FLH 1979 Museo projeti **MIELENKIINTOINEN KETJU PILALLA*****

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

Lukittu
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Alla 1970-78 manuaalista, kuva poikittain, niin mahtui isompana. Sama kuin tuo Sian linkkaama. Peruskaasari säilyi samana tosiaan 1976-1989, mutta vaijereiden kiinnityksissä yms. saattoi ymmärtääkseni olla pieniä eroja. Pointti on kuitenkin, että kaasari on orggis, jos ei ole CV Keihiniä sinne laitettu. Se taas on täysin eri näköinen pystymallinen luistikaasari, eikä siitä voi erehtyä.

Tässä kuva CV:stä:
Kuva

Liitteen kuva manuaalista.
Liitteet
keihin.JPG
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
IJHa
Viestit: 353
Liittynyt: 19:08 19.04.2002.
Paikkakunta: Kalkkinen
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja IJHa »

Näköjään katsoin väärää kuvaa, jonka Jensen oli postannut; siinä oli S&S putsari. Joka tapauksessa 1979 Harrikassa oli leipälaatikkoputsari. Ja tietysti siihen kuuluu läppäKeihin. Näköjään alkaa muisti rakoilla, kun ajattelin väärää pyörää, olen museoinut myös 1972 FLHn, missä oli Bendix ja paljon siistimpi ilmanputsari.
Mr. Biker vm 2005
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Mulla on läppä Keihin. Osaa tilattu. Alkuviikosta saan iskarit ja hollarin. Satulasetti tulee jenkeistä 3 viikkoa toimitusaika.

GPZ 1100 Kawan kanssa värkännyt. Johdot oikosulussa. Piti vetää uusia piuhoja että sai startin toimimaan ja kipuna oli myös hukassa mutta sekin löytyi. Muuten alkaa olla käyntikunnossa mutta kaasarin liitosputki vuoti. Sivelin liitokset POR 15 maalilla. Ankkuroin pensaputken nippusiteellä. Minun kaasarit on GPZ 900 mallista mutta siinä on kapeampi sylinterijako ja kaasaripakkaa piti sovittaa ja levittää niin kaasarien välillä oleva linjaputki jäi lyhyeksi. Ei mene ihan perälle saakka ja tihrui pensaa.

Huomenna kokeilen alkaako romu käydä? Toivottavasti kun sitten siirrän sen syrjään ja pääsen Shovelia aloittelemaan. Aattelin purkaa siitä pellit pois ja rungon maalaan ja alut ja kromit kiillotan. Autonosturiin panen sen roikkumaan. Siinä on hyvä runko maalata kun ei ole kuin maalikammion ovi avata ja saa imettyä maalinkäryn pois. Aika huonossa kunnossa tuo rungon maali.
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4849
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

jensen kirjoitti:... Aattelin purkaa siitä pellit pois ja rungon maalaan ja alut ja kromit kiillotan. Autonosturiin panen sen roikkumaan. Siinä on hyvä runko maalata kun ei ole kuin maalikammion ovi avata ja saa imettyä maalinkäryn pois. Aika huonossa kunnossa tuo rungon maali.
Oi Jensen :!:
Jos jaksat/kerkeet kuvia näppäillä tosta rungon maalausprojektista ja laitella ne tänne :idea: :wink:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Maalia tuli Shoveliin. Runkoon mustaa ja kovetinta sekä ohenninta. Pohjamaalia. En pane runkoon lakkaa kun ei siinä sitä ole uutenakaan ollut.Kuva

Täytyy lähteä tallille sähköhommiin. GPZ täytyisi saada käymään.
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Pave. »

jensen kirjoitti:Maalia tuli Shoveliin. Runkoon mustaa ja kovetinta sekä ohenninta. Pohjamaalia. En pane runkoon lakkaa kun ei siinä sitä ole uutenakaan ollut.
Taisit löytää jopa liuotinohenteisena? Vai menikö vesivärihommiks?
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Ihan kunnon akryllimaalia. Pohjamaaliksi ruiskutan epoksia. Täytyy korjata paremmin se jonkun sepän korjaama rungon katkeama. Idea on se että pakoputken juurista puhdistan ruosteet pois Annitrollilla ja lakkaan jos tarvitaan VHT kuumankestolakalla. Muutenkin kiillotan kaikki alumiini ja kromiosat. Etummaisessa sylinterissä ruostetta ja se puhdistetaan ja maalataan.

Kerrankin keula on hyvä ja ei tartte teleskooppeja alkaa purkamaan. Tässä on onneksi uudemman mallin keula joka vaihtui 1977. Ei vuoda. Pulttien ja mutterien kantoja puhdistan ja sinkkaan. Tulee olemaan sellaista hauskaa pientä puuhastelua ja kiirettä ei ole. Kun kaikki on kiillotettu ja fiksattu niin peitän ei maalattavat osat ja ruiskutan runkoon uuden värin. Ostin auton muovi suojakalvoa jolla hyvä peittää

Candy maali ja sideaine pitää vielä tilata mutta niillä ei ole kiirettä. Tarrat tilasin Paven linkistä ja ne on tulossa. Ainoa mitkä puuttuu on alkuperäiset matkustajan jalkatapit.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Candykin on tilattu. Concord bluessa isot hiukkaset hopeapohjallaKuvaA020 Tämä candyKuva Käytän sideainetta.. Candy sekoitetaan 1 suhde kahdeksaan. 1 litraan vajaa purkillinen joka ohennetaan 1-1 ja tulee 2 litraa ruiskuvalmista maalia.
Kuva
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Pave. »

jensen kirjoitti:Candykin on tilattu. Concord bluessa isot hiukkaset hopeapohjalla
A020 Tämä candy
Käytän sideainetta.. Candy sekoitetaan 1 suhde kahdeksaan. 1 litraan vajaa purkillinen joka ohennetaan 1-1 ja tulee 2 litraa ruiskuvalmista maalia.
Meinasitko samalla maalata 10 mopoa? Eihän yhteen mopoon noin paljoa maalia mene.......
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Ei se haittaa vaikka vähän jääkin tavaraa. Helposti toista litraa candyseosta menee. Lisäksi joudun tekemään värimalleja että näen candyn sopivan paksuuden? En mie kokonaan harrastemaalaamista ole lopettamassa ja en ollenkaan pidä siitä että niftisti otetaan maalia ja saa koko ajan miettiä että riittääkö?

