Ekaa Harrikkaa ostamassa! +ABS vai EI ABS sivu 6-

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Seamaster
Viesti:

Re: Ekaa Harrikkaa ostamassa! +ABS vai EI ABS sivu 6-

Viesti Kirjoittaja Seamaster »

Joe Cool kirjoitti:
vaakko kirjoitti:Tän nelikasin orkkispenkki ei kyllä taida ihan parhaasta päästä olla, persus meinaa puutua melko helposti. Pyörän lookkiin istuu hyvin, mutta melko kova se on ja paino kohdistuu melko pieneen osaan persusta.
Jos siinä on sama penkki, kuin 72 mallissa, niin se on kyllä aivan päin persausta ajomukavuuden kannalta - näyttää kyllä hyvälle :wink: Ajoin uudella 72:lla 10 km koeajon kaupunki ja maantienopeuksilla ja penkki oli kyllä aivan kamala muuten tosi hyvään pyörään. Ei minkäänlaista tukea takana, pelkkää penkissä pysyttelyä. Tämä puuduttaa nopeasti ja saa aikaan selkäkipuja sun muita kramppeja pitkällä matkalla. Ainakin 72:een vaihtaisin penkin ensimmäisellä viikolla, jos sellaisen pyörän ostaisin :roll:

Sinullahan oli tuossa vaihdettu se tanko korkeaksi, muistaakseni. Sen asento ja käsien puristaminen voivat tuota käsiongelmaa aluksi aiheuttaa, etenkin kun koko laji on vielä uutta. Eli sanosin, että säätele tankoa, hae rentoa ajoasentoa ja aja paljon. Samalla opit rentoutumaan satulassa. Se poistaa monta ongelmaa.

Tärryytin orkkis penkillä 5000 tänä keväänä. Ai että oli herkuttelua peece puutu . Biltemasta saa mammapyörän geelipäällisen, sen kun rikaa jesarilla niin kylä käy orkkis satula euroopan reissailuunkin.
"Anna palaa Frank, selkääni osui juuri nuoli, mutta luulen että pystyn ratsastamaan"
vaakko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaakko »

Otin sarvia lähemmäs ja nyt pääsi penkille parempaan asentoon istumaan (ei niin etukeno kuin aiemmin) eikä puutumista tullut siinä määrin kuin aiemmin. Käsien osalta ei ongelmia, taisi vaan olla liian kovat "puristukset" motarikeikalla :mrgreen: Kyllä ne sarvet taisi turhan edessä minun kropalle olla, nyt oli paljon rennompi ja mukavampi päästellä. Ei tuo orkkispenkki mikään ylimukava silti ole, mutta kyllä sen kans nyt pärjää. Jossain vaiheessa saatan kokeilla harrikan omaa solo spring seatia, se ois ulkonäöllisesti napakymppi ja mukavuudestakin tuli jo yksityisviestillä kehuja vaikkei sekään varmasti parhaasta päästä ole.

Kävin päivällä asiakkaalla isolla kirkolla ja sitten tässä illalla espoossa kaverille pyörää näyttämässä ja bodom-järven maisemissa pyörimässä. Pari tuntia taisi tulla ajelua kaikkineen, on se vaan näillä keleillä hauskaa puuhaa kun pikkuhiljaa pääsee laitteen kanssa sinuiksi :) Paljon näkyi harrikoita ja muita pyöriä liikenteessä. Naatiskellaan naatiskellaan...
hiekkanen

Viesti Kirjoittaja hiekkanen »

vaakko kirjoitti:Otin sarvia lähemmäs ja nyt pääsi penkille parempaan asentoon istumaan (ei niin etukeno kuin aiemmin) eikä puutumista tullut siinä määrin kuin aiemmin. Käsien osalta ei ongelmia, taisi vaan olla liian kovat "puristukset" motarikeikalla :mrgreen: Kyllä ne sarvet taisi turhan edessä minun kropalle olla, nyt oli paljon rennompi ja mukavampi päästellä. Ei tuo orkkispenkki mikään ylimukava silti ole, mutta kyllä sen kans nyt pärjää. Jossain vaiheessa saatan kokeilla harrikan omaa solo spring seatia, se ois ulkonäöllisesti napakymppi ja mukavuudestakin tuli jo yksityisviestillä kehuja vaikkei sekään varmasti parhaasta päästä ole.

