1200xr ruiskun säätö

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

jäsen k
Viestit: 6
Liittynyt: 21:11 27.03.2017.

1200xr ruiskun säätö

Viesti Kirjoittaja jäsen k »

Pyörässä putket vaihdettu ja ilmeisesti tehtaalta tullessa jo valmiiksi käy laihalla,niin saako näitä säädettyä itse vai onko ruisku boxi suljettu? Joutuuko siis hommaamaan esim. Power commanderin vai riittääkö kun ajaa firmaan missä säätö penkki ja sanoo että saa säätää kohdalleen?
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 1200xr ruiskun säätö

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

En oo äxs ärrään perehtyny mutta järjestään kaikkiin joutuu väliin laittamaan palikkaa että säädöt saa kohilleen.
Avatar
Nisseri
Viestit: 31
Liittynyt: 08:13 06.10.2015.
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: 1200xr ruiskun säätö

Viesti Kirjoittaja Nisseri »

Laihalle on tosiaan säädetty nämä uudet. Vaihtoehtoja on monta eli hommaat jonkun laitteen, jolla voit itse ohjelmoida ecun eli esim. Fuelpak fp3:n tai Power Visionin tai vastaavan. Noista on jonkun verran juttua täällä. Toinen vaihtoehto on käyttää pyörä liikkeessä, niskaan ohjelmoivat ECUn uusiksi ja kolmas hommata joku laite joka säätää seosta. Noita on useampia eri ratkaisuja.
2007 FXDB Street Bob
jäsen k
Viestit: 6
Liittynyt: 21:11 27.03.2017.

Re: 1200xr ruiskun säätö

Viesti Kirjoittaja jäsen k »

Mikä niistä itse säädettävissä paras ja helpoin käyttää? Onko linkkiä missä näitä keskusteltu niin pääsis tutustumaan kun en haulla löytänyt. Liike penkissä tietysti osaisi kerralla säätää mutta ongelma tulee jos vaihtaa palikoita niin ei taaskaan seokset kohdallaan. Eikö power commander säädä itseään jopa kesken ajon niin pitäisi olla hyvä?
Pertti
Viestit: 5952
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 1200xr ruiskun säätö

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Perstuntumalla säätäminen on aina vähän sinnepäin. Tein itse ja säästin ei aina toimi...
Jos haluat kunnollisen paketin kerralla, tilaa aika sellaiseen huoltoliikkeeseen, jossa pyörä saadaan jarrulliseen dynamometriin.
Heillä on myös tieto, millä konseptilla kannattaa mitäkin pakettia alkaa rakentamaan.
Loimaalla ainakin löytyy pitkän matkan osaamista säätelyihin ja tarvittavat palikat saa samasta paikasta.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Nisseri
Viestit: 31
Liittynyt: 08:13 06.10.2015.
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: 1200xr ruiskun säätö

Viesti Kirjoittaja Nisseri »

Tuossa on juttua Power Visionista ja Googlella löytyy lisää: http://hdcf2.planeetta.com/juttutupa/vi ... 5dd515698b

FP3:sta on myös jotain: http://hdcf2.planeetta.com/juttutupa/vi ... 5dd515698b

Power Commander ei peruspakettina teen ajon aikana säätöä vaan laitteeseen ohjelmoidaan kartta, jonka mukaan moottorin ohjaus toimii. PV:hen taitaa saada autotunen + laajakaista labdat, mutta paketin hinta hyppää vähän.

Itsellä on FP3 street bobissa ja sai sillä hyvin ohjelmoitua pyörän seokset kuntoon kun putket ja putsari oli vaihdettu. Kokeilin myös miten V&H:n valmis kartta osuu kun vaihdoin nokat ja senkin kartan sai kohdalleen pienellä säädöllä dynossa. FP3 on todella helppo, mutta puutteena siinä on tuki ainoastaan kapeakaistaisille lambdoille, joten jos todella isoja muutoksia moottoriin tekee, en tiedä miten se pystyy ne autotunella tunnistamaan. Tuokin toki on tarkoitus tutkia kunhan ajokelit alkaa.
2007 FXDB Street Bob
Kari 99

.

Viesti Kirjoittaja Kari 99 »

.
Viimeksi muokannut Kari 99, 22:18 26.08.2019.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jäsen k
Viestit: 6
Liittynyt: 21:11 27.03.2017.

Re: 1200xr ruiskun säätö

Viesti Kirjoittaja jäsen k »

Löytyykö jostain tallesta lehteä tai edes vuotta? Kiinnostaisi lukea juttu jos todella on noin eikä kävisi laihalla. Omaan vaihdettu v&h 2-2 putket ja lähinnä juuri mietittänyt ettei käy viel laihempana kuin orkkiksena.

Edit. Löytyikin kyseinen artikkeli netistä. Tässähän testattiin vain eri putkia ja ilmansuodatin vaihdettuna paremmin virtaavaksi. Ei siis muokattu bensan saantia eikä käsitelty sitä miten se tehoisiin ym vaikuttaa.
Vastaa Viestiin