Panshovel stroukkausta
Re: Panshovel stroukkausta
Nuo o-renkaat oli napakat nostajien pesiin ja kansiin minulla mutta ne suojaputket sai kasattua käsin, vakiokoneessa ne piti kammeta meisselillä.
Re: Panshovel stroukkausta
Pitää siis olla pitemmät klipsit, tai laittaa jousen päälle holkit, tai pitemmät jouset. Tuo holkitus saattaisi olla nopein kokeilu, varsinkin jos sattuu olemaan sopivaa putkea.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Panshovel stroukkausta
Seuraavana olisi tulppien valinta. Tässä on tuplatulppakannet ja toiset tulpat on lyhkäsillä kierteillä ja toiset on pitkillä. Mitkähän olisi parhaat lämpöarvot / tulpat tälle koneelle?
Tuli sitten tilattua NGK Iridium tulpat, BPR6EIX ja BPR6HIX, Englannista. Jännää että sieltä saa melkein 6 tulppaa sillä rahalla kun Suomesta saa 2...
Tuli sitten tilattua NGK Iridium tulpat, BPR6EIX ja BPR6HIX, Englannista. Jännää että sieltä saa melkein 6 tulppaa sillä rahalla kun Suomesta saa 2...
Re: Panshovel stroukkausta
No niin, tulipa laitettua tulpat paikoilleen ja huomattua että ei tuota kovin halposti potkimalla käyntiin laiteta ilman muutoksia...
Johtuneeko nokasta että tuntuu olevan ruttua niin paljon että saa _tosissaan_ hyppiä kiksin päälle ennen kuin pyörähtää puristuskohdan ohi... Ostoslistalle tuli puolipuristimet toisten tulppien tilalle ainakin näin alkuun, katsotaan sitten myöhemmin saako toisetkin tulpat paikoilleen.
Kysymys srtoker tietäjille, pitäisikö huohotin laittaa eri asentoon, esim. 1 pykälä myöhäsemmälle, kun iskua on enemmin kuin vakiossa. Nyt koko jakopää on orkkismerkkien mukaan laitettu.
Voisiko tuo 'rutun tuntu' johtua siitä että nostajissa ei ole öljyä ja siten ei avaa venttiileitä auki kuten pitäisi? Nostajina on siis JIM's setti https://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects ... =%21WW8218
Vai pitäisikö tässä olla kuitenkin Mekaaniset nostajat? Leineweberin spekseissä on kyllä sanottu että JIM's Power Glidet käy.
Johtuneeko nokasta että tuntuu olevan ruttua niin paljon että saa _tosissaan_ hyppiä kiksin päälle ennen kuin pyörähtää puristuskohdan ohi... Ostoslistalle tuli puolipuristimet toisten tulppien tilalle ainakin näin alkuun, katsotaan sitten myöhemmin saako toisetkin tulpat paikoilleen.
Kysymys srtoker tietäjille, pitäisikö huohotin laittaa eri asentoon, esim. 1 pykälä myöhäsemmälle, kun iskua on enemmin kuin vakiossa. Nyt koko jakopää on orkkismerkkien mukaan laitettu.
Voisiko tuo 'rutun tuntu' johtua siitä että nostajissa ei ole öljyä ja siten ei avaa venttiileitä auki kuten pitäisi? Nostajina on siis JIM's setti https://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects ... =%21WW8218
Vai pitäisikö tässä olla kuitenkin Mekaaniset nostajat? Leineweberin spekseissä on kyllä sanottu että JIM's Power Glidet käy.
Re: Panshovel stroukkausta
Ei se isku erikohdassa kierrosta ole, vaikka sitä lisää onkin, eli huohotin ihan orkkispaikallaan vaan.
Jos narunpunoja sanoo kyseisten hydraulien nenäraudalleen käypäsiksi, uskoisin sitä varsin pitkälle. Omat nuoruuden strokerit kyllä kaikki olleet kovilla nostajilla.
Tokihan puristuspaineet nousee jos venttiilien avautuma on puutteellinen.
Jos narunpunoja sanoo kyseisten hydraulien nenäraudalleen käypäsiksi, uskoisin sitä varsin pitkälle. Omat nuoruuden strokerit kyllä kaikki olleet kovilla nostajilla.
