FLH 1979 Museo projeti **MIELENKIINTOINEN KETJU PILALLA*****
Re: FLH 1979 Museo projeti
Aika kiiltävä tuo runko. Jos haluaisi vähemmän kiiltoa niin kannattaisi käyttää erittäin nopeaa kovetinta. Ihan tyytyväinen. En halunnut lakkaa . Voi sanoa että kyllä Harrikkakin olisi halunut mahdollisimman kiiltävää mutta tuotannollisista syistä ne jäi vähän himmeäksi.
Paljon parempi maalaus kuitenkin Harrikassa mitä japsipyörissä on ollut. Ne on aikoinaan maalattu helkkarin ohuella alkyydillä ja ei ollenkaan pohjamaalia. Saiskohan mistään niitä alkuperäisiä rungon tarroja? Mulla oli ne mutta repaleiset niin hioin ne pois että on siisti. Extra kurtz veisi kiillon http://www.automaalit.net/epages/automa ... cts/840035" onclick="window.open(this.href);return false;
Pari neuvoa antavaa Sakua on juotu..
Paljon parempi maalaus kuitenkin Harrikassa mitä japsipyörissä on ollut. Ne on aikoinaan maalattu helkkarin ohuella alkyydillä ja ei ollenkaan pohjamaalia. Saiskohan mistään niitä alkuperäisiä rungon tarroja? Mulla oli ne mutta repaleiset niin hioin ne pois että on siisti. Extra kurtz veisi kiillon http://www.automaalit.net/epages/automa ... cts/840035" onclick="window.open(this.href);return false;
Pari neuvoa antavaa Sakua on juotu..
Re: FLH 1979 Museo projeti
Onko tehtaan alkuperäinen mahdollisesti pulverimaalattu?jensen kirjoitti:Aika kiiltävä tuo runko. Jos haluaisi vähemmän kiiltoa niin kannattaisi käyttää erittäin nopeaa kovetinta. Ihan tyytyväinen. En halunnut lakkaa . Voi sanoa että kyllä Harrikkakin olisi halunut mahdollisimman kiiltävää mutta tuotannollisista syistä ne jäi vähän himmeäksi.
Paljon parempi maalaus kuitenkin Harrikassa mitä japsipyörissä on ollut. Ne on aikoinaan maalattu helkkarin ohuella alkyydillä ja ei ollenkaan pohjamaalia. Saiskohan mistään niitä alkuperäisiä rungon tarroja? Mulla oli ne mutta repaleiset niin hioin ne pois että on siisti. Extra kurtz veisi kiillon http://www.automaalit.net/epages/automa ... cts/840035" onclick="window.open(this.href);return false;
Pari neuvoa antavaa Sakua on juotu..
Itse ainakin erinäisiä vuosia sitten käytin Kawan rungon pulverimaalauksessa... oli sen verran halpa puhalluksineen, että en viitsinyt käyttää erikseen puhalluksessa ja alkaa itse ruiskua sotkemaan...
Se pulverimaali on vähän matempi kuin akryyli......
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
- -Harikka-
- Viestit: 4850
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: FLH 1979 Museo projeti
Mie ihmettelin rungon kiiltämättömyyttä, miulle kertovat San Diego Harleyssä 1994, jotta Harley rungot on pulverimaalattu. Tästä johtuen ei kiillä samalla tavalla ku märkämaalitPave. kirjoitti: Onko tehtaan alkuperäinen mahdollisesti pulverimaalattu?... Se pulverimaali on vähän matempi kuin akryyli......
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: FLH 1979 Museo projeti
Eiköhän lähes kaikki moottoripyörät ole pulverimaalattu, mutta japseissa on vaan muutama myy vähemmän. Ei kai japanissakaan normimaalia vedetä suoraan putken pinnalle.
Tuohon akryylin vois sillä vannemustalla feikata pulveriksi ainakin niiltä osin mitä näkyy.
Tuohon akryylin vois sillä vannemustalla feikata pulveriksi ainakin niiltä osin mitä näkyy.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: FLH 1979 Museo projeti
Kyllä ne on alkydin japseissa ihan vaan raudan päälle . Erittäin ohut maali ja vastaa yhtä kerrosta Miranolia.
Eipä tässä enää paljon muuta kuin kiillottelu ja puhdistus sekä peltien maalaus.
Eipä tässä enää paljon muuta kuin kiillottelu ja puhdistus sekä peltien maalaus.
Re: FLH 1979 Museo projeti
No ei tässä "tappelemaan" aleta, mutta käsittääkseni suurin osa japsien rungoistakin on pulverimaalattu tehtaalla!jensen kirjoitti:Kyllä ne on alkydin japseissa ihan vaan raudan päälle . Erittäin ohut maali ja vastaa yhtä kerrosta Miranolia.
