Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Minulla olisi yksi pisaran mallinen ehjä suodattimen koppa ainakin tallin hyllyllä. Varmaan monella muullakin sielä lähempänäkin. Eli harrikoihin saa käytettynä lähes kaiken mitä tarvitsee sopuhintaan ja uutta osaa vielä enemmän alan putiikeista. Näiden kanssa ei tarvitse osista huolehtia.

Jos koppa kiinnostaa, ota YV:nä yhteyttä, arvotaan hinta kohdalleen :)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
routasydän
Viestit: 3
Liittynyt: 22:38 09.11.2015.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Kiitoksia tarjouksesta, pitää ensin purkaa ja kattoa mitä tuo on syöny, kuhan työkiireet vähän helpottaa :) .
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja jensen »

Helvetinkonekin on valmis.. Sain ympättyä siihen niin paljon orginaali Kawasaki osia että % ei ole ongelma. Pakoputketkin on VN orginaalit ja aivan avaamattomat. Niitä vain piti käännellä ja väännellä niin sain ne siihen sopimaan. Tämä projekti lähti siitä että Kawasaki VN 1500 1990 varaosantoimitustakuu ummessa. Tärkeitä osia ei enää saa mutta nytpä saa vaikka mitä kun on Evon tekniikka.

Viimekesänä ajelin 200 km ja oli hyvä ajaa. Nyt sitten korjasin orginaali Kawan keulan liukulaakereilla ja stefoilla sekä vaihdon vaihdeloovan pääakselin stefan kun tiputti öljyä ja muutkin tiivisteet uusin. Paljon muutakin tuli tehtyä. Kohtuu viimeistelykin mutta ei show viimeistely ja en jaksanut johtoja sukittaa vaan ihan vain teippailin.. Tässä on myös Kawasakin orginaali johtosarja. Tukin paksuimmat mötikät tankin alle ja sain kaikki Kawasaki orginaalin kojelaudan valotkin toimiin. Kaikki merkkivalot toimii ja oli vähän miettimistä ennenkuin sain ne pelittämään.

VN 1500 on kardaanilla ja mulla on nyt remmi. Helpoimmalla ois päässyt vaihtamalla vanteen mutta siitä ois mennyt liikaa %% kun 8% määritelty vanteelle.. Rakensin adapterin ja hyvin tuntui toimivan. En mie mitää kumia ala polttaa mutta tuntuu normaalin käytön kestävän. Shimmasin vielä siitä pikku löysän pois.


Jarrut on orginaalit..Keula on orginaali. Tankki on orginaali yms.. Taka-akselikin on kawasakin.. Penkki on tehty yhdistämällä Kawan satula Le Pera satulaan. Hommaa oli aivan järjettömästi ja en ikinä enää ala näin isoihin hommiin.. Mikään ei mennyt heittämällä vain sai kokoajan pähkäillä ja miettiä.

Nyt on 2 pyörää valmiina kun Shovelinkin huolsin valmiiksi. Ei tämä mikään kuningas idea ollut mutta Evo Softia ei saa läheskään osien hinnalla mitä mulla on mennyt.. Työtä en ole laskenut.. Aikaa on mennyt paljon.. Opettelua.. En meinaa myydä vaan kun kuolen niin perikunta myy.. :o Tuossa tuo masiina
Kuva
Liitteet
011.JPG
Viimeksi muokannut jensen, 22:27 06.01.2016.. Yhteensä muokattu 14 kertaa.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Kova projekti, useimmilta olisi jäänyt tekemättä! Hatun nosto ja onnittelut projektin loppuun saattamisesta sekä tietysti lopputuloksesta. Mielenkiintoinen paketti ja järkeenkäyvät perusteet - tuolla ajaa vielä pitkälle luotettavasti.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
VSorjonen
Viestit: 147
Liittynyt: 09:12 27.05.2010.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja VSorjonen »

varmasti on ollut tekemistä, ja paljon ! Todella hyvä että sait päätökseen ton projektin. Kehua pitää !

Vesa
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja jensen »

Kiitoksia kommenteista.. Työtä oli mielettömästi.. Paljon opinkin. Joo ei eilen mennyt kuin amerikan choppers saippuasarjassa ?.Liikuttelin VN Kawaa ja huonosti käänsin seisontajalan päälle niin se kaatui Harrikan päälle. Sain kyllä kiinni sarvesta mutta en jaksanut pitää vaan se meni. Kattelin ensin pelolla että kuinka pahat vauriot? Kawasakin vilkku oli raapaissut Shovelin loksusta maalia pois ja loksu mennyt vähän läjään ja pullistunut reunoista. Onni onnettomuudessa sillä olis voinut käydä pahoin jos esim molempien pyörien tankeissa klommot tai jotain mutta ei sentään.

