.

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Grasschopper1 kirjoitti:Että Jkko meinaa, että autopakkeli on yhtä hyvää, kestävää, kovaa, työstettävää ja porattavaa, kuin kemiallinen metalli ja kestää tärisevässä kahvassa? Ja huomasin kyllä, että kameranjalka korjausta ei oltu hiottu, mutta kahvoihin ei varmaan viitti jättää tuommoista raakajälkeä. Mopo-Ukko paikkaisi kaurapuurolla reiät :D Jos haluaa ottaa pirkkaniksit käyttöön, niin siitä vaan testailemaan miten onnistuu.
Pitäis ensiksi päästä yksimielisyyteen siitä, mikä on kemiallista metallia!

Autopakkelilla on varsin haasteellinen tehtävä. Kolarissa viimeisenkin jännityksensä menettäneen pajoitetun pellin ja maalin välissä pitäisi pysyä a) kiinni ja b) halkeilematta. Siksi se perustäyte on aika hyvää "liimaa". Silaukseen käytettävä hiontakitti onkin sitten pehmeämpää. Mut yksinkertaisinta on hakea sieltä K-raudan liimahyllystä Plastic Padding tuubi, kun ei noihin kahvan kolosiin sitä niin paljoa mene.

Kamerajalkani oli ainoastaan siksi esimerkkinä, että se oli 100% termin "kemiallinen metalli" mukainen toteutus. Tuossa Sovelluksessa Plastic Paddingilla, joka irtoaa termoplastisesta muovista (se sekoitusalusta) suunnilleen ilman voimaa, ei olisi tehnyt hyvää tulosta.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
KariFS
Viestit: 556
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Minultakin ääni "kenialaiselle metallille". Sisälsivätpä mitä hyvänsä niin mahdollisuus porata ja kierteyttää kovettunutta ainetta on tässä tapauksessa etu.

Epoksiin voi tosiaan lisätä täyteaineita, varmaan melkein mitä vaan kunhan on sellaista että epoksi tarttuu ja mahdollisimman hienojakoista. Motonetissä (ja muuallakin) myydään pieniä onttoja lasikuulia, niillä saa tehtyä kevyitä täytteitä, ja jotenkin se myös edistää epoksin kovettumista, lämpenee kait helpommin. Talkkia tosiaan myös käytetään täyteaineena, samoin maissitärkkelystä.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

asd

Viesti Kirjoittaja jensen »

asd
Viimeksi muokannut jensen, 21:23 30.11.2017.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Alkaa taas tuntumaan, kuin tässä oltaisiin rakettia rakentamassa :D Mitä nuo eri pallojen arvot kertoo tavalliselle maallikolle, ei yhtikäs mitään. Jos vaikka tuon Plastic Paddingin ns. kemiallisen metallin kovuus ja tarttuvuus ei riitä mp-kahvojen parin reiän täyttämiseen, että siihen tarvitaan jotain mikropalloja...niin sanoisin, että yksinkertaisesta asiasta tehdään taas vain tarkoituksella vaikeaa!
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4845
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 20:39 17.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja Pave. »

-Harikka- kirjoitti:Marko,
Tää ketju tuo muillekki tiioks, mitä kaikkia tapoja on olemassa ko. tai vastaavan rojektin tekemisee :wink:
Paljo teilta kanssa'paikkereilta' tullee erilaisia tapoja tehhä tää juttu, hieno homma 8)
Kyllä joku vielä keksii, että kaiki reiät ja koko katkaisija on tukittava jollain mömmöllä.... :wink:
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
Kiwi
Viestit: 2158
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Tai sit menee kokonaan ilman katkasijoita, paljon siistimpi lopputulos. Toki tämä siisteys nyt vähän vähentää ominaisuuksia kuten vilkut, valonkatkaisija, rääkkä ym. tarpeettomia kikkareita.
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Kiwi kirjoitti:Tai sit menee kokonaan ilman katkasijoita, paljon siistimpi lopputulos. Toki tämä siisteys nyt vähän vähentää ominaisuuksia kuten vilkut, valonkatkaisija, rääkkä ym. tarpeettomia kikkareita.
Toki silloin pitää olla riittävän vanha mopo jossa noita ei tarvita!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
KariFS
Viestit: 556
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja KariFS »