Vesiväri ei käy candyn pohjaksi vaan täytyy olla liuotinmaali.

Onko Pave paljonkin Candyjä maalaillut että tietää että paljonko candyseosta menee? Mie olen ehkä 50 pyörää ja autoa Candyllä tehnyt.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Niin? Varmastikkin olen mailman kehnoin maalari ainakin siitä päätellen että aina kaikki minun tekemä on aina haukuttu hevon vittuun pataluhaksi. Sama tekikö hyvin tai huonosti.. Paskaksi haukutaan kuitenkin.. Hei saisinko mahdollisesti maalata minun omia romuja ihan itte vai pitäisikö etsiä joku sertifikoitu automaalari ja maksaa tälle vitusti.. Niin hän olisi niin vitun pätevä että desillä venyttäisi kokoa paskan yli..

Loppujen lopuksi säästäisin kun maalari singuttaisi desillä yli niin ei tarvis kuin desi ottaa maalia..
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Pave. »

jensen kirjoitti:Ei se haittaa vaikka vähän jääkin tavaraa.

Onko Pave paljonkin Candyjä maalaillut että tietää että paljonko candyseosta menee? Mie olen ehkä 50 pyörää ja autoa Candyllä tehnyt.
Se on totta, että koskaan ei ole maalia liikaa.... itekin ostin tuon oman mopon paikkamaalaamiseen muutama vuosi sitten sen verran maalia, että sillä maalaisi mopon useampaan kertaan...... :lol: :lol: Eipä juuri ole candyä tullut maalailtua..... mutta menekin suunnilleen silti tiedän.... ja sen, että paikkamaalaaminen on epätoivoista.... eli ei onnistu 100%!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Pave. »

jensen kirjoitti:Niin? Varmastikkin olen mailman kehnoin maalari ainakin siitä päätellen että aina kaikki minun tekemä on aina haukuttu hevon vittuun pataluhaksi. Sama tekikö hyvin tai huonosti.. Paskaksi haukutaan kuitenkin.. Hei saisinko mahdollisesti maalata minun omia romuja ihan itte vai pitäisikö etsiä joku sertifikoitu automaalari ja maksaa tälle vitusti.. Niin hän olisi niin vitun pätevä että desillä venyttäisi kokoa paskan yli..

Loppujen lopuksi säästäisin kun maalari singuttaisi desillä yli niin ei tarvis kuin desi ottaa maalia..
Yleensä itse tekemällä saa sen mitä tarvii.......
Muistan joskus aikoinaan kun yksi kaveri paikkamaalautti yhtä Cadillaccia tuossa oikein maalaamossa... no samana kesänä se maali jo alkoi hilseilemään ja maksoi kuitenkin aika paljon, mummon markoissa!
No tuli sitten seuraavan keväänä tehtyä siihen sellainen "yhden kesän kesäväri", jotta se on edes yksivärinen.... yhä edelleen siinä on sama "kesäväri" joka tehtiin vuonna 1997... tosin auto on vaihtanut omistajaa ja on nyt museorekisterissä........ vaikka sävy ei ole alkuperäinen... tosin on niin lähellä että ei eroa huomaa kun katsoo maalaamattomiin paikkoihin kuten ovien sisäpuoliin tmsv. jotka on alkuperäisellä sävyllä, tehtaan jäljiltä!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Kyllä mie olen candyjä paikkaillut. Täytyy tietää kerrosten vahvuus. Pohjasävy ja pohjasävynkin voi ruiskuttaa niin että metallic pohja jää röpelöiseksi eli metallihiukkaset näyttää isommilta. Häivyttää candy ja häivyttää pohjasävy.

Concord bluessa näkyy olevan isot hiukkaset.

Ehkä paras elossaoleva maalari Jon Cosmoski https://www.youtube.com/watch?v=VzNUltxhQGg" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa hän tekee Candymaalauksen autoon. https://www.youtube.com/watch?v=NjOOTaHa8GI" onclick="window.open(this.href);return false;

Meidän tallissa on PV Volvo jonka maalasin 1997 eli 20 vuotta sitten. Aika hyvä vieläkin.

Punainen Cändy. Mulla on tämmönen Shovelissa ja VN Evossa https://www.youtube.com/watch?v=vHbOaAdPWPk" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut jensen, 22:41 11.02.2017.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Pave. »

jensen kirjoitti:Kyllä mie olen candyjä paikkaillut. Täytyy tietää kerrosten vahvuus.
Juu, kyllä voi toki paikatakin... mutta kun pelkästään jo candyn "normaali" maalaus näyttää helposti "pilvipoudalta" saati sitten paikkamaalaus..... Olen noita joskus nähnyt meinaan ihan oikean automaalarin (koulun käynyt ja vuosia ammatissa) tekemänäkin ja silti lopputulos ei ollut se mitä sen pitäisi olla!
Mutta hyvähän se on jos olet onnistunut!!! Siitä "hatunnosto"!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Lukittu