Onko olemassa öljynlauhdutinta koneen ja filtterin väliin? En tarkoita adapteria josta lähdöt lauhduttimelle vaan lauhdutinta itseään. Ja jos on niin kuka on valmistaja/myyjä?
Pyörä on Buell X1.
Öljynlauhdutin koneen ja filtterin väliin?
Re: Öljynlauhdutin koneen ja filtterin väliin?
Oliskos hakusessa jotain tämmöstä ?
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Öljynlauhdutin koneen ja filtterin väliin?
Ei semmosta suomessa tarvii!
Re: Öljynlauhdutin koneen ja filtterin väliin?
Samat ajatukset myös minulla, toisaalta kun kyseessä on Buell voi sitä tarvita... tuossa on tuo "keinonahka" sitä varten että voi viileälläkin ajella ja jos radalle poikkeaa ottaa vaan suojan pois...FX kirjoitti:Ei semmosta suomessa tarvii!
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Öljynlauhdutin koneen ja filtterin väliin?
Pöh, se ei ole lauhdutin se ei mitään lauhduta. Lauhdutin on lämmönsiirrin, jossa virtaava höyry tai kaasu lauhdutetaan nesteeksi siirtämällä lämpöenergiaa fluidista toiseen virtaavaan aineeseen tai ympäristöön. Tavallisimpia käyttökohteita ovat voimalaitokset ja kompressorikylmäkoneet.
Öljynjäähdytin on ihan fiksu, kunhan meidän ilmastossa varustetaan termostaatilla joka ohjaa öljyn jäähdyttimeen vain kun öljy on riittävän kuumaa jäähdytettäväksi.
Termari:
Öljynjäähdytin on ihan fiksu, kunhan meidän ilmastossa varustetaan termostaatilla joka ohjaa öljyn jäähdyttimeen vain kun öljy on riittävän kuumaa jäähdytettäväksi.
Termari:
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: Öljynlauhdutin koneen ja filtterin väliin?
Se on tuo virheellinen nimitys vaan jotenkin tarttunut käytännön kieleen näissä moottoriasioissa.
Pontikankeitosta jokainen tietää, mitä lauhduttimella tehdään ja kuinka tärkeää sen oikea toiminta on parhaan tuloksen saamiseksi.
Tuo termostaatti on hyvä olla öljyn jäähdytyspiirissä, koska muuten meidän ilmasto-olosuhteissa öljy pysyy liian kylmänä. Moottoriöljyjen voiteluominaisuudet ovat yleensä parhaimmillaan noin 80C lämpötilassa. Harvemmin taitaa normikeleillä, ainakaan maantieajossa, lämpö tuosta kovin paljon ylittyä.
Laitteinahan nuo lau...jäähdyttimet ovat mukavan teknisen näköisiä.
Pontikankeitosta jokainen tietää, mitä lauhduttimella tehdään ja kuinka tärkeää sen oikea toiminta on parhaan tuloksen saamiseksi.
Tuo termostaatti on hyvä olla öljyn jäähdytyspiirissä, koska muuten meidän ilmasto-olosuhteissa öljy pysyy liian kylmänä. Moottoriöljyjen voiteluominaisuudet ovat yleensä parhaimmillaan noin 80C lämpötilassa. Harvemmin taitaa normikeleillä, ainakaan maantieajossa, lämpö tuosta kovin paljon ylittyä.
Laitteinahan nuo lau...jäähdyttimet ovat mukavan teknisen näköisiä.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Öljynlauhdutin koneen ja filtterin väliin?
Miten niin tetää?? Tässä on mennyt aina keitto vituixxxi!Pertti kirjoitti:
Pontikankeitosta jokainen tietää, mitä lauhduttimella tehdään ja kuinka tärkeää sen oikea toiminta on parhaan tuloksen saamiseksi.
Lauhdutin on lauhdutin, Jååhdytin on jäähdytin, ei vaan aina muista!=)
Anyway jos öljyt on liian ohuita niin:
http://www.royalpurpleconsumer.com/prod ... acing-oil/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=18" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.phillips66lubricants.com/bra ... +Motor+Oil" onclick="window.open(this.href);return false;
Esim tällaiset toimii pidemmässäkin riivauksessa;
Ja museomoottorissa muutenvaan
It ain't sport if it can't kill ya