Kävin päivällä asiakkaalla isolla kirkolla ja sitten tässä illalla espoossa kaverille pyörää näyttämässä ja bodom-järven maisemissa pyörimässä. Pari tuntia taisi tulla ajelua kaikkineen, on se vaan näillä keleillä hauskaa puuhaa kun pikkuhiljaa pääsee laitteen kanssa sinuiksi :) Paljon näkyi harrikoita ja muita pyöriä liikenteessä. Naatiskellaan naatiskellaan...
Laita kunnon apehangeristonga kunnon takanojakulmassa ja Easyriders-magazinen oppia noudattaen koe "Louis Falcigno-fiilis". 8)
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Peeppe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

>>Paljon näkyi harrikoita<< Nykyään tuntuu ettei muita edes oo :D
Al Bundy

Viesti Kirjoittaja Al Bundy »

Tervehdys. Olen ajellut toistakymmentä vuotta erilaisilla kyykky ja muskelipyörillä mutta nyt kiinnostaisi HD. Erityisesti olen yrittänyt tutustua Dyna ja Softail malleihin koska ne osuisivat sopivasti budjettiin (10 - 15k) ja hivelevät silmiänikin eniten. Vuosimalliltaan saisi olla 2000 -luvun puolelta. Molemmilla malleilla on paljon "alamalleja" joiden eroista ole saanut selvyyttä.

Mitkä ovat Dynan ja Softailin erot? Ajettavuudessa kaupungissa? Ajettaessa autobaanalla? Mutkatiellä? Onko eroja toimintavarmuudessa?

Haaveissani pyörä saisi olla myös varsin matala, suht ajettava kaikilla nopeuksilla eikä jäisi jalkoihin moottoriteillä.

Kiitoksia avuliaille etukäteen!
UrpoTJ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Tämän ketjun sivulla 8 on kopio korkeustaulukosta. Suuria eroja ei Softailin ja Dynan korkeuksissa ole, eri mallit menevät vähän ristiin.
Joko luit tämän Dyna/Softail-ketjun:
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... na+softail
Onneksi et voi valita näistä kahdesta kovin väärin, luulen että saat tältä fioorumilta kiitosta valitsitpa kumman vaan...
kirsikka_13

Viesti Kirjoittaja kirsikka_13 »

olen kanssa sitä mieltä että kannattaa tehdä sen oman fiiliksen mukaan, miltä itsestä tuntuu. mulla oli eka pyörä 600 honda, tosi hyvä alkajalle, sitten oli kawa väinö 1500, joka oli mahtava, että sitten kun hankin melko uuden Sportster, 1200 nightsterin, niin en kerta kaikkiaan tottunut siihen kokoon millään vaikka kuinka yritin, ajattelin että tää nyt vie vaan aikansa, mutta ei, tuntui vaan koko ajan pieneltä mun mittoihin, mulla kuitenkin noita sääriä on kilometri kun olen 178 cm nainen :lol: Joten pitihän se sitten jo yhden kesän jälkeen laittaa myyntiin. nytten on dyna super glide 1500 ja oon ihan love tähän pyörääni, tää on kuin_tehty mua varten! harmi kun tähän ei saa sydän-hymiöö x 100 ! :D
"Ei saa jäädä tuleen makaamaan!"
(Kariluoto/Tuntematon sotilas)
arvos

Viesti Kirjoittaja arvos »

H-d kuume on sitä luokkaa että tuli tännekkin rekisteröidyttyä..

Pari japsicustomia ollut/on aiemmin mutta taudin kuva on noussut niihin sfääreihin että vaihtoon menee jossain vaiheessa.
Fourty-eight omaan silmään saatanan siisti peli mutta tuo max 150km tankkausväli voi alkaa jossain vaiheessa nyppiin. Tiedä häntä sitten. Toki halvin tällä hetkellä myynnissä oleva on 12 000€ ja sillä hintaa alkaa saamaan jo 2007--> dynaa. Itseni tuntien on vaikee olla vaihtamatta pyörää jo tänä kesänä mutta taitaa olla pakko siirtää ensi kevääseen jolloin kysymykseen tulisi sportster. Wide gliden jos hommaa taitaa osto mennä siitäkin seuraavaan kevääseen.
Tää nyt oli tämmöistä virtuaalista pohdintaa ilman mitään asiaa.
vaakko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaakko »

