Voiko tätä satulaa käyttää

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Marshal

Voiko tätä satulaa käyttää

Viesti Kirjoittaja Marshal »

Alkaa mopo olemaan kasassa, mutta mitä mieltä olette, voiko vanhempaa satulaa käyttää uudemmassa pyörässä vai pitäiskö satula suosiolla jättää muihin vintagepyöriin?
Kuva
Viimeksi muokannut Marshal, 19:10 17.03.2014.. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
MrX

Re: Voiko tätä satulaa käyttää

Viesti Kirjoittaja MrX »

Marshal kirjoitti:Alkaa mopo olemaan kasassa, mutta mitä mieltä olette, voiko vanhempaa satulaa käyttää uudemmassa pyörässä vai pitäiskö satula suosiolla jättää muihin vintagepyöriin?.
Tietenkin voi jos se miellyttää SUN omaa silmää. Meidän muiden silmillä ei ole merkitystä...
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Mielestäni '95 on viimeinen vuosikerta jonka kanssa norsunkorvan käyttäminen on sallittu. Koskee erityisesti springereitä :D

Kuva
Viva Knievel!
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Satula on ihan jees mutta 1961-62 tankkimerkit ei.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

s&s kirjoitti:Mielestäni '95 on viimeinen vuosikerta jonka kanssa norsunkorvan käyttäminen on sallittu.
Onks se jossakin laissa kerrottu? 8O
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Uncle Jam

Viesti Kirjoittaja Uncle Jam »

Kun kerran kysyit: sinuna harkitsisin satulan uudelleen päällystämistä ja samalla värin vaihtamista mustaksi. Sitsi olisi näin paremmin linjassa loppupyörän kanssa, joka näyttää aivan helvetin hienolta!
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Uncle Jam kirjoitti:Kun kerran kysyit: sinuna harkitsisin satulan uudelleen päällystämistä ja samalla värin vaihtamista mustaksi. Sitsi olisi näin paremmin linjassa loppupyörän kanssa, joka näyttää aivan helvetin hienolta!
Mikäs vika on ruskea, vihreä, kromi linjassa???? :?
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Pave. kirjoitti:
Uncle Jam kirjoitti: värin vaihtamista mustaksi.
Mikäs vika on ruskea, vihreä, kromi linjassa???? :?
Nämä ovat niitä makuasioita, joista ei voi kuin kiistellä ja toisaalta minua ei ole kukaan koskaan päässyt taiteellisesta vaikutelmasta kehumaan. Silti lusikka tähän soppaan ja olen Paven kanssa samoilla linjoilla, ruskea sopii täydellisesti tuohon pyörään :D

Ja kuten aikasemmin on jo todettukin, sinä siinä päällä istut ja sitä eniten katselet ja fiilistelet. Mitä väliä siinä on muiden mielipiteillä. Mustia satuloita on jokaisella ja jos joku saa värillisen istutettua pyöräänsä, niin mikäs sen upeampaa. Ja etkös sinä sen satulan juuri kunnostanut, joten uudelleen verhoilu ei ehkä heti innosta :wink: :lol:

Norsunkorva on kyllä (noin) fiksusti asennettuna oikein hyvän näköinen ja parempi istua, kuin moni muu satula, mutta ei vedä vertoja kunnollisesti pakaroita takaa tukeville malleille, jos pyörän selässä aikoo istua vaikka 8 tunnin ajopäivän. Nurkka-ajoon varsin mainio kylläkin. Mutta tämäkin on ajotarkoituksista kiinni ja jokainen oman makunsa mukaan.

