Spåran putket

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

eki912
Viestit: 109
Liittynyt: 14:10 27.09.2014.
Paikkakunta: Takaisin Helsingissä

Spåran putket

Viesti Kirjoittaja eki912 »

Olen jo hiukan haaveillut, katsellut ja miettinyt, ja eilen sitten näin omin silmin asennettuna mustaan Ironiin V&H Shortshotsit mustana....jäin oikein niitä ihailemaan pysäköidyn pyörän viereen. En kylläkään kuullut mikä mellakka noista irtoaa. En jahtaa ylimääräisiä hepoja, enkä pienempää kulutusta saatikka nopeampaa kiihtyvyyttä. Enkä aio muuta osaa vaihtaa, esim ilmanputsaria tms. Oon vielä nykytilaan ihan tyytyväinen.
Moiset näyttää vain istuvan Ironiin hyvin, oikein hyvin. Mitään syytä tai tarvetta vaihtoon ei siis ole, paitsi että mun mielestä mustat putket tuntuu istuvan nimenomaan Ironiin paremmin kuin kromiset pitkät tuubit. Ja sehän lienee jo on riittävä syy ! :lol:

Kyssäri, kun en sääntöjä tunne :
Esim nuo V&Hn SS röörit, jos moiset ostaa pläjäytän, asennutan paikoilleen ja tuon sitten (kun palaan Suomeen) pyöräni noilla tarvikeputkilla, onko ongelmia saada se kilpiin ? Vai onko aina parempi ja varmempi tuoda ja katsastaa orggis putkilla ja asentaa haluamansa tarvikeröörit myöhemmin ? Ja onko joku vaatimus joka pitää täyttyä tarvikeputkissa Suomessa ? Joku E/CE merkintä putkissa ?
Eki / -12 Sportster Iron
Pertti
Viestit: 5958
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Spåran putket

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kyllä tuon ikäisessä pykälien mukaan pitää olla tyyppikohtaisesti hyväksytty putkisto. Voi olla myös muu kuin alkuperäinen, kun on valmistajan ko. malliin tyypittämä. Pelkkä e-hyväksyntä ei riitä.
Eri asia on sitten, kuinka pykäliä tulkitaan.
Itse menisin varman päälle ja ottaisin orkkikset mukaan ja katsastaisin niillä.
Jos kyseessä on muuttopyörä, vaatimukset ovat hiukan lievemmät.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Leka
Viestit: 48
Liittynyt: 22:52 07.08.2009.
Viesti:

Re: Spåran putket

Viesti Kirjoittaja Leka »

Mulla oli vuosimallin 2010 1200 nighsterissa short shotit ja hienoltahan ne kuulostaa...mutta on ihan saakelin äänekkäät ja ääni on "metallinen". Toiseksi ne papattaa , ainakin itselleni liian kovaan suoraan korvan juuressa ajaessa joten kuulostele jonkun pyörää ensin ennen kuin laitat. Poliisin mitatessa desibelit karkaa yli sallitun

Ja toiseksi, mielestäni tuo putken vaihto vaatii myös ilmanputsarin vaihdon avarampaan sekä power commanderin tai vastaavan että pyörä saadaan toimimaan ilman ongelmia. Pelkän putken vaihto saa pyörän käymään liian laihalla.
-Mitä isoompee vika, sen suuree leka-
Vastaa Viestiin