Moni tuota pikkutankin tilavuutta arastelee. Niin minäkin kun olin 48:ia ostamassa. Kaksi kesää ja n. 14tkm jälkeen voin sanoa että pikkutankki ei haittaa (juuri) yhtään. Pitää vain asennoitua että 100km kun on ajettu niin pitää alkaa kattomaan bensistä. Vielä ei ole välille jääty, reissuilla on pysytty (helsinki-oulu akselilla) ja mitään reittivalintoja en ole bensisten perusteella tehnyt. Nykyisellään swingilakussa kulkee 1l retkibensapullo eli jos sattuu jäämään välille niin känny käteen ja bensikseen hakuun ja litralla lirutellen menee 20km. Tankillisella olen pisimillään ajanut 150-160km ilman tankkausta, mutta tuolloin mentiin jo aika höyryillä.
arvos

Viesti Kirjoittaja arvos »

Juu ei tässä rehellisyyden nimissä mitään pahempia reissailijoita itsekään olla että tuskin se ongelmaksi muodostuu. Ja harvemmin sitä muutenkaan yli 150km pätkiä tulee yhteen soittoon ajettua. Täytyy käydä joku päivä kuolaamassa liikkeessä eri malleja.
ezmo

Viesti Kirjoittaja ezmo »

Hyvin pärjää myös 6 litran tankilla ja 1l jerryllä. Viime kesänä liki 1000km reissu tuli tehtyä. Tulipahan pysähdeltyä ja nähtyä monta pikku paikkaa... Muuten oisin pöristellyt ohi...
Kickstart, deserve the ride!

Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Marshal

Viesti Kirjoittaja Marshal »

ezmo kirjoitti:Hyvin pärjää myös 6 litran tankilla ja 1l jerryllä. Viime kesänä liki 1000km reissu tuli tehtyä. Tulipahan pysähdeltyä ja nähtyä monta pikku paikkaa... Muuten oisin pöristellyt ohi...
Tuolla tankkimäärällä varmaan jo omaat aika tarkat tiedot miten usein piti tankata ja mikä oli pyörän keskikulutus per 100km? Mikä pyörä?

Itselle tulee aika pieni tankki (8.3l) ja yöunet menee kun miettii miten usein sitä joutuu/ei joudu tankkaamaan :)
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Ainahan siihen voi vaihtaa isomman tankin vaikkapa reissun ajaksi. Se on helppo ja nopea homma. Saat sitten nukkua yösi rauhassa. :mrgreen:
Kuva LIFEMEMBER
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Marshal kirjoitti:
ezmo kirjoitti:Hyvin pärjää myös 6 litran tankilla ja 1l jerryllä. Viime kesänä liki 1000km reissu tuli tehtyä. Tulipahan pysähdeltyä ja nähtyä monta pikku paikkaa... Muuten oisin pöristellyt ohi...
Tuolla tankkimäärällä varmaan jo omaat aika tarkat tiedot miten usein piti tankata ja mikä oli pyörän keskikulutus per 100km? Mikä pyörä?

Itselle tulee aika pieni tankki (8.3l) ja yöunet menee kun miettii miten usein sitä joutuu/ei joudu tankkaamaan :)
Jos 1996 softail on vähääkään kunnossa, se vie 4,5-6 litraa/100km
Karkealla laskulla noin 150 kilsaa on tankkausväli varman päälle. Tietysti tankin asento vaikuttaa oleellisesti siihen, paljonko tilavuudesta tulee hyödyksi.
moderattori

Romu rauhoittaa!
ezmo

Viesti Kirjoittaja ezmo »

Shoveli -76. Kyllä sill taisin 110km maksimissaan vetästä. Mulla on orkkis toisiovälitykset, niin haukkaa enemmän matka ajossa. Tuossa kuva reissun loppusataselta

Kuva

Kauas on karattu otsikosta ;) ...... Jos siihen haluaa vastauksen, kokonaisuus ratkaisee. Onko siinä ABS vai ei, ei musta ole kynnyskysymys....
Kickstart, deserve the ride!

Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Vastaa Viestiin