PS. Pave, taisit varovasti tallata s&s:n miinaan, minä aistin lausunnossa melkoisen ropauksen huumoria ja melkein veikkaisin hänen kuvansa pyörän edustavan vm. '95 ja kysyjän pyörän vuotta tuoreempaa :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Springer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Springer »

Norsunkorva on kyllä (noin) fiksusti asennettuna oikein hyvän näköinen ja parempi istua, kuin moni muu satula, mutta ei vedä vertoja kunnollisesti pakaroita takaa tukeville malleille, jos pyörän selässä aikoo istua vaikka 8 tunnin ajopäivän.
No ei se nyt välttämättä noin ole, meikäläisen parhaita satuloita on juuri olleet nämä norsunkorvat. Olen kyllä ajanut näillä matkamalleissa olevilla satuloilla ja ainakin minun ahteriin ne eivät vedä vertoja norsunkorvalle!
FXSTS 1991
FLHCS 2022
honda

Viesti Kirjoittaja honda »

norsunkorva sopii vaikka baarijakkaraan, mutta noi takareunasta pidennetyt tankit norsunkorvan kanssa kyllä aiheuttaa elohiiren silmänurkkaan,,,minulle.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Springer kirjoitti:
Norsunkorva on kyllä (noin) fiksusti asennettuna oikein hyvän näköinen ja parempi istua, kuin moni muu satula, mutta ei vedä vertoja kunnollisesti pakaroita takaa tukeville malleille, jos pyörän selässä aikoo istua vaikka 8 tunnin ajopäivän.
No ei se nyt välttämättä noin ole, meikäläisen parhaita satuloita on juuri olleet nämä norsunkorvat. Olen kyllä ajanut näillä matkamalleissa olevilla satuloilla ja ainakin minun ahteriin ne eivät vedä vertoja norsunkorvalle!
No kaikkihan tässä on kiinni tietysti siitä kuuluisasta kolmiosta, satula, tanko ja jalkatapit/astinlaudat.

Ja kuskin rungon ominaisuuksista :lol:

Minulla on '75 FLH-shovelissa ihan aito alkuperäinen norsunkorva hyppykepillä. Pehmeämpää satulaa ei varmaan juurikaan ole hyppykepin joustosta johtuen. Silti alaselkä alkaa minulla siinä väsyä tuen puutteesta sanotaan vaikka parinsadan kilometrin jälkeen. Asensin siihen sen lisävarustetakaraudan, ja yleensä näkee tuon ajan ns. 2-paikkaisissa buddyseateissa. Se antaa alaselälle kaivattua tukea hieman. Samoin jalkojen vaihteleva käyttö lepuutustapeilla auttaa.

Silti takaa tukevat matkamallien tai softailin alkuperäiset korkealle takaa nousevat satulat sopivat minulle paljon paremmin 8-10 tunnin ajopäiviin.

Alkuperäinen kysyjä ei vielä ole paljonkaan ehtinyt pyörällään ajella, joten hänelle asia selvinnee ensi kesän aikana. Ei kun kovaa ajoa ja pitkiä päiviä tien päällä, niin se selviää ihan perskohtaiseti, voiko ko. satulaa käyttää :mrgreen: Samalla selviää, että värillä ei ole mitään väliä tässä asiassa. Vaikkei kysymys nyt ihan tätä tarkoittanutkaan, ehkä :roll:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Marshal

Viesti Kirjoittaja Marshal »

Springer kirjoitti:
Perskeles, Jos mullakin sattus olee samanlainen ahteri? Minkä kokoinen sälli olet?

Ite olen mieltänyt itseni hieman liian pitkäksi näihin pyoriin, muistaakseni joku 175cm oli joku hd kuskin optimipituus suunnittelupoydällä..Itse olen 181cm/100kg mutta onneks on lyhyet jalat niin ei tarvii tappeja siirrellä.
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
ranze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ranze »

Piru että on komia tuo nosturi(kin). :wink:
Ex. FL -53 Wishbone Panhead bobber, ex. 2002 FLHR
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 12:35 04.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
markon

Viesti Kirjoittaja markon »

mcjusa kirjoitti:Satula on ihan jees mutta 1961-62 tankkimerkit ei.
Justiinsa joo!! Taas tää HDCF:n virallinen emblem police. Tän kommentin kannustamana mä laittaisin tohon satulaankin vielä toisen parin noita erityis-suojeluksessa olevia tankinmerkkejä... Hyvältä näyttää. Jusa kai haluaisi että siltä haetaan joku erityislupa merkkien käyttöön, mutta jos omaa silmää miellyttää niin laita kiinni vaan, sekä satula että merkit.
Vastaa Viestiin