hd-ebaystä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Sepixlh
Viesti:

Re: hd-ebaystä

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Jos "luotettava suomalainen" välitysfirma antaa kusettaa itseänsä ebay kaupoissa... mielestäni se ei enää ole sitä, varsinkin jos heidän "asintuntemuksella" loppu-asiakaan rahat menee.
Jos vähänkään on kauppaa tuolla nettihuutokaupoissa on tehnyt pitäisi ne "sudenkuopat" olla tiedossa.
Nimi esiin niin muut eivät enää käytä tuota asiantuntiaa.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
jiangzen

Viesti Kirjoittaja jiangzen »

Olen tullu sen verran vainoharhaiseksi(sorry),et nimen saa kun lähettää yv:n.Tästä jutusta ei puutu kun
syyte mulle.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

jiangzen kirjoitti:Olen tullu sen verran vainoharhaiseksi(sorry),et nimen saa kun lähettää yv:n.Tästä jutusta ei puutu kun
syyte mulle.
Näin minustakin on parempi, vaikka kuinka harmittaisikin.
Nimen julkaiseminen yleisellä foorumilla saattaa aiheuttaa lisää vaikeuksia, jopa sen syytteenkin.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Hurtti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hurtti »

Tässähän käy pian niin että välitysfirma väittää tahallaan että sitä on kusetettu ja vie sun rahat. Eikä palauta niitä missään tapauksessa jne.
Näyttäisi siltä että kohta ei porukat uskalla ottaa pyöriä näiden"rehellisten "suomalaisten välitysfirmojen kautta ja siinä loppuu leipä todella rehellisiltä firmoilta ja samalla meillä pyöränostajilla vähenee mahdollisuudet hankkia pyöriä.
jiangzen

Oman kokemukseni perusteella mä ehdottaisin,jos ajattelit käyttää välitysfirmaa,niin tee välittäjän kanssa kirjallinen sopimus siitä mitä tapahtuu jos kauppa jostain syystä(mistä tahansa)menee pieleen.Jos välittäjä sanoo ettei koskaan aikaisemmin ole mennyt(mun tapaus)tai ettei halua mitään kirjallista sitoumusta,tai jotenkin muuten ei halua mustaa valkoiselle,kannattaa ainakin miettiä miksi.Sen jälkeen ratkaisu on tietenkin sinun.
ezmo

Viesti Kirjoittaja ezmo »

Sen verta on Suomalaisella välitys yrityksellä oltava pelimarkkoja, että asiakasta veloitetaan, vasta kun kauppatavara on Suomessa asiakkaan nenän edessä. Toki varausraha (10-20% pelin hinnasta) on ymmärrettävä summa, ettei tilaava asiakas vetäydy kaupasta kesken prosessin.

Kaikki mikä kuullostaa liian hyvältä on huijausta.....
Kickstart, deserve the ride!

Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
jiangzen

Nimimerkki ezmo on täysin oikeassa,juuri näin.Käsiraha ja sen jälkeen pyörän osto,jos jotain tapahtuu on välittäjälläkin jotain intressiä selvittää asiaa,kun on jotain omaa rahaa pelissä.
Titus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Titus »

Pelkästään nettimotos myynnis yli 800 Harleyta. Anteeks nyt, mut mun mielestä tää koko juttu tuntuu jo todella erikoiselta. Rikosilmoituskaan ei johda mihinkään?? Ebaystä voi ostaa ihan kuka vaan , ei siinä mitään välittäjiä tarvita. Kyllä amerikaskin joku sen pyörän osaa laivaan / lentokoneeseen lastata. Harmi vaan kun rahat meni. Tosta on kulunut jo aikaakin liian kauan.
jiangzen

Tere
Vielä sen verran tästä kuluttajariitalautakunnasta ja välittäjästä,että välittäjä oli lähettänyt sähköpostia ja soittanut usa:aan.Tämä oli vakuuttanut lautakunnan,että välittäjä oli tehnyt "kaikkensa" asian eteen.Lisäksi rikosilmoitus suomessa,niin siinä se.Jokainen arvioi itse kuinka paljon on kaikkensa.
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Mutta millä perusteella se välittäjä voisi pitää ne huijarimyyjän osittain takaisin maksamat rahat?
(Se eka erä)

Ja olethan ollut yhteydessä ITSE siihen sheriffiin?
(jos kerran on yhteystiedot jne)

Paska juttu kaikkiaan. :(
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
jiangzen

Amerikkalaisen sheriffin yhteystietoja mulla ei ole,ja kuten sanoin amerikassa ostaja on kyseinen välittäjä,joten tiedot menevät vain hänelle.Rahasta,jota tuli takaisin ei ole kuulunut mitään,kuten ei tästä välittäjästäkään.Rikosilmoituksesta suomessa en tiedä kun kaupungin,enkä usko suomalaisen poliisinkaan luovuttavan tietoja sivulliselle,koska sehän mä olen,lain mukaan.Huomaatte varmaan jutun ironian!
Titus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Titus »

Kyllä tää on kauheeta.Ei tosiaan ollut tarkoitus aiheuttaa lisää mielipahaa .Pistä nyt jo kaverin nimi kiertoon, jollei nettiin niin jokaiselle naamatusten. ketä nyt satutkin näkemään. Kyllä se tulee aika pian tunnetuksi tuollanen vilppi ja vilunkiäijä.Se on vaan ikävää kun ottaa rosvosta vähän lujemmin otteen ni päädyt itte linnaan.
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Siis oletko maksanut jollekulle rahaa ilman mitään selkeää ja yksiselitteistä sopimusta mistä olet maksanut ja mitä saamassa?
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
jiangzen

Koko tarina näkyy tässä ketjussa,alusta loppuun,mutta lyhyesti sanottuna kyllä,maksoin rahat suomalaiselle firmalle suullisen sopimuksen mukaan.Periaatteella:Valitse pyörä,maksa rahat firman tilille,pyörä toimitetaan suomeen.Kuten sanoin aikaisemmin,ketjun tarkoitus on,älkää tehkö minun virheitäni.Firman nimi tulee yv:nä
Vastaa Viestiin