Juuri kun meinasin saada konerempan jäljiltä savut ulos koneesta niin viime metreillä homma levisi käsiin kun moottorioljyn tyhjennystulpan viimeisetkin kierteet antoivat periksi enkä saanut proppua kiristettyä edes 10nm tiukkuuteen kun se alkoi pyöriä tyhjää...
Nyt aprikoin täällä keskellä korpea notta mitä tehdä, onko öljypohja mahdollista irroittaa ihan noin vaan alakautta ilman että runko on tiellä? Ilmeisesti myös vaihteistoljyt karkaavat samalla?
Mikäs olisi fiksuin korjaustapa, joku helicoil -irtokierre varmaan toimisi jos kiikuttaisi koko öljypannun joensuun moottorikoneistamolle ja käskisi tekemään kierteet vanhalle plugille - eri juttu onko kellään tuommoisia jenkkikierteitä varastossa? Vai onko joku "corollan" öljytulppa juuri passeli jos tekisi samalla metric -konversion ja vaihtaisi kierteet millisiin?
-99 TC Dyna FXDX oljytulpan kierre korkkasi
-99 TC Dyna FXDX oljytulpan kierre korkkasi
1999 Harley-Davidson FXDX Dyna Super Glide Sport TC88 > 95 big bore with S&S 9,7:1 pistons, Mikuni HSR42 (182,5 main), S&S 570G Cams, 2 into 1 pipes.
Re: -99 TC Dyna FXDX oljytulpan kierre korkkasi
Siihen saa ylikokotulpan.
Korjaamo tekee työkalulla uuden kierteen.
Kannattaa kysyä, tarvitseeko ö-pohjaa irroittaa lainkaan.
Korjaamo tekee työkalulla uuden kierteen.
Kannattaa kysyä, tarvitseeko ö-pohjaa irroittaa lainkaan.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: -99 TC Dyna FXDX oljytulpan kierre korkkasi
Mulla kävi muutama vuosi sitten just samoin ja en irrottanut öljypohjaa.Väänsin sinne 14 millin kierteet ja hain sen kokoosen uuden öljytulpan.Onhan siinä tietysti vaarana että öljysäiliöön menee metallilastua mutta vähä kerrallaan kun vääntää jenkaa ja välis putsaa kierretappia niin pitääs onnistua.Sitten tietysti lopuksi parikin kertaa kun kaataa öljyt öljysäiliön läpi niin pitääs olla hyvä.(ainakin ittellä onnistu).
Re: -99 TC Dyna FXDX oljytulpan kierre korkkasi
Kierretappi kannattaa mönjätä vaseliinilla, niin lastut jää tappiin.
Kierre pitää sitten saada aika tarkasti suoraan, muuten laipallinen tulppa ei tiivisty kunnolla.
Kierteeseen voi tietysti varmuudeksi laittaa tiivistystahnaa.
Kierre pitää sitten saada aika tarkasti suoraan, muuten laipallinen tulppa ei tiivisty kunnolla.
Kierteeseen voi tietysti varmuudeksi laittaa tiivistystahnaa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: -99 TC Dyna FXDX oljytulpan kierre korkkasi
Nolo ja huono neuvo pakkotilanteeseen:
Öljyt veks +cleaneria +cleaneria ja vieläkerran cleaneria kierteeseen.
2komponenttiliimalla (Araldit tms) plugi kiinni
ja lopun elämän öljynvaihdot Bilteman tms "öljy imurilla"
Oli kiireessä vähän vastaava tilanne 10v sitten ja peli edelleen
kulkee samalla metodilla.
Kaupantekotilanteessa suotavaa ilmaista moisesta pikavirityksestä..
Öljyt veks +cleaneria +cleaneria ja vieläkerran cleaneria kierteeseen.
2komponenttiliimalla (Araldit tms) plugi kiinni
ja lopun elämän öljynvaihdot Bilteman tms "öljy imurilla"
Oli kiireessä vähän vastaava tilanne 10v sitten ja peli edelleen
kulkee samalla metodilla.
Kaupantekotilanteessa suotavaa ilmaista moisesta pikavirityksestä..
It ain't sport if it can't kill ya