Parhaiten sen huomaa siitä kun maalia hioo/rapsuttaa varovasti niin alta ei paljastu pohjamaalia, vaan pelkkä runkoputki! Jos se olis maalia, niin silloin olis käytetty edes ohut kerros pohjamaalia! pulverimaali kun on kestävempää ilman pohjamaaliakin (siis pohjapulveria)! jos pulverimaali tehdään tyyliin pohja + pinta niin se on liki ikuinen!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Re: FLH 1979 Museo projeti
Väliäkös tuolla. Ohut jokatapauksessa. Mielialaa nostatin ja täräytin käymään. Hyvin jytkytteli.
https://www.youtube.com/watch?v=7nlOQP2 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=7nlOQP2 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: FLH 1979 Museo projeti
http://www.vhtpaint.com/high-heat/vht-engine-enamel" onclick="window.open(this.href);return false;.Pertti kirjoitti:Eiköhän lähes kaikki moottoripyörät ole pulverimaalattu, mutta japseissa on vaan muutama myy vähemmän. Ei kai japanissakaan normimaalia vedetä suoraan putken pinnalle.
Tuohon akryylin vois sillä vannemustalla feikata pulveriksi ainakin niiltä osin mitä näkyy.
Tällä tulee melkein pulverin kaltainen "vain rälläkällä irti" värjäys.
Kuumailmapuhaltimella n 100c lämmitys niin jämähtää.
It ain't sport if it can't kill ya
- -Harikka-
- Viestit: 4850
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: FLH 1979 Museo projeti
Tämmöstä taravaa
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: FLH 1979 Museo projeti
Tehtaat voi runkoja myös upottaa? https://www.youtube.com/watch?v=_o5dTOHWwqk" onclick="window.open(this.href);return false; Se onkin varmaan hyvä menetelmä kun maali tunkeutuu joka paikkaan. En ole ennättänyt Shovelia laitteleen kun yrittänyt GPZ Kawasakia saada käynti ja ajokuntoon. Paljon ollut Kawan kanssa vaikeuksia? Ensin hajosi startti mutta tilasin ja vaihdoin siihen hiilet niin alkoi hyvin toimia. Valitettavasti sytytys ei ollut kohillaan ja jouduin motin repiin irti ja venttiilinkopan avaamaan että sain merkit kohilleen.
Kawa lähti käymään kun antoi ryypyn ja pörähti mutta sammui ja ei saanut pensaa. Puhdistelin kaasareita ja säätelin pensapinnat kohilleen mutta ei käy. Syyksi paljastui jumiintuneet neulaventtiilit. Panin uudet tilaukseen. Eiköhän ens viikolla ole Kawanruspa ajokunnossa? Aika tarkka tuo sytön säätö. Kun merkit on kohillaan niin sylinterit 1 ja 4 on yläkuolokohassa.
Korjauskirjassa oli pimeitä ja huonoja kuvia. Otin itte muutaman. Ihan kaikilla sylkyillä pörähti käyntiin kun ryypyt antoi.
Moottorin korjaamineen tämmöseen japsiin ainakin minusta oli työläs ja vaikea. En tietystikkään ole mikään sertifikoitu mekaanikko ja ei minusta semmosta tulekkaan. Opettelua. Tahtoo olla että aina itte joutuu kun ei ole varaa ostaa ammattimiestä tekemään tai sitten lähistöllä ei sellaista edes olekkaan.
Kawa lähti käymään kun antoi ryypyn ja pörähti mutta sammui ja ei saanut pensaa. Puhdistelin kaasareita ja säätelin pensapinnat kohilleen mutta ei käy. Syyksi paljastui jumiintuneet neulaventtiilit. Panin uudet tilaukseen. Eiköhän ens viikolla ole Kawanruspa ajokunnossa? Aika tarkka tuo sytön säätö. Kun merkit on kohillaan niin sylinterit 1 ja 4 on yläkuolokohassa.
Korjauskirjassa oli pimeitä ja huonoja kuvia. Otin itte muutaman. Ihan kaikilla sylkyillä pörähti käyntiin kun ryypyt antoi.
Moottorin korjaamineen tämmöseen japsiin ainakin minusta oli työläs ja vaikea. En tietystikkään ole mikään sertifikoitu mekaanikko ja ei minusta semmosta tulekkaan. Opettelua. Tahtoo olla että aina itte joutuu kun ei ole varaa ostaa ammattimiestä tekemään tai sitten lähistöllä ei sellaista edes olekkaan.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Eipä tuo nyt mikään ylivoimainen projekti ole.... siinä on vaan kaksi sylinteriä enemmän kuin näissä maamoottoreissa, muutenovat rautaa ja alumiinia pääsääntöisesti.
