s+s koneet

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

jarke
Viestit: 119
Liittynyt: 21:15 26.11.2008.
Paikkakunta: UUSIMAA

s+s koneet

Viesti Kirjoittaja jarke »

millaisia kilometrejä s+s koneet kestää, eli onko plussaa vai miinusta jos ostopyörään on tälläinen laitettu?
Avatar
Jyrkkä
Viestit: 204
Liittynyt: 12:05 23.04.2008.
Paikkakunta: tre

Re: s+s koneet

Viesti Kirjoittaja Jyrkkä »

No, kyllä ne kestää tai ei kestä siinä missä muutkin. Riippuu käytöstä ja huollosta/huolenpidosta. Kai se S&S jotain viritysosia on tekevinään, että eiköhän sillä nyt ajele. :wink:
Nothing beats cubic inches. Except turbo!

Kuva
jarke
Viestit: 119
Liittynyt: 21:15 26.11.2008.
Paikkakunta: UUSIMAA

Re: s+s koneet

Viesti Kirjoittaja jarke »

joo niin mäkin oon kuullut että se niitä rakentelee ja myy :)
Avatar
pasiheikki
Viestit: 123
Liittynyt: 13:37 15.06.2006.
Paikkakunta: varkaus
Viesti:

Re: s+s koneet

Viesti Kirjoittaja pasiheikki »

Joo, itsellä ei kokemusta ko. koneista, mutta kahvikeskustelussa ovat kovasti kehuneet. S&S:n etuna on pitkä kokemus noiden mottien teosta. Mulla on toisen ison valmistajan (Ultima) kaksi konetta levinneet kavereilla, ajokilometrimäärät on ollut siinä 20tkm paikeilla -ainakin toisella koneella. Toisessa tais olla jokin kasaamisvirhe ?

Ultiman etuna on tietenkin hinta ja ovat penkittäneet tuosta 120- koneesta saman verran heppoja takapyörältä. Itsekkin olen katsonut vastaavaa konetta, jos ja kun sen ostan se tullee ehdottomasti olemaan S&S korkeammasta hinnastaan huolimatta.
"Ei näin pienessä moottorissa voi olla isoa vikaa" Sulo Vilen
sorsaa
Viestit: 93
Liittynyt: 13:48 01.06.2009.

Re: s+s koneet

Viesti Kirjoittaja sorsaa »

Kaksi casea: Toinen Ultima kesti 300 km ja toinen 5 000 km (laukesi just tällä viikolla naapurilla). Et silleen.
Avatar
JiiVee
Viestit: 2302
Liittynyt: 10:16 07.10.2003.
Paikkakunta: Paimala
Viesti:

Re: s+s koneet

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

jarke kirjoitti:millaisia kilometrejä s+s koneet kestää, eli onko plussaa vai miinusta jos ostopyörään on tälläinen laitettu?
Onko tämä mahdollinen kohde?
http://fin.auto24.ee/used/718553" onclick="window.open(this.href);return false;
Pyyntihinta ei ainakaan paha, tosin kunnostahan ei koskaan tiedä...
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: s+s koneet

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

sorsaa kirjoitti:Kaksi casea: Toinen Ultima kesti 300 km ja toinen 5 000 km (laukesi just tällä viikolla naapurilla). Et silleen.
Hiukan offtopic,mutta näistä Ultiman koneista oli joskus aiemminkin keskustelua täällä.Paljon varmasti vaikuttaa,kuka koneen on kasannut.Osat tarvii sovittaa paikalleen kunnolla ja jos sitä ei ole tehty,vaikuttaa varmasti kestävyyteen.Näitähän saa valmiiksi kasattuna sekä osina.Niputetussa takuu,itse värkätyssä tietääkseni ei.
mp
Viestit: 6
Liittynyt: 20:36 05.11.2003.
Paikkakunta: Pohojanmaa
Viesti:

Re: s+s koneet

Viesti Kirjoittaja mp »

No joo, tuli laitettua joku vuosi sitten ss124 electraan. Itse kone pelannut tosi hyvin. Paitsi puolipuristimet ei toimi aina? Muuta ongelmaa pyörässä sitten onkin riittänyt. Sähkö ym häikkää. Koneen asentajat hutiloivat ja on saanu parsia jälkiä koko ajan.
Nyt on vaikeuret ilmeiseti voitettu -enimmäkseen. Käynti ja kulku on parantunut vanhetessaan.
Tsilli
Viestit: 28
Liittynyt: 12:12 07.05.2008.
Paikkakunta: SAVO

Re: s+s koneet

Viesti Kirjoittaja Tsilli »

sorsaa kirjoitti:Kaksi casea: Toinen Ultima kesti 300 km ja toinen 5 000 km (laukesi just tällä viikolla naapurilla). Et silleen.
Ultiman koneen omistajan olis kiva kuulla noiden ruumiinavausraportti.

Itse tiedän pari mottia mitkä on kilahtaneet, toisesta leikkas alakerran laakerit kiinni mut se oli selvä kasausvirhe (koneen historia ei oo tiedossa joten vaikee sanoa onko amigon vai artun kasaama kone). Toisessa koneessa korkkas nostajanrulla 25000 km:n kohdalla, tämä johti koko nostajan katkeamiseen dramaattisin seurauksin. Noissa Ultiman koneissahan käytetään Jimsin paksuakselisia nostajia joten sinällään pitäs olla ihan laatukamaa(?)
Tosiaan ne jotka sattuu tietään kilahtaneita Ultiman motteja kertokaa mikä niistä on pettäny...sais jonkin näköstä kokonaiskuvaa mikä niissä pettää ja pystyykö niitä "parantamaan" rempan yhteydessä!!
sorsaa
Viestit: 93
Liittynyt: 13:48 01.06.2009.

Re: s+s koneet

Viesti Kirjoittaja sorsaa »

Toisesta leikkasi kiinni kiertokangen laakeri ja toisesta takapytyn imuventtiilin jousi poikki. Molemmat koneet kasattu valmiiksi tehtaalla. Takuuhommia, mutta pyörä sitten seisoo 2-3 vkoa.
Vastaa Viestiin