Tokihan puristuspaineet nousee jos venttiilien avautuma on puutteellinen.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: Panshovel stroukkausta
Jos kone ei ole vielä käynyt ja kaikki on uutta, se pyörii aina nihkeästi.
Laita se jollakin keinolla käyntiin ennen kuin teet isompia muutostöitä.
Jo pelkkä kasausöljy sylintereissä tekee puristusta lisää...
Laita se jollakin keinolla käyntiin ennen kuin teet isompia muutostöitä.
Jo pelkkä kasausöljy sylintereissä tekee puristusta lisää...
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Panshovel stroukkausta
Joo varmaan hinataan autolla sitä vähän ilman virtoja ja sit hinataan käyntiin. Tuo on kyllä tosi kun männissä on kunnolla asennusöljyä niin se pitää männän tiiviinä, ja sit jos nostajissa ei ole öljyä niin venat ei aukene ihan kuten on tarkoitus.
Tuohan pyörii kyllä ihan kunnolla ilman tulppia, joten ei ole mitään mekaanista vastustusta sen kummemmin kuin uudessa koneessa sitä on.
Kunhan saan kikottimeen satulan niin hinaillaan ja ilmoittelen kyllä täällä mitä kävi
Tuohan pyörii kyllä ihan kunnolla ilman tulppia, joten ei ole mitään mekaanista vastustusta sen kummemmin kuin uudessa koneessa sitä on.
Kunhan saan kikottimeen satulan niin hinaillaan ja ilmoittelen kyllä täällä mitä kävi
Re: Panshovel stroukkausta
Vielä on pientä säätöä mutta ekat ajot ajettu: https://www.facebook.com/shares/view?id ... 2544552241 ja kyllä oli hymy korvasta korvaan
Eli hinaamalla käyntiin ja pikku ajelu sen jälkeen, seuraavaksi kansien kiristelyä ja kaasarin säätöä. On siinä kyllä voimaa...
Eli hinaamalla käyntiin ja pikku ajelu sen jälkeen, seuraavaksi kansien kiristelyä ja kaasarin säätöä. On siinä kyllä voimaa...
Re: Panshovel stroukkausta
Tällehän kävi niin ettei säätämisestä oikein tullut mitään kun piti aina ensin autolla hinata käyntiin ja sitten koittaa säätää. Tulipa tilattua TechCycleltä sähköstarttisarja tähän ja paketti saapuikin pohjolaan tänään. Nyt aletaan asentelemaan sitä ja ihmetellään mihin saadaan mahtumaan iso akku ja joutuuko öljysäiliötä muokkaamaan että se sinne mahtuu.
Joutuu väkisin antamaan periksi periaatteesta että Moottoripyörä potkaistaan käyntiin eikä millään 'ziu ziu' sähkömoottorilla
Joutuu väkisin antamaan periksi periaatteesta että Moottoripyörä potkaistaan käyntiin eikä millään 'ziu ziu' sähkömoottorilla
Re: Panshovel stroukkausta
Kyllä se vaan on niin että kun alkaa potkimaan niin sitten potkii ihan kunnolla. On tullut tehtyä tuo runko perästä niin lyhyeksi että eipä se startti mahdu sinne... Takapyörää ja lokaria pitäisi siirtää 5-10cm taaemmaksi, ja laatikkoakin vähän vasemmalle. Tuossa rungossa kun on kiinteä taka-akseli niin se tarkoittaisi perän avaamista ja uudelleen tekoa.
Siispä suunnitelmat meni _taas_ uusiksi ja aletaankin tekemään kokonaan uutta runkoa chromimolystä. Jatketaan tarinaa kun alkaa olemaan runkoputkea sikin sokin yhteen hitsattuna.
Tällainen siitä siis tuli ja nyt uusi yritys:
Siispä suunnitelmat meni _taas_ uusiksi ja aletaankin tekemään kokonaan uutta runkoa chromimolystä. Jatketaan tarinaa kun alkaa olemaan runkoputkea sikin sokin yhteen hitsattuna.
Tällainen siitä siis tuli ja nyt uusi yritys:
Re: Panshovel stroukkausta
Uudella inspiraatiolla sitten uuteen alkuun..XD
Nollista kun lähtee tekeen, niin jossain siellä 3-4 version tienoilla
alkaa oleen toimiva. Ziberia opettaa...haaHa
Nostan hattua aiheeseen paneutumiselle.
