FLD kokemukset

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

kat
Viestit: 20
Liittynyt: 14:14 23.09.2012.
Viesti:

FLD kokemukset

Viesti Kirjoittaja kat »

Moi,

FLD oli viime vuonna myydyin iso harrikka ja sellaisen myös itse hankin kun polvi ei enää operaation takia kunnolla taipunut sporttipyörän tapille. FLD ei ole testeissä kummenmin pärjännyt, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa (EVK), vaikka kiinnostaa kumminkin. Toki siihen on tehty nämä normaalit henkityksen avartamiset yms. ja takapyörästä lähtee tällä hetkellä n. 80 hp, edellisestä kytkimeltä n. 170 hp. Itse olen kuitenkin pyörääni aika tyytyväinen ja siinä on sitä ajamisen iloa (lainattu mainos). Mukavaa olisi kuulla myös muiden mielipiteitä FLD:stä.
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: FLD kokemukset

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Kahden kesän kokemukset: erinomainen pappapyörä pitkän matkan kulkijalle. :D
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
JKKo
Viestit: 1734
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: FLD kokemukset

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Laittelin omaan Street Bobiin astinlautasatsin, joka on "sama" kuin FLD:ssä on. Jalkojen puutumisten takia pidetyt ylimääräiset tauot jäivät käytännössä samantein pois. Oisin epäilemäti ostanut FLD:n, jos sellaisia ois armon vuonna 2009 ollut tarjolla. Ens kerralla sitten...
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
kat
Viestit: 20
Liittynyt: 14:14 23.09.2012.
Viesti:

Re: FLD kokemukset

Viesti Kirjoittaja kat »

Vallu kirjoitti:Kahden kesän kokemukset: erinomainen pappapyörä pitkän matkan kulkijalle. :D
Kun olet ilmeisesti tuolla FLD:llä melkoisesti ajanut, niin paljonko kilometrejä keskimäärin yhdellä rengassetillä pääset? Mitä renkaita suosittelisit FLD:hen, taitaa nuo alkuperäiset olla Dunlopit?
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: FLD kokemukset

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Takagummi (itselläni ja kaverilla), siis Dunloppi, kesti noin 10 tkm. Eturenkaasta en vielä tiedä, mutta +20 tkm varmasti. Kulutukseen vaikuttaa ajotapa ja olosuhteet. Nyt vaihdoin taakse tämän uuden Michelin Commander II:sen. Sen pitäisi kestää hillittömiä määriä. Kaverini FLD:ssä se on pyörinyt noin 9 tkm eikä vaihtotarvetta ole edes näkyvissä. Ominaisuuksiltaan ja pidoltaan se on ihan jees.Tähän saakka olen aina ajellut Dunlopeilla, mutta jos tämä kestää sen minkä lupaa, niin...
Yleensä vaihdan renkaat siinä vaiheessa viimeistään kun uraa on noin milli puolitoista jäljellä. Kokemus on opettanut, että renkaat on väärä paikka säästää. Silloin pelataan ajo-ominaisuuksien ja ennenkaikkea ajoturvallisuuden kustannuksella.
Kuva LIFEMEMBER
lasse1
Viestit: 16
Liittynyt: 23:10 27.03.2014.

Re: FLD kokemukset

Viesti Kirjoittaja lasse1 »

Terve kaikki Fld :STÄ KIINNOSTUNEET.
Mielestäni hyvä ajoasento ei puudu kädet ei liioin jalat.Pitkä miinus kuitenkin tuo matala plexi.Antaa ainakin mulle hitonmoiset pyörteet nuppiin.Tilasin juuri jenkeistä korkeamman ja muotoillumman plexin.
Kerron kun oon laittanut päälle.Rod Kingeissä käytetään kyseistä Jenkkiläs.
Kokemusta ilmavirroista saa kun lähdetään Italia kiertää 3.5 alkaen .Fotosafari.fi sivustolta voinet seurata ja katso edellisiäkin pitkän matkan seikkailua.
Hyvää kesää ja turvallista sellaista.Lasse
kat
Viestit: 20
Liittynyt: 14:14 23.09.2012.
Viesti:

Re: FLD kokemukset

Viesti Kirjoittaja kat »

Itselläni on ollut Klock Werksin korkeampi pleksi noin vuoden verran ja hyvin toimii minun pituisellani (183 cm). Alkuperäisen kanssa oli aivan mahdottomat pyörteet 110-120 km/h nopeudesta alkaen.
lasse1
Viestit: 16
Liittynyt: 23:10 27.03.2014.

Re: FLD kokemukset

Viesti Kirjoittaja lasse1 »

No niin SISILIAN KIERROS TEHTY.Pleksitäjonka tilasi on hyvä Kirkin tuote kuten edelllämainitulla.Renkaat taka ajettu 11 ooo km ei tarttte vaihtaa kun ttoinen mokoma lisäää siis takarengas.Etunen ei uuutta häpee.
Rengaspaineet korkeammat ja rengasta kulutettu alppitiellä kantaten,vaikkakin motariajoa paljon ei pahaa kulumaa keskeltä johtuen kuormasta ja paineista.Polttoaineen kulutus sama kuin Hondan Silver Wingis 4,8-5.2 l/100 km siis aika luokattoman vähän Harrikalle vaikka painoo 330 ja kamat sekä 100kg ukko päällä.
Öljynkulutusta ei lisäystä 9f000 km.Toki aikas tummaa vaihdettaessa.Kone toimi ei huolen häivää.Harrikka käy matkapyöräksi päivämatkat venähti 850 km /pv useita Fotosafari.fi sivustoilta voinet katsoa reitin hotellit sekä reitin jonka ajoin.Edellinen pyärä oli Pannari joka eroaa paljon tästä Harrikastani mutta kokemuksesta voin sanoa että kyl tälläkin mennään.Ajovalot muutan Lediin ja muutama heppa lisää pakoputki ,vapaanpi hengitys niin viel paranee.Hyvin miellyttävää porukkaa Harrikkamaailmas .Hyvää kesää ja varokaa kaikkea ,pidä pää kylmänä vaikka hihi selässä virtaakin.
Vastaa Viestiin