TC Softailin kytkimen säätö

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Peeppe
Viestit: 203
Liittynyt: 21:23 20.10.2009.
Viesti:

TC Softailin kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

Säädin tänään kytkimen (softail -09) kaikki ok. mutta kysynkin jos kuka tietää, että minkä kokoinen kuusiokoloavain sopii siihen akselin päähän? ei ainakaan mun arsenaalista löytynyt, ei metristä eikä tuumaista :o sain lukitusmutterin auki terävällä iskulla ja kiinni samallalailla.
Ja sitten sen lukitusmutterin laatu??? ikinä nähnyt niin huonolaatuista terästä kuin se on, vaikka avain oli sopiva eikä nuljahtanut niin jäi mutteriin kyllä sellaiset vekit että huhhuh, onkohan se mallia kertakäyttö, eli vaihdetaanko joka kerta uuteen?
HD laatu??? Hmmm onkohan sitä.
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4848
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 00:10 28.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
suma
Viestit: 81
Liittynyt: 22:08 15.01.2005.
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Softailin kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja suma »

Niin kyllä yleensä nuljaantunut mutteri tai pultti johtuu huonoista työkaluista.ei kai kytkimen säätöruuvin lukitusmutteria kai joudu niin lujaan kiristään että se materiaalin huonouden takia pyöristyy?kyllä HD laatu kait aika hyvin nykyään seuraa noitten muunkin näköisten valmistajien laatua tai vähän ylikin joltain osin. :twisted:
sorsaa
Viestit: 93
Liittynyt: 13:48 01.06.2009.

Re: Softailin kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja sorsaa »

Laadukkailla (ja oikeankokoisilla) työkaluilla ei saa muttereita solmuun. Avaimenvääntäjänkin pitää itse olla huolellinen, eikä vääntää ensimmäisestä kulmasta auki, mikä sattuu kädessä olemaan. Tämä unohtuu näköjään merkkikorjaamoisskin - jos näette lähistöllä jakoavaimia, niin heittää ne ensimmäisenä h****ttiin! Hyviä remontteja vaan kaikille :D
Peeppe
Viestit: 203
Liittynyt: 21:23 20.10.2009.
Viesti:

Re: Softailin kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

Kyllä minäkin olen jonkinverran noita työkaluja käsitellyt ja niillä jopa jotakin aikaankin saanut, siitä huolimatta tuo lukitusmutteri ei ole kovinkaan hyvänlaatuista terästä.
Vastaa Viestiin