Hiljaa hyvä tulee. Vtn hiljaa vtn hyvä =)
Kyrväkkään näköinen laite, jos tykkää.
Nämä on makuasioita joista ei voi kiistellä.
Nollista kun lähtee tekeen, niin jossain siellä 3-4 version tienoilla
alkaa oleen toimiva. Ziberia opettaa...haaHa
Nostan hattua aiheeseen paneutumiselle.
Hiljaa hyvä tulee. Vtn hiljaa vtn hyvä =)
Kyrväkkään näköinen laite, jos tykkää.
Nämä on makuasioita joista ei voi kiistellä.
It ain't sport if it can't kill ya
Re: Panshovel stroukkausta
Uuden rungon teko ei ole vielä alkanut, visiot on jo kohdallaan
Suunnitelmat muuttui tekniikan osalta kun Malloryn jakaja alkoi temppuilemaan. Dynossa alkoi pätkimään niin perhanasti, aiemmin ajossa on ykskaks kipinä kadonnut ja kun käytti virrat pois-virrat päälle, niin taas mentiin... Siispä ettimään varaosia. Holley on muuttanut tuota sytytysyksikköä ja uusipa ei käykään minulle, ja uusi jakajapaketti maksaa maltaita. Joten ei kun vaihtoehtoista settiä miettimään...
Uusi sytkäjärjestelmä tulee Microsquirtilla, vaihdetaan samalla kaasari pois ja ruiskut tilalle. Jos jollain on triggerilevyä tai valmista cad kuvaa jonka perusteella voi leikkuuttaa niin saa olla yhteyksissä, koneen alakertahan on S&S Panhead. Laitetaan toimimaan (todennäköisesti) ensin vaparina, mutta lopullinen visio on tuplaturbo ja sen ohjauksen mahdollistaa Microsquirt.
Katsotaan miten pitkälle talven aikana saan setupin, en yllättyisi vaikka ensi kesänä olisi tuplaturbo ja uusi runko
Suunnitelmat muuttui tekniikan osalta kun Malloryn jakaja alkoi temppuilemaan. Dynossa alkoi pätkimään niin perhanasti, aiemmin ajossa on ykskaks kipinä kadonnut ja kun käytti virrat pois-virrat päälle, niin taas mentiin... Siispä ettimään varaosia. Holley on muuttanut tuota sytytysyksikköä ja uusipa ei käykään minulle, ja uusi jakajapaketti maksaa maltaita. Joten ei kun vaihtoehtoista settiä miettimään...
Uusi sytkäjärjestelmä tulee Microsquirtilla, vaihdetaan samalla kaasari pois ja ruiskut tilalle. Jos jollain on triggerilevyä tai valmista cad kuvaa jonka perusteella voi leikkuuttaa niin saa olla yhteyksissä, koneen alakertahan on S&S Panhead. Laitetaan toimimaan (todennäköisesti) ensin vaparina, mutta lopullinen visio on tuplaturbo ja sen ohjauksen mahdollistaa Microsquirt.
Katsotaan miten pitkälle talven aikana saan setupin, en yllättyisi vaikka ensi kesänä olisi tuplaturbo ja uusi runko
Re: Panshovel stroukkausta
Tämäkin nytkähti taas eteenpäin, Microsquirt ja pari hall anturia paikoillaan, sekä tarvittava sytkävahvistin.
Kipinä on jo saatu tulpille, seuraavaksi oikeat asetukset MS:ään kohdilleen ja löpöä tankiin ja tulille. Sitten opettelemaan sytkäkäyrien modausta kohdalleen
Täksi kesäksi siis vain tuo kipinäpuoli kohdalleen ja penkitys jos vielä saa aikoja penkkiin. Ensi kesäksi sitten ruisuja ja muuta kivaa
Kipinä on jo saatu tulpille, seuraavaksi oikeat asetukset MS:ään kohdilleen ja löpöä tankiin ja tulille. Sitten opettelemaan sytkäkäyrien modausta kohdalleen
Täksi kesäksi siis vain tuo kipinäpuoli kohdalleen ja penkitys jos vielä saa aikoja penkkiin. Ensi kesäksi sitten ruisuja ja muuta kivaa