti:
Pertti kirjoitti:On aivan pakko.....
Kyllä mun mielestä Mustang on paljon parempi kuin Mersu :twisted:
Aivan pakko jatkaa...
Ja kyllä miun mielestä Camaro on parempi ku Mersu ja paljo parempi ku Mustang :wink: :lol:
Pakko lisätä, että Mopar sen pitäisi olla! :wink:
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Matkustusmukavuutta Dynaan

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Mustangilla on kiva pyrähdellä, Mersu sopii käyttöautoksi, mutta kun herroiksi ajellaan, nini silloin se on Cadillac!

Ja Saddlemenin geelisatula on hyvä, minulla tuli sellainen rautiksessa aikoinaan mukana ja se vaimensi tärinää niin hyvin, että vasta siitä luovuttuani tarakkaharakat alkoivat huutaa "HIIIII"
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
s&s
Viestit: 1055
Liittynyt: 11:28 13.05.2003.
Paikkakunta: Espoo

Re: Matkustusmukavuutta Dynaan

Viesti Kirjoittaja s&s »

Jos nykyinen satula sopii omalle perseelle, niin vaihtoehtona kyytiläisen matkustusmukavuuden parantamiselle voisi olla airhawk tai vastaava ilmatyyny. Tai voihan sitä kottarinrsisäkumiakin kokeilla, aikoinaan kyytiläisen valitus badlanderin kovuudesta loppui kottarinrenkaalla...

Onko sulla millainen sissy? Sekin vaikuttaa takapenkin mukavuuteen, ihmiskokeiden perusteella korkeampi olisi parempi... Eli sellainen perinteinen tehtaan korkeampi malli (11"?) pehmustettuna on meidän kokeissa osoittautunut kohtuullisen hyväksi. (Tätä ei enää taida saada tehtaalta, mutta tarvikkeena kyllä.)

Tourinkisatuloista, tehtaalta näyttäisi vielä olevan saatavilla sundowner-satula vanhaankin runkoon, tuo voisi olla yksi vaihtoehto. (En ole tuota dynassa kokeillut, mutta sundownerilla pystyi ajamaan road kinkyä kirjaimellisesti aamusta iltaan.) Sundownerista oli joskus saatavana myös kaksiosainen versio, se oli mielestäni jopa ihan ok näköinenkin, vaikkei ulkonäkö olekaan tourinkisatulan tärkein ominaisuus.

Eikä tarvi vertailla autoihin, harley on harley ;)
Viva Knievel!
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1612
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Matkustusmukavuutta Dynaan

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Sinullahan Steinar näyttää paikkannan kohdalla lukevan Valkeakoski. Jos kiinnostaa sovitella takamusta Exploreriin niin pistä yv:tä. Äkkiäkös olen Valkeakoskella kun kumminkin tässä ajelen. Tai sitten EOS:ssa Sappeella.
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4849
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 00:36 11.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Steinar
Viestit: 27
Liittynyt: 22:07 21.04.2016.
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Matkustusmukavuutta Dynaan

Viesti Kirjoittaja Steinar »

Kiitos taas kaikille vastanneille ja apua tarjonneille!
Löysin nyt LePeran geelisatulan joka on jo kiinni mutta vasta pieni koeajolenkki ehditty ajaa. On kyytiläisen mielestä kuulemma parempi kuin alkuperäinen. Täytyy vielä testata pitemmällä matkalla.

Tuo Himoksen juttu näyttäisi olevan tämän kuun lopussa. En ole vielä ehtinyt missään tapahtumissa käymään mutta tuo ei olisi kaukana jos vaan maa pysyisi lumettomana siihen asti....
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkustusmukavuutta Dynaan

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Steinar kirjoitti:Kiitos vinkeistä!
Juuri tuota Saddlemen Exploreria olin katsellutkin, mutta hyvä tietää siitä omakohtaisia kokemuksia. Näyttäisi olevan Scandinavian Choppers -sivuilla hintaa 515 e. Jenkeistä tullin ja alv:n kanssa taitaa tulla kalliimmaksi.
Odotellaan jos joku tosiaan tarjoaa niitä takatappien siirtoja. Tosin pakoputki on mullakin aika lähellä. Pitäisiköhän sitten vielä vaihtaa BigRadius putket jos niillä tulisi lisää tilaa...?
Jos sinullakin kulkee pakoputki läheltä jalkatappia, voi niitten laskemisen melkein unohtaa. Noilla seteillä vissiin pystyy muuhunkin suuntaan tappeja siirtämään. Jos sinulla on pitkä jalkainen kyytiläinen, voisi siirtämistä miettiä ehkä eteenpäin? Ja jos satulaan saa lisää paksuutta, niillä alkaa homma varmaan korjaantumaan.
Tietysti jos toisi tappeja ensin holkeilla ulospäin siten, että pakoputki ei tule tielle kun laittaa tuon laskusarjan.
Vastaa Viestiin