...Ja kaikki joilla on lapsia, tietävät että kuivunut kaurapuuro on yksi maailman kovimmista aineista. Kävisi tähänkin tarkoitukseen varmaan tosi hyvin, haittapuoli on se että poraus ja kierteytys vaatii vähintään kobolttiterän, HSS ei siihen pysty :lol:
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

gf

Viesti Kirjoittaja jensen »

gf
Viimeksi muokannut jensen, 21:24 30.11.2017.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Foorumivinkit ovat äärimmillään parhautta ja toisessa päässä jonkin asteista kettuilua. Tässä ketjussa tuli esille aika monta tapaa täyttää kysyjän ongelmakolo. Ehkä ehdotusten ääripäät kannattaa hylätä, mutta moiseen vaivaan ei myöskään kannata ylireagoida hankkimalla erikoisia materiaaleja. Pinnat puhtaaksi ja joku asiallisesti ehdotetuista täytteistä ja asia on pihvi.

Muuta. Kuplavolkkarin lokasuojaa olen paikannut maaliin venytellyillä sukkahousuilla ennen päällekittausta ja puuttuvaa palaa Fiatia olen korvannut pakkelin alle laitetulla koivuntuohella. Sementin ja koivuhalon yhdistelmällä rakennetun terroristivolkkarin helman massauksen päälle tiedän vedetyn tuohella tuotettua nokea - syntyi ns hitsausjälki.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

gf

Viesti Kirjoittaja jensen »

gf
gf
gfgf
Viimeksi muokannut jensen, 21:24 30.11.2017.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

dff

Viesti Kirjoittaja jensen »

df
d
Viimeksi muokannut jensen, 22:33 30.11.2017.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja Pave. »

JKKo kirjoitti: Muuta. Kuplavolkkarin lokasuojaa olen paikannut maaliin venytellyillä sukkahousuilla ennen päällekittausta ja puuttuvaa palaa Fiatia olen korvannut pakkelin alle laitetulla koivuntuohella. Sementin ja koivuhalon yhdistelmällä rakennetun terroristivolkkarin helman massauksen päälle tiedän vedetyn tuohella tuotettua nokea - syntyi ns hitsausjälki.
Jotkut on kuulemma käyttäneet kanaverkkoa ja sanomalehteä ja sementtiäkin.....
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Pave. kirjoitti:
JKKo kirjoitti: Muuta. Kuplavolkkarin lokasuojaa olen paikannut maaliin venytellyillä sukkahousuilla ennen päällekittausta ja puuttuvaa palaa Fiatia olen korvannut pakkelin alle laitetulla koivuntuohella. Sementin ja koivuhalon yhdistelmällä rakennetun terroristivolkkarin helman massauksen päälle tiedän vedetyn tuohella tuotettua nokea - syntyi ns hitsausjälki.
Jotkut on kuulemma käyttäneet kanaverkkoa ja sanomalehteä ja sementtiäkin.....
Sitä käytetään, mitä sattuu olemaan. Parasta mun paikkuuprojektissani kuplan kanssa oli se, että omistaja vei sen vaihdossa samaan liikkeeseen, mistä oli hankkinutkin. Jos eivät "myydessä" ottaneet kantaa auton mahdollisiin puutteisiin, eivät kovin selvästi moittineet asiain tilaa auton palatessa takaisin. Muut patentit ollaan tehty lähinnä katsastajan harjauttamiseksi kun jotenkin on pitänyt saada lisää ajoaikaa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Vastaa Viestiin