Eturengas heikossa kunnossa. Menee vaihtoon.
Irrotin pultit ja hommasin sopivan kuusiokolon(12mm). Akseli tuli helposti ulos noin 5cm sitten jämähti täysin paikalleen, leka ei nyt enää toimi??? Akselissa näkyy vähän ruostetta. Milläköhän tuon saisi ulos?
Korjauskirja kertoo vain, että rengas kannattaa vaihtaa jos se on kulunut..
Old
Sporster Custom 1200XL (-04)
Sporster eturengas
Re: Sporster eturengas
CRC tai WD-40 on aika hyviä tuollaisessa. Eikä kannata säästellä. Sitten kun laitat akselin takaisin, niin voitele se ennen asennusta vaseliinilla. Lähtee sitten seuraavalla kerralla helpommin irti.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Re: Sporster eturengas
Ja nyt pari kertaa huitaset sitä akselia edestakasin että lähtee irtoomaan, kyllä se siitä.
Re: Sporster eturengas
Mikäköhän on kuvassa vasemmalla näkyvä osa? Ja kumminpäin takaisin? Putosi ulos vasemmalta puolelta (siis jarrulevyn puolelta). Ei näy mun korjauskirjassa,,
Ja tuosta vaseliinista/rasvasta. Kannattaako laittaa takaisin asentaessa? 25v. autoja laittanut kaveri oli sitä mieltä, että kerää vaan pölyä ja likaa.
t. Old
Sporster 1200XL (-04)
Ja tuosta vaseliinista/rasvasta. Kannattaako laittaa takaisin asentaessa? 25v. autoja laittanut kaveri oli sitä mieltä, että kerää vaan pölyä ja likaa.
t. Old
Sporster 1200XL (-04)
Re: Sporster eturengas
Osista kertonee joku vastaavan ajoneuvon omistaja. Voitelua akseliin PITÄÄ pistää, ei se mitään pölyä haitallisesti kerää. Saatpa akselin seuraavalla kerralla vaivattomasti irroitettua.
Re: Sporster eturengas
Minusta nuo osat näyttävät ihan holkeilta, joilla pyörä on simmattu oikeaan kohtaan. Jos pyörän keskiö on ollut sopivan kireällä ja oikeassa paikassa noiden kanssa, ei sitä voi laittaa kasaan ilman noita, sillä muuten vetää jotain vinoon.
Liekö pyörään tehty keulaan muutoksia, jolloin holkkien määrä ja koko ei vastaa välttämättä kirjan kuvaa?
Lähtökohtaisesti ihan maalaisjärjellä, jos joku on toiminut ennen korjausta hyvin, ei sieltä voi ruveta jättämään osia poiskaan, kyllä niille täytyy paikka löytyä. Ei Harrikkakaan ole rakennettu niin, että voi jättää mitä hyvänsä asentamatta paikoilleen
Jos taas pyörä ei pyörinyt ja jarruttanut kunnolla ja siksi on ruvettu korjaamaan, niin sitten on voinut olla vaan väärin asennettu ennen avausta. 13 vuotta vanhan pyörän historiasta voi löytyä jo pahimmassa tapauksessa useampikin tehtaan poikia tietävämpi asentaja, joka on päässyt pyörää parantelemaan ja silloin siellä voi olla mitä vain.
Tai sitten pahimmassa tapauksessa itäisen Euroopan kolarikorjaajat ovat voineet ryssiä pyörää kasaan ihan vaan voimalla ja laatikosta löytyneillä osilla, jos historiasta ei ole muuta tietoa, kuin jenkkimalli ja jobbarrislangin mukaan tuotu EU:sta
Että sikäli aikaisempien asentajien tuotoksiin saa ja pitääkin suhtautua varauksella.
Ja kuten Urpo totesikin, sinne pitää laittaa rasvaa - muuten akseli ruostuu kiinni.
Liekö pyörään tehty keulaan muutoksia, jolloin holkkien määrä ja koko ei vastaa välttämättä kirjan kuvaa?
Lähtökohtaisesti ihan maalaisjärjellä, jos joku on toiminut ennen korjausta hyvin, ei sieltä voi ruveta jättämään osia poiskaan, kyllä niille täytyy paikka löytyä. Ei Harrikkakaan ole rakennettu niin, että voi jättää mitä hyvänsä asentamatta paikoilleen
Jos taas pyörä ei pyörinyt ja jarruttanut kunnolla ja siksi on ruvettu korjaamaan, niin sitten on voinut olla vaan väärin asennettu ennen avausta. 13 vuotta vanhan pyörän historiasta voi löytyä jo pahimmassa tapauksessa useampikin tehtaan poikia tietävämpi asentaja, joka on päässyt pyörää parantelemaan ja silloin siellä voi olla mitä vain.
Tai sitten pahimmassa tapauksessa itäisen Euroopan kolarikorjaajat ovat voineet ryssiä pyörää kasaan ihan vaan voimalla ja laatikosta löytyneillä osilla, jos historiasta ei ole muuta tietoa, kuin jenkkimalli ja jobbarrislangin mukaan tuotu EU:sta
Että sikäli aikaisempien asentajien tuotoksiin saa ja pitääkin suhtautua varauksella.
Ja kuten Urpo totesikin, sinne pitää laittaa rasvaa - muuten akseli ruostuu kiinni.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Sporster eturengas
Toi on ihan normaali holkki, oon ton omaan pyörään laittanu millon mitenkin päin (ei väliä ottaako nyt ylöspäin oleva puoli laakeriin vai keulaputkeen), tuon tarkoitushan on tosiaan keskittää vanne oikeaan kohtaan ja sen se tekee molemminpäin.