Eli, kysymys kuuluu. Onko jarrujärjestelmä vaurioitunut tämän johdosta ( myyjä sanoi jarrujen toimivan hyvin, mut sanoi myös laittaneensa dot 5: kin
No, joka tapauksessa vaihdan asianmukaiset nesteet...
Minullekin sanottiin Motonetin infossa muinoin, että kyllä sopii 5.1 vitosen kaveriksi, kun DOT 5 kysyin. En ostanut, kun olin kuullut ettei sovipot kirjoitti:Joo, näin täytyy tehdä. Tässä oli käynyt niin, että aikaisemmalle omistajalle oli myyjä sanonut, että dot 5.1. sopii ja sitä voi sekoittaa dot 5 kanssa. Asiahan ei ole näin, ne eivät sovi pätkääkään yhteen.
Mitkä tiivisteet pitää sitten vaihtaa? säiliön kannen tiivisteet, mut mitä muita?
Minull aon käsitys, että on ihan yhtä paha. Koska vain DOT5 on sitä silikonikamaa. En ole testannut tai edes nähnyt ikinä DOT 5.1:stä muuta kuin purkissa hyllyllä, joten perustuu arvaukseen ja päättelyynpot kirjoitti:Käsittääkseni toi dot 5.1 sekottuminen dot 5 kanssa, ei ole niin paha kuin jos ois ollu dot 4:sta?
Tuo lause oli ihan uutta, että "silikonipohjaiset nesteet tulisi vaihtaa useammin, kuin glykoli pohjaiset"Pave. kirjoitti:Hieman tietoa jarrunesteistä
Ei tarvi mennä ihan "mutulla" !
Juu, näihin wiki-juttuihin pitää suhtautua ihan yhtä suurella varauksella, kuin mihin tahansa muihin nettikirjoituksiin. Eli ei niitä kukaan tarkista tai oikolue vaan kirjoittaja kirjoittaa virheineen kaikkineen sitä mitä sattuu tulemaan. MutuakinGrasschopper1 kirjoitti:Tuo lause oli ihan uutta, että "silikonipohjaiset nesteet tulisi vaihtaa useammin, kuin glykoli pohjaiset"Pave. kirjoitti:Hieman tietoa jarrunesteistä
Ei tarvi mennä ihan "mutulla" !Tämän olen ymmärtänyt juuri päinvastoin.
Mikäs se on sitten glykoli nesteen vaihtoväli?proffa kirjoitti:Asiallinen artikkeli. Silikonineste ei sido vettä, joten vesi on pisaroina nesteen joukossa ja aiheuttaa korroosiota. Jarrunesteiden vaihtoväliksi suositellaan 2 vuotta. Näin saadaan minimoitua korroosiovaikutus.
No näin minäkin olen asian käsittänyt.Kiwi kirjoitti:Siis normi jarrunesteillä vaihtoväli on parivuotta, silikoninesteillä pidempi.
LIFEMEMBER