kiitos Lehdestä!
-
- Viestit: 1635
- Liittynyt: 18:33 04.09.2009.
- Paikkakunta: heinola
- Viesti:
kiitos Lehdestä!
Kiitos taas hyvästä lehdestä,
ja samalla selvisi "mysteeri",
kun -60 luvun lopussa tuli http://www.thencamebronson.com" onclick="window.open(this.href);return false; sarja telkusta, (tsadissa tuli muistaakseni 2 kanavalta, ei tainnu näkyä kuin etelässä, en muista, voi korjata)),
jäi "harmaisiin aivosoluihin", että Bronson ajeli "YSISATASELLA SPORTSTERILLA"
(haaveilin aina, että kun tulen (en tullu) isoksi , ostan 900:n Sportster, niinku Bronsonilla,) oli niin outo toi kuutiomäärä, että aloin jo epäillä, "tementiaa", kun ei ole ohjelmasta viellä edes 50 vuotta ,
nyt mukana tulleessa -82 lehdessä s. 26, oli maininta, että 900:nen oli todella olemassa, ja valmistus lakkautettiin -71, ,
hyvät Jussit,,
ja samalla selvisi "mysteeri",
kun -60 luvun lopussa tuli http://www.thencamebronson.com" onclick="window.open(this.href);return false; sarja telkusta, (tsadissa tuli muistaakseni 2 kanavalta, ei tainnu näkyä kuin etelässä, en muista, voi korjata)),
jäi "harmaisiin aivosoluihin", että Bronson ajeli "YSISATASELLA SPORTSTERILLA"
(haaveilin aina, että kun tulen (en tullu) isoksi , ostan 900:n Sportster, niinku Bronsonilla,) oli niin outo toi kuutiomäärä, että aloin jo epäillä, "tementiaa", kun ei ole ohjelmasta viellä edes 50 vuotta ,
nyt mukana tulleessa -82 lehdessä s. 26, oli maininta, että 900:nen oli todella olemassa, ja valmistus lakkautettiin -71, ,
hyvät Jussit,,
Re: kiitos Lehdestä!
Näin se on, kuutiosenttejä siinä ysisatasessa oli kyllä 883, mutta sitten tuli tonninen vuonna 1972 997 cc .
Taas 1986 palattiin evolaisen myötä 883 cc, mutta sitä ei kai evoluution myötä haluttu kutsua enää ysisataseksi, vaan kasikasikolmoseksi ja isompaa 1199 cc tonnikakssataseksi.
Mutta sitten vähän lisää tilastotietoa, lähde bikez.com
900 XLCH 1971:
65.00 HP (47.4 kW)) @ 6300 RPM Top speed: 180.0 km/h (111.8 mph)
1000 XLH 1972:
57.00 HP (41.6 kW)) @ 6000 RPM Top speed: 180.0 km/h (111.8 mph)
883 XLH 1986:
46.00 HP (33.6 kW)) @ 6000 RPM Top speed: 149.0 km/h (92.6 mph)
1200 Sport 1999:
61.00 HP (44.5 kW)) @ 5500 RPM Top speed: 186.0 km/h (115.6 mph)
Eli tilastojen perusteella tuo allekirjoitukseni raakuus selittyy. Tämä 1971 900 XLCH on paperien mukaan kaikkien aikojen tehokkain Sportster tonnikaksataset mukaan lukien. Uusista ruiskuvehkeistä ei bikezistä löydy enää tehoja, vain vääntö. Eräs kaverini totesi toisessa yhteydessä sitaatin: “When they can’t make big Horsepower, they start talking about Torque"
Ja voin vakuuttaa, että tällä vehkeellä 130 km/h tuntuu taatusti hurjemmalta, kuin mikään muu nopeus noilla uudemmilla, oli niissä sitten tehoa tai vääntöä
Taas 1986 palattiin evolaisen myötä 883 cc, mutta sitä ei kai evoluution myötä haluttu kutsua enää ysisataseksi, vaan kasikasikolmoseksi ja isompaa 1199 cc tonnikakssataseksi.
Mutta sitten vähän lisää tilastotietoa, lähde bikez.com
900 XLCH 1971:
65.00 HP (47.4 kW)) @ 6300 RPM Top speed: 180.0 km/h (111.8 mph)
1000 XLH 1972:
57.00 HP (41.6 kW)) @ 6000 RPM Top speed: 180.0 km/h (111.8 mph)
883 XLH 1986:
46.00 HP (33.6 kW)) @ 6000 RPM Top speed: 149.0 km/h (92.6 mph)
1200 Sport 1999:
61.00 HP (44.5 kW)) @ 5500 RPM Top speed: 186.0 km/h (115.6 mph)
Eli tilastojen perusteella tuo allekirjoitukseni raakuus selittyy. Tämä 1971 900 XLCH on paperien mukaan kaikkien aikojen tehokkain Sportster tonnikaksataset mukaan lukien. Uusista ruiskuvehkeistä ei bikezistä löydy enää tehoja, vain vääntö. Eräs kaverini totesi toisessa yhteydessä sitaatin: “When they can’t make big Horsepower, they start talking about Torque"
Ja voin vakuuttaa, että tällä vehkeellä 130 km/h tuntuu taatusti hurjemmalta, kuin mikään muu nopeus noilla uudemmilla, oli niissä sitten tehoa tai vääntöä
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: kiitos Lehdestä!
