Hydraulinostajien muutos mekaaniseksi, venat kantaa?

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Vapiti
Viestit: 19
Liittynyt: 12:28 22.11.2007.
Paikkakunta: Kerava

Hydraulinostajien muutos mekaaniseksi, venat kantaa?

Viesti Kirjoittaja Vapiti »

Eli tein muutoksen early shoveliini vaihtamalla ne hydrauliyksiköt muunnospalikoilla mekaaniksi. Ensivaikutelmat positiiviset:käynnistyvyys parani, eikä pata muuttunut sen äänekkäämmäksi. Eilen oli mahdollisuus kokeilla ajamista ensi kertaa ja matkahan hyytyi noin 200 metrin ajon jälkeen. Käynnistysyritykset paljastivat että puristukset olivat kovasti pudonneet joten arvelen venttiilien kantavan.
Aennusvaiheessa säädin tönäreistä löysät pois ja niin että pyörivät helposti, ei edes nahkeasti, sormin koittaessa. Olisin ymmärtänyt välyksen kasvavan konetta käyttäessä, kun palikat asettuvat kunnolla kohdalleen, mutta tämä menee yli hilseen.
Ainoa mitä osaan kuvitella on, että nostajille yhä menevä öljynpaine pääsee nostamaan näitä muutoskappaleita ja sitä kautta aiheuttaa venttilien kantamisen. Tuntuu itsestänikin aika kaukaa haetulta, mutta kenellä on kokemuksia vastaavasta operaatiosta, kertokaapa oliko samanlaisi ongelmia ja jos oli, niin miten ratkaisitte?
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Hydraulinostajien muutos mekaaniseksi, venat kantaa?

Viesti Kirjoittaja smuige »

Ekaksi tulee mieleen, että säätömutterit on löystyneet (tai ei ole olleet kireellä kiinni) ja säätöruuvi/-ruuvit kiertynyt auki.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Avatar
Spöke
Viestit: 355
Liittynyt: 19:55 17.10.2007.
Paikkakunta: Lievestuore
Viesti:

Re: Hydraulinostajien muutos mekaaniseksi, venat kantaa?

Viesti Kirjoittaja Spöke »

Mulla on panshovelissa jimsin kovat nostajat. Varmaan veikkaus venojen kantamisesta menee kohdalleen, kun sanoit, että ei juurikaan äänekkäämmäksi 8O . Nimittäin kylmänä kovatkin nostajat ovat tosiaan melko äänettömät, mutta lämmetessä kilinä on melkoinen, ennen kuin siihen tottuu. Veikkaus; sulla on menny venojen säätö pieleen? Ja kyl vuotavan venan kuulee, tyhjiä polkastaessa suhahtaa putkesta/kaasarista, mun mielestä kohtuu helppo analyysi. Tosin mulla on ollut ongelmia lähinnä pakosten kanssa.
Mielipide; mielummin paljon kilinää kuin palaneet venat.
-Markku-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
Avatar
rampo63
Viestit: 579
Liittynyt: 12:52 14.08.2005.
Paikkakunta: Kouvola

Re: Hydraulinostajien muutos mekaaniseksi, venat kantaa?

Viesti Kirjoittaja rampo63 »

Ja sähän ilmeisesti myös tukit ne öljykanavat nostajanpesistä,,,insinöörit saa höpöttää mitä lystää mutta ei oo yx eikä kax pannuu missä öljyy meni sen konversionipan alle ja venat alko kantaa,,,voihan se olla muutaki, mut kokkeile ny tuo,,, omien nippojen mukana aikanaan tuli oikein topruuvit mukana ja asentamis ohje jota ilman ei näin pässi olis selvinnykkää,,,törzt
-Panheads MC-
Avatar
KvL
Viestit: 140
Liittynyt: 10:42 20.08.2008.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Hydraulinostajien muutos mekaaniseksi, venat kantaa?

Viesti Kirjoittaja KvL »

Mulla myöhäsempi sohveli pelaa ihan mainiosti noilla kovilla muutospalikoilla.
Mitään ei tukittu, palikat vaan tilalle. Säätö nahkea kylmänä kuten monasti mainittu.
Vapiti
Viestit: 19
Liittynyt: 12:28 22.11.2007.
Paikkakunta: Kerava

Re: Hydraulinostajien muutos mekaaniseksi, venat kantaa?

Viesti Kirjoittaja Vapiti »

Voi tietysti olla että venojen säätö meni poskelleen tai saattoipa löystyäkin, mikään ei ole mahdotonta. En kuitenkaan oikein usko siihen, on niitä erilaista autoista ja pyöristä vähintäänkin kymmeniä kertoja säädetty ilman tuollaisia mokia. Pikemminkin sitä välystä on tullu varmuuden vuoksi jätettyä yleensä reilummin, ja meikällä tuppaa käymään niinpäin että jengat menee kun ei malta lopettaa kiristämistä ajoissa.
Muutossarjan mukana ei tullut paketissa eikä myyjältä minkäänmoisia tulppia/tulppausohjeita (eikä kyllä mitään muitakaan asennusohjeita). En kyllä älynnyt kysyäkään. Eli ainakin pannuissa on tuota öljyntuloa nostajille rajoitettu juuri tämän ongelman takia. Pitää tarkastaa ne säädöt nyt ekana ja jos ne ovat kunnossa miettiä tuota öljynkierron rajoittamista.
Avatar
rampo63
Viestit: 579
Liittynyt: 12:52 14.08.2005.
Paikkakunta: Kouvola

Re: Hydraulinostajien muutos mekaaniseksi, venat kantaa?

Viesti Kirjoittaja rampo63 »

joo ei ne sen kummemmat tulpat oo ku kuusioruuvit nostajan pesän kanavaan oisko ollu 4mm tapilla kierre ja ruuvi perään,,,haittapuoli oli oljynpaineen kohoaminen silmin havaittavaksi joka on piirre jota en omassani olis kaivannut,,,,
-Panheads MC-
Vapiti
Viestit: 19
Liittynyt: 12:28 22.11.2007.
Paikkakunta: Kerava

Re: Hydraulinostajien muutos mekaaniseksi, venat kantaa?

Viesti Kirjoittaja Vapiti »

Tilanne tarkastettu eilen illalla. Kyllä se ylpeys käy lankeemuksen edellä: etupytyn imuvena kantoi, takapytyn niin löysä, että tönäri melkein hyppäsi paikoiltaan. Venat säätöihin ja noin kaksi kilometriä päästiin hyvin menemään ennen kuin vauhti alkoi taas loppua. Jatketaan tutkimuksia huomenna.
Vastaa Viestiin