Mulla oli onneksi cändyä ja flakea jäänyt tankin kaulusten parsinnasta niin otin siiven heti pois ja työnalle.. Maalit päälle ja tänään asensin loksun paikalle ja oli ihan jees.

2 pyörää valmiina kevääksi.. Ei multa homma lopu vaan Kawasaki GPZ 1100 kone pitää aukaista ja 924 Porsse projektissa työtä riittää.Kuva


Eilen olin ihan selvänä ja silti vahinko yllätti.. Tuossa oikean merkkinen pyörä http://aijaa.com/xvz1Wc" onclick="window.open(this.href);return false;
Liitteet
004.JPG
Viimeksi muokannut jensen, 22:25 06.01.2016.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

jensen kirjoitti: loksusta maalia pois ja loksu mennyt vähän läjään ja pullistunut reunoista. Onni onnettomuudessa sillä olis voinut käydä pahoin jos esim molempien pyörien tankeissa klommot tai jotain mutta ei sentään.

Mulla oli onneksi cändyä ja flakea jäänyt tankin kaulusten parsinnasta niin otin siiven heti pois ja työnalle.. Maalit päälle ja tänään asensin loksun paikalle ja oli ihan jees.
Huh, onneksi selvisit säikähdyksellä. Ja osaava kaveri korjaa heti, hieno suoritus sekin.

Näyttävä tuo shoveli 8)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja jensen »

Evon enska auki..Ei ollut vielä valmis.. Ei vuotanut mutta varmaan olis alkanut vuotaa. "Kannattaa kokeilla, onko vetopyörän mutteri tiukalla.
Jos löystyy, lakkaa holkki pyörimästä stefassa ja öljyä alkaa ajautua ulos holkin ja akselin välistä".

Mie kirin vetopyörän mutterin jakarilla. Se varmaan ois alkanut lirua öljyä piakkoin kun olis ajellut. Huomenna teen hylsystä työkalun siihen. 20691
Pitkä erikoishylsy minkä avulla saat Big Twin 4-tai 5-vaihteisen askin ketjurattaan ( myös hihnapyörän ) mutterin auki ja kiinni. Avainväli on 1 7/8". Sopii 1936 - 2006 ( ei Dyna 2006 ). Lyhyessä teräsholkissa on sama sisäkierre kuin vaihteiston pääakselissa, joten se toimii tukena mutteria väännettäessä. Hylsyssä on 1/2" vääntiöpää. ..Helkkarin kallis kun hot bikekellä 200e.

Meillä on aika paljon isompia hylsyjä niin semmosen yhden raiskaan. Kattelin sopevaa putkea jo pajalla.
Taidoista en tiedä oikein mittään sanoa mutta vähän semmonen pakon sanelema juttu tuo tekeminen. Ei ole varaa ostaa ammattimiestä korjaamaan. Eikä täälä Pellossa semmosta oikein olekkaan. Olen vain ruuvannut näitten romujen kanssa niin pirusti että alkaa väkisinkin jo jotain osata..
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Noita hylsyjä oli jossain vasepookissa myynnissä 25€/kpl ja vähän pidempi 30€.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja jensen »

Tekaisin työkalun kahdesta hylsästä.. Kirinkin jo.... Illaksi kokoamaan enska..
Avatar
Masa'68
Viestit: 68
Liittynyt: 20:36 03.10.2014.
Paikkakunta: HML

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja Masa'68 »

Jensen, sulla on sairaan hienoja harrikoita! Soveli ja evo. :D
2009 Softail Heritage FLSTC
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja jensen »

Toinen on kyllä pääasiassa Kawa.. Eikä ne nyt niin kovin hienoja ole..
Avatar
57pannu
Viestit: 279
Liittynyt: 16:53 25.12.2003.
Paikkakunta: Takametsä
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

KuvaKuva
KuvaKuvaKuva

Siinäpä omat Harrikat, laitetaanpa vielä Triumppi, kun näkyy olevan muitakin merkkejä. Bemareita en tohtinut laittaa, se menee jo liian pitkälle :D
Viimeksi muokannut 57pannu, 17:19 07.01.2016.. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tallissa odottelee: WLA45 1942 (mr), FLH 74 1957 (mr), FLSTC 1994 (Heritage), TR T120 R 1969(mr), K 100 RS, CR 500, CRh 500, EXC 300, CB 125, CR 120, RD 125, R 1200 GSA, KH100
Kapteeni sika
Viestit: 68
Liittynyt: 12:48 07.11.2015.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja Kapteeni sika »

Veri nais, ylin ja alin. Mikäs luikku pilkistää sotaratsun kotelosta?

M1 carbine vois sopia aikakaudelle...
Kapteeni sika
Viestit: 68
Liittynyt: 12:48 07.11.2015.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja Kapteeni sika »

Voi olla että sinne sellanen kuuluu mut toi ei oo kyl tompsonin tukki. :)
Vastaa Viestiin