Markkinoinnissa ehkä noin, ja välillä tuntuu muutenkin unohtuvan tehon, väännön ja kierrosluvun varsin suoraviivainen yhteys.Joe Cool kirjoitti:Eräs kaverini totesi toisessa yhteydessä sitaatin: “When they can’t make big Horsepower, they start talking about Torque"
Re: kiitos Lehdestä!
No nyt se selvis mistä Bronson Eyen Bronson nimi osittan tulee?
Pitäi käydä katsomassa Youtubesta , kyllähän sieltä löytyi pilottia ja vaikka mitä. Mielenkiintoiselta vaikutti kun tehty jo -69 , autenttista maisemaa! https://www.youtube.com/watch?v=2Frc9Zy9IvM" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitäi käydä katsomassa Youtubesta , kyllähän sieltä löytyi pilottia ja vaikka mitä. Mielenkiintoiselta vaikutti kun tehty jo -69 , autenttista maisemaa! https://www.youtube.com/watch?v=2Frc9Zy9IvM" onclick="window.open(this.href);return false;
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
-
- Viestit: 1635
- Liittynyt: 18:33 04.09.2009.
- Paikkakunta: heinola
- Viesti:
Re: kiitos Lehdestä!
, kiitti "joe" spekseistä, ihmettelen mihin ne on hukanneet tehot, siirtyessään shovelista evoon,??,
hyvä kuva, tankista vaan puuttui kaiken näkevä,, "bronsonin silmä",
Bronson sarjassa on aika lailla otanta sen ajan Hdeista,, vaikka muutenhan se on sarjana pliisu, räminät puuttuu, oli sen ajan "Lonely Rider" mutta hienoa ajamista ja kuvausta,,
jep, meikäläisellä -50 luvulla syntyneellä, ei ollu "angry birdsejä" esikuvana, oli vaan Batman/Teris/Myrskylinnut/Bronson ja sitten tuli Easy rider, ymym,, "ameriikan autot",, (faija suhas "Huhtamäen kauppaneuvosta". Desoto Diplomaatilla),, ni kait sieltä jäänny traumoja,,,, ,
ja nyt ajelemaan, huomenna sataaaaaaaa taaaaaaaaaasssssssss,,
jatketaan,,
hyvä kuva, tankista vaan puuttui kaiken näkevä,, "bronsonin silmä",
Bronson sarjassa on aika lailla otanta sen ajan Hdeista,, vaikka muutenhan se on sarjana pliisu, räminät puuttuu, oli sen ajan "Lonely Rider" mutta hienoa ajamista ja kuvausta,,
jep, meikäläisellä -50 luvulla syntyneellä, ei ollu "angry birdsejä" esikuvana, oli vaan Batman/Teris/Myrskylinnut/Bronson ja sitten tuli Easy rider, ymym,, "ameriikan autot",, (faija suhas "Huhtamäen kauppaneuvosta". Desoto Diplomaatilla),, ni kait sieltä jäänny traumoja,,,, ,
ja nyt ajelemaan, huomenna sataaaaaaaa taaaaaaaaaasssssssss,,
jatketaan,,
Re: kiitos Lehdestä!
1972 taisi muuttua tuo tehojen mittaus hiukan. Voisiko se selittää tuon suuremman tehon?Joe Cool kirjoitti:Tämä 1971 900 XLCH on paperien mukaan kaikkien aikojen tehokkain Sportster tonnikaksataset mukaan lukien.
Re: kiitos Lehdestä!
50-60 -luvuilla Sporster, varsinkin XLCH, oli nimensä mukainen räyhäkäs urheilupyörä (sen ajan Hyajabusa), kait kuitenkin varsin harvoin nähty Euroopassa. 60-luvun lopulle kilpailu kiristyi (Honda Tuutti ym) joten tehtaan oli kaivettava esiin yhä isompia tehoja jotta asiakaskunnan mielenkiinto säilyis. 70-ajan alun jälkeen rupes olee selvää että suorituskykyisen laitteen haluava ostais joka tapuksessa japsin. Ja HD:n ostajalle valinta on joko HD tai ei mitään, joten teholukemien merkitys väheni.
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Re: kiitos Lehdestä!
