softail öljynvaihto

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
hdjokke
Viestit: 1114
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: softail öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Aikanaan valtuutetusta huollosta kysyin tätä Twincamin "öljynpuhdistusta" EVO:n tapaan ja vastaus oli, että ei tarvitse tehdä, koska kampikammioon jäävän öljyn määrä on niin pieni. Itse en ole viitsinyt moista hifistelypuhdistusta tehdä omaan koneeseen. Mutta saahan sitä tietenkin harrastaa. Tottahan on, että TC:ssä kiertävä juuri laitettukin öljy ns. likaantuu heti vanhan muutaman desilitran takia. Yhtyminen on joka alalla vähan sottaista toimintaa. :lol:
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Pertti
Viestit: 5960
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: softail öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Minun mielestäni myös pelleilyä.
Ei pelkkä tumma väri öljyä huononna, eikä se väri sieltä moottorista mihinkään näy.
Tärkeintä on vaihtaa välillä sitä öljyä ja vielä tärkeämpää on vaihtaa suodatin.
Siinähän menee toista litraa hukkaankin ja tietysti kohta taas aletaan kyselemään, että kävisiköhän joku "essoextra", kun on niin kallista tuo suositeltu öljy :twisted: .
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: softail öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Pertti kirjoitti:Minun mielestäni myös pelleilyä. ..Tärkeintä on vaihtaa välillä sitä öljyä ja vielä tärkeämpää on vaihtaa suodatin.
Samoilla linjoilla. Ja itse imaisen öljyt vauhdilla sellaiseen Bilteman isoon 7 litraa vetävään alipainetta muodostavaan sylinterimäiseen pumppuun. Sillä lähtee säiliö tyhjäksi viimeistä nurkkaa myöten, oli pyörä sitten suorassa tai ei - tarvitsee vaan imuletkua vähän tähtäillä säiliössä. Ei tarvitse valutella propuista pitkin pakoputkia ja lattioita :wink:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4850
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 03:37 04.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
maicol
Viestit: 386
Liittynyt: 23:26 16.08.2004.

Re: softail öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja maicol »

Muitutukseksi sitten että kun vaihtaa tuon filtterin niin suojatkaa tuon voltage regulaattorin liittimet/liitin kun sitä öljyä on vaikea kontrolloida niin etteikö sitä sitten valu kyllä ja vaikka kuinka treenais. kun nuot liittimet on kai joka softis vuosimallissa just siinä alla ja ne saa kaiken paskan sisäänsä muutenkin. Nyt kun olin juuri ostanut uuden regulaattorin edellisen oikosulun vuoksi ja kun en ehtinyt vielä vaihtaa parempia liittimiä niin kietaisin sähkärinteippiä vaan ympäri mutta olipa kuitenkin päässyt filtterinvaihdossa öljyä reilusti sisään kun näin 1000 km jälkeen tajusin tarkistaa asiaa! Mittauksen mukaan kuitenkin vielä latasi onnex.
"HASTA LA PISTA"!
ss454
Viestit: 95
Liittynyt: 18:27 26.09.2005.
Viesti:

Re: softail öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja ss454 »

Täytyy nyt tähän vanhaan postiin vastailla, kun eka tuollainen huuhtelu öljynvaihto omaan mopoon tehty. Nostajat hiljenivät selvästi ja tosiaan tuollaisen FLH mallin motista vajaa 1,5 litraa tulee mustaa mössöä. Ottaen huomioon, että normi öljynvaihdossa menee about 3.5 litraa ja vanhaa jää reilu litra niin ei ihme että öljy nopeammin happanee.

Miksi tohon edes lähdin? Syy oli se, kun öljyt tuntuivat penkityksen jälkeen ikääntyneen liian nopeasti.
Nostajien kilkatus itselle aina se merkki, että nyt vaihda ensin öljyt ja tarkkaile samalla muita ongelmia. Nyt öljynvaihdon jälkeen tyytyväisyys omaan valikoivaan kuuloon taas vahvistui.
Vastaa Viestiin