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Re: FLH 1979 Museo projeti
Mie arvaan että Pave on moottoreja korjannut yhtä monta kuin tehnyt Candy maalauksiakin. Ei tämä topicci ole mulle mitenkään välttämättömyys. Mie en tarvi kenenkään arvostusta tai tunnustusta enkä välitä minään tieto viisana esintyä ja mulle on sama vaikka maalaavat marjapuurolla ja puusta tekevät männän.
Kannattaa kokeilla tehdä itte kaikki työt jos tuntuu helpolta. Paljon on kehujia. Tämä topikki jäi nyt mukavasti kesken ja sen voi minun puolesta vaikka poistaa.
Kannattaa kokeilla tehdä itte kaikki työt jos tuntuu helpolta. Paljon on kehujia. Tämä topikki jäi nyt mukavasti kesken ja sen voi minun puolesta vaikka poistaa.
- -Harikka-
- Viestit: 4850
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: FLH 1979 Museo projeti
Elä Jensen välitä Paven pään paukutuksesta, se on sen tapa. Laske toisesta korvasta sissää ja toisesta ulos. Arvostelioita löytyy aina
Miusta on mukava lukkee siun rojektien etenemisiä, mitä teet ja mite teet
Jatka ihmeessä tarinointias
Miusta on mukava lukkee siun rojektien etenemisiä, mitä teet ja mite teet
Jatka ihmeessä tarinointias
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: FLH 1979 Museo projeti
Älähän nyt Jensen mitään palkokasvia ala sieraimeen vetämään vaan jatka vaan topicciin kirjoittelua!
Viittasin vain tuohon jo itse mainitsemaasi asiaan setifioiduista asentajista ja ammattimiesten "ostamisesta"! Eli ei nämä nyt niin vaikeita ole ruuvata, jos meisseli ja "jakoavain" pysyy kädessä etteikö itsekin pysty tekemään!
Ja näyttää Sinulla ainakin pysyvän työkalut kädessä!
Viittasin vain tuohon jo itse mainitsemaasi asiaan setifioiduista asentajista ja ammattimiesten "ostamisesta"! Eli ei nämä nyt niin vaikeita ole ruuvata, jos meisseli ja "jakoavain" pysyy kädessä etteikö itsekin pysty tekemään!
Ja näyttää Sinulla ainakin pysyvän työkalut kädessä!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Re: FLH 1979 Museo projeti
Shovelhead on kiva pikku proju. Sillä on jopa rahallistakin arvoa. Ei pöllömpi ostos. Gpz maksoi 1500e ja pääsin 2 kesää. 2 renkaat siihen vaihdoin. Noin 12000 km. Olis kannattanut myydä se vaikka 150e romulaan. Nyt on paalua mennyt 3000e osiin. En usko että kukaan mulle läväyttää 3000e pyörästä käteen vaikka toimisi hyvinkin. Kallis vakuutus kun 120 heppaa.
Tässä on varmaan 1000kpl 6 mm pulttia. Lohkot koottu niillä. Nokka-akselin pukit lapselliset. Korkkaa jengat. Mulla on helicoileja useampia.
Yhden moottorin kun vain korjaa niin se tietotaidon hankkiminen menee vähän hukkaan. Mie en luule että ikinä enää rivinelosta korjailen jos ei sitten tätä joskus.
Kampiakseli on näissä kertakäyttöinen. Ei voi korjata. Uusia ei saa mistään kun loppu.
Tämän ruspan kanssa on koettu epätoivon hetkiä. Pelko että meneekö fyrkat hukkaan jos ei saa kuntoon. Kawasakin osista ei saa oikein mitään.
Tässä on varmaan 1000kpl 6 mm pulttia. Lohkot koottu niillä. Nokka-akselin pukit lapselliset. Korkkaa jengat. Mulla on helicoileja useampia.
Yhden moottorin kun vain korjaa niin se tietotaidon hankkiminen menee vähän hukkaan. Mie en luule että ikinä enää rivinelosta korjailen jos ei sitten tätä joskus.
Kampiakseli on näissä kertakäyttöinen. Ei voi korjata. Uusia ei saa mistään kun loppu.
Tämän ruspan kanssa on koettu epätoivon hetkiä. Pelko että meneekö fyrkat hukkaan jos ei saa kuntoon. Kawasakin osista ei saa oikein mitään.