Viimeinen Harrikan superpyörä oli 1969 XLCH, sen jälkeen tuli Tuutti. Tuo 69 XLCH kulkee sen 200km/h tarvittaessa, mutta muuten Honda on ehkä hienostuneempi.
Näin olen -69:n omistajana itselleni sopivat speksit löytänyt.
Sen 200 se kulkee, pikkuisen kyllä haparoi, mutta annettakoon anteeksi vanhan vuosimallin ollessa kyseessä.
Ja paskat, Riitanhan sekin tietysti virallisesti on.....
Näin olen -69:n omistajana itselleni sopivat speksit löytänyt.
Sen 200 se kulkee, pikkuisen kyllä haparoi, mutta annettakoon anteeksi vanhan vuosimallin ollessa kyseessä.
Ja paskat, Riitanhan sekin tietysti virallisesti on.....
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: kiitos Lehdestä!
Kiitoksia Riitta taas mahtavasta lehdestä
Joe Cool tiesit että täältä tulee kuittia sportstereista.... eri lähteissä on tehoista eri tieto myös XLCH:n osalta.
XLCR-1000 (1977-79)
68bhp @ 6,200rpm, Top speed: 185.0 km/h (115 mph)
XR-1000 (1983-84)
70 hp 52.6 kW @ 5600 rpm Top speed: 185km/h (115 mph)
Joe Cool tiesit että täältä tulee kuittia sportstereista.... eri lähteissä on tehoista eri tieto myös XLCH:n osalta.
XLCR-1000 (1977-79)
68bhp @ 6,200rpm, Top speed: 185.0 km/h (115 mph)
XR-1000 (1983-84)
70 hp 52.6 kW @ 5600 rpm Top speed: 185km/h (115 mph)
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: kiitos Lehdestä!
Joo Sepi, niin tehot ja tiedot vaihtuvat juuri sen mukaan, mitä joku on ko. lähteeseen kirjoittanut ja vastuu siirtyy lukijalle Ja trafin tietokannoissa nuo tiedot ovat aivan yhtä varmalla pohjalla
Lisäksi ainakin henkilöautojen tehoja alettiin ilmoitella eri tavoin 70-luvun energiakriisin myötä.
Eli tässä mainittuja tietoja varmempaakaan lähdettä on vaikea osoittaa ja Pertin/Riitan 1969 suurtehorautis voidaan kyllä laskea jo pohjalaisen puheenparren piikkiin
Ja olivat tehot mitä hyvänsä, niin nämä 1978 ja vanhemmat tuntuvat joka tapauksessa paljon hurjemmilta ja suorastaan raaoilta "superpyöriltä" vauhdissa. On iso ero vetää moottoritienopeutta noilla 1971 ja 1981 rautiksilla tuoreemman eduksi ja kun vielä verrataan 20 vuotta tuoreempaan evolaiseen, niin ajettavuus on aina vaan parantunut. Ja fiilis sitä mukaa kai sitten huonontunut
Lisäksi ainakin henkilöautojen tehoja alettiin ilmoitella eri tavoin 70-luvun energiakriisin myötä.
Eli tässä mainittuja tietoja varmempaakaan lähdettä on vaikea osoittaa ja Pertin/Riitan 1969 suurtehorautis voidaan kyllä laskea jo pohjalaisen puheenparren piikkiin
Ja olivat tehot mitä hyvänsä, niin nämä 1978 ja vanhemmat tuntuvat joka tapauksessa paljon hurjemmilta ja suorastaan raaoilta "superpyöriltä" vauhdissa. On iso ero vetää moottoritienopeutta noilla 1971 ja 1981 rautiksilla tuoreemman eduksi ja kun vielä verrataan 20 vuotta tuoreempaan evolaiseen, niin ajettavuus on aina vaan parantunut. Ja fiilis sitä mukaa kai sitten huonontunut
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: kiitos Lehdestä!
Joo, meillähän onkin se maailman voimakkain, 900kW lukee rekisteriotteessa.Joe Cool kirjoitti:
Eli tässä mainittuja tietoja varmempaakaan lähdettä on vaikea osoittaa ja Pertin/Riitan 1969 suurtehorautis voidaan kyllä laskea jo pohjalaisen puheenparren piikkiin
Jotta ei se mikään ihme ole, että kulkee
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: kiitos Lehdestä!
Jokos tuolloin on tullut sähkömopot???????Pertti kirjoitti:Joo, meillähän onkin se maailman voimakkain, 900kW lukee rekisteriotteessa.Joe Cool kirjoitti:
Eli tässä mainittuja tietoja varmempaakaan lähdettä on vaikea osoittaa ja Pertin/Riitan 1969 suurtehorautis voidaan kyllä laskea jo pohjalaisen puheenparren piikkiin
Jotta ei se mikään ihme ole, että kulkee
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!