DR 600 käynnistys tekniikka

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

stmooses
Viestit: 46
Liittynyt: 17:47 27.10.2009.
Paikkakunta: ruovesi
Viesti:

DR 600 käynnistys tekniikka

Viesti Kirjoittaja stmooses »

nyt olis hyvät neuvot tarpeen! kesämopolla kun ei voi ajella talvella niin hankin suzuki DR 600 kiksikäynnistyksellä, puolipuristin. vaikka poljen ja kokeilen eri tapoja konetta ei saa käyntiin. otin jo kannen pois ja katsoin että venttiilin seetit on paikoillaan, mutta homma tuntuu toivottomalta.
kohta oikea reisilihas on kaksikertaa paksumpi kuin vasen. kipinät ja bensa -ok. puolipuristimen käytöstä kyse.
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: DR 600 käynnistys tekniikka

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Mulla oli aikanaan (25 v sitten 8O ) kolmepuolikas "tohtori" myös talvipyöränä. Siinä oli myös ongelmia käynnistyksen kanssa. Puolipuristinta käyttäen sitä ei saanut millään käyntiin. Jaksaakos kuussatasta polkea ilman puristinta? Jos niin koita.
Jos se on kunnossa, bensaa, kipinää, yläkuolokohta etc. niin sitten todella terävä siis TODELLA terävä potkaisu ja kaasua perään, niin lähtee. (Siis brittien potkiminen oli veltostelua tähän verrattuna :wink: )
Jos sitä ei jaksa potkia ilman puolipuristinta, niin sitten en kyllä keksi...
Ja tämä kaikki huomioiden vaarin päässä tapahtuvan muistojen kellastumisen (tosin juuri vanhat jutut tulevat nykyisin tarkkoina mieleen.)
Kuva LIFEMEMBER
stmooses
Viestit: 46
Liittynyt: 17:47 27.10.2009.
Paikkakunta: ruovesi
Viesti:

Re: DR 600 käynnistys tekniikka

Viesti Kirjoittaja stmooses »

jos yrittää ilman puolipuristinta potkia ei tuu muuta kuin pierua ja tahroja housuihin. sain finnbikersin kautta vinkkejä. tarvii aamulla kokeilla kun on käynyt kakalla ja syönyt hyvin aamupuuron
Avatar
LeClerc
Viestit: 726
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: DR 600 käynnistys tekniikka

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Mäkistartilla :?:
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
stmooses
Viestit: 46
Liittynyt: 17:47 27.10.2009.
Paikkakunta: ruovesi
Viesti:

Re: DR 600 käynnistys tekniikka

Viesti Kirjoittaja stmooses »

jos olen haukkamaan erämaassa ja mopo sammuu sinne voi olla pitkä matka löytää mäki
nimim "tarpeeksi mopoja työntänyt"
Avatar
LeClerc
Viestit: 726
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: DR 600 käynnistys tekniikka

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Jos sä pääset sinne erämaahan niin silloinhan olet jo saanut pyörän käyntiin vai työnsitkö sen ensin sinne?

kun olen ihan tyhmä, niin ajattelin että puolipuristin avaa pakopuolen venttiiliä hetkeksi ja täten painetta alentaen auttaa polkaisemaan/pyöräyttämään konetta.... Mutta miten se käynnistämisen estää?

Elikkä löytyiskö se vika sittenkin muualta? Tuo mäkistartti ajatus oli viittaus siihen että saisit jotenkin pakan kerran käyntiin jotta rajaat tuota ongelmaa.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
stmooses
Viestit: 46
Liittynyt: 17:47 27.10.2009.
Paikkakunta: ruovesi
Viesti:

Re: DR 600 käynnistys tekniikka

Viesti Kirjoittaja stmooses »

Toimii !!
sain finnbikersin kautta ohjeet ,toisella polkaisulla käyntiin. olen monta vuotta polkenut 8tuntia käynnistystä/
2 tuntia ajoa. nyt tuntuu että haukkamaan erämaa poluille tarvii lähteä purkaan ajohaluja.
Kiitos osallistuneille.
Avatar
LeClerc
Viestit: 726
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: DR 600 käynnistys tekniikka

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

jaa nyt ohjeet meillekin!
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
stmooses
Viestit: 46
Liittynyt: 17:47 27.10.2009.
Paikkakunta: ruovesi
Viesti:

Re: DR 600 käynnistys tekniikka

Viesti Kirjoittaja stmooses »

hei!
kirjaudu finnbikersin sivuille ja sieltä (olikohan sekalaiset) löytyy tietoa.
jk. harrastuksen mielekkyys tuli tänään esille kun mopo sammui liejuun ja joutui työntämään , laite on sen verran korkea edellisen omistajan toimesta että vaikea saada potkuun voimaa. seuraavaksi madallus normi korkeuteen. ja hikeä riitti tänään.
Avatar
Kiwi
Viestit: 2160
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: DR 600 käynnistys tekniikka

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

oliko niin että perinteinen; pyöritä siihen että saat puristusta, puolipuristin päälle ja polkase lujaa. Niinhän noita harrikoitaki poletaan, jos niissä puolipuristimet on...
JäykkäP
Viestit: 1
Liittynyt: 23:00 13.10.2012.

Re: DR 600 käynnistys tekniikka

Viesti Kirjoittaja JäykkäP »

Pyörä varmaan on jo käynnissä, mutta...
Jonkinverran noita isoja yksmukisia polkeneena hommahan menee suurinpiirtein näin.
1. paina puolipuristinvipu pohjaan. (se myös jää sinne.)
2. hae käynnistyspolkimella kohta jossa vipu napsahtaa ylös.
3. päästä käynnistyspoljin täysin ylös.
4. polkaise. (lujaa)
Näin sen on Suzukin insinööri suuressa viisaudessaan suunnitellut toimimaan.

Ilman puolipuristinta parhaiten saat pyörän käyntiin seuraavasti.
1. hae käynnistyspolkimella puristuskohta
2. paina polkimella hieman puristuskohdan yli. (näin männälle tulee enemmän voimaa mennä puristuksen yli seuraavalla kierroksella.)
3. polkaise lujaa.

Suzuki kun on kyseessä, niin ainakin lämpöisenä tekee helposti ns. höyrylukon kaasariin. Kannattaa siis tehdä muutama huuhtelupotku puolipuristin pohjaan painettuna, ennen käynnistysyrityksiä.
Vastaa Viestiin