avobeltin asennus

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
kallio
Viestit: 126
Liittynyt: 17:05 11.02.2004.
Paikkakunta: kallio

avobeltin asennus

Viesti Kirjoittaja kallio »

BDL/revtech 3" avobeltin asennus -88 softailiin, vaihdelaatikko ja startti -91 softailista.

Miten olette tarkistaneet/mitannut koneen ja vaihdelootan keskinäisen suoruuden (pituus ja pysty)?
Kuinka tarkka linjauksen pitää olla ettei remmi lennä kesken ajon?

Mitä muuta olennaista pitäs ottaa huomioon?

:D
..ei ehkä paras mutta halvin..
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: avobeltin asennus

Viesti Kirjoittaja smuige »

Avobeltti ja ilmeisesti ilman sisempää enskakoppaa taikka tukilevyä laatikon ja koneen välissä?
Jos on sisäkoppa, niin asettuu silloin automaattisesti suoraan.

Miten startin laakerointi? Selaisella pikku kikkareella joka kiinnittyy laatikkoon?

Eihän tuossa ole kuin yksi tärkeä suunta. Se että kampiakseli ja vaihdelaatikon pääakseli on samansuuntaiset.
Korkeudella ei ole väliä.

Mitäs muuta muutoksia on tehty vehkeeseen jos täytyy alkaa mittailemaan?
Orkkis kiinnikkeillähän noiden pitäis asettua aikalailla oikeille kohdille (etäisyydet).

Kampuraan tulevan hihnapyörän sivua pitkin saa teräsviivaimella suoran linjan kytkinrummulle.
Siitä näkee onko linjaus kunnossa.
Jos ei niin shimmiprikkoja/holkkeja väliin.

Tietenkin yksi tapa on laittaa sisempi enskakoppa kiinni koneeseen ja sitten laatikko kiinni enskakoppaan. Kun linja on suorassa niin laatikko kiinni ja sisempi enskakoppa pois.

Remmi vaeltelee hieman ajon aikana, mutta jos laatikko on vinossa niin remmi pyrkii joko sisäänpäin taikka ulospäin. Varsinkin jos remmipyörissä ei satu olemaan ohjausreunoja. Yleensä etupulleyssä on.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Avatar
kallio
Viestit: 126
Liittynyt: 17:05 11.02.2004.
Paikkakunta: kallio

Re: avobeltin asennus

Viesti Kirjoittaja kallio »

Sisempi tukilevy on, ihan perus bdl:n hihnapaketti. Ja lootan ja koneen kiinnikkeet alkuperäisillä paikoilla.

Siksi aloin kysellä kun päivällä kävin eräässä alan putiikissa ja väittivät että homma on erittäin vaikea jopa mahdoton..vähintään viikon homma että saa koneen ja laatikon linjaan, ja pitäis ostaa vaan s&s:n valmistamia kamoja, muilla menee homma vituiks. Ja kuulemma linjauksen täytyy olla 0.5mm toleranssissa. :?:
..ei ehkä paras mutta halvin..
Avatar
reen1
Viestit: 23
Liittynyt: 19:11 14.01.2010.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: avobeltin asennus

Viesti Kirjoittaja reen1 »

Tällee ite linjasin enska beltin rungon maalauksen jälkeen.. kone kiinni runkoon ja vaihdelaatikko paikalleen mut ne mutterit löysälle, sit se tukilevy koneeseen kiinni ja vaihdelaattikkoon. sit vasta kiristetään vaihelaatikon mutterit. Se tukilevyhän sen linjan määrittää eikä sitä oikeen pysty edes muuttamaan

Sit miulla on ainaki siinä etummaisen hihnapyörän takana sellasia ohkasia prikkoja joilla hihnapyörien ulkoreunat on säädetty samalle tasolle, mut en usko että senkään määrittäminen mikään mahdoton tehtävän on

korjatkaa jos olen väärässä..
Vastaa Viestiin