1988 evo Softail

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

marko69
Viestit: 404
Liittynyt: 20:16 15.07.2009.

Re: 1988 evo Softail

Viesti Kirjoittaja marko69 »

pitääpi huomenna tsekata nekin, nyt pää nin tyhjä että pitänee ottaa kunnolla unta palloon ja huomenna kohti uusia pettymyksiä!

Kiitos sinulle neuvosta! :D
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: 1988 evo Softail

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Tuli mieleen että jos hana vaihdettu niin se alipaineletkun kiinnityspaikka kaasarissa tukittava ellei ole VOES käytössä. Jos VOES on käytössä niin letkussa on haarakappale ja sen alipainehanan puoleinen pää on tukittava.Tarkista tän letkun kunto. Jos Voesia ei ole niin tuki kaasarin alipaineletkun nippa.
Sähkövika voi olla myös syyllinen. Nuo akkukaapelit on monasti syyllisiä. Uusi ne jos yhtään näyttää hapettuneen tai liittimien kohdalla on pehmeää.
marko69
Viestit: 404
Liittynyt: 20:16 15.07.2009.

Re: 1988 evo Softail

Viesti Kirjoittaja marko69 »

ilmanpuhdistin on mallia 1995 ja pyörä on 1988, tuossa putsarinpohjassa oli sellainen pyttyjen väliin menevä ns."norsunkärsä" jonka poistin ja johan alkoi fillari toimia eli saa ilmaa kunnolla.

putsari on vissiin sitten sellaiseen malliin konetta joka hengittää kansien kautta osittain kun siinä tuli mukana ilmansuodatin josta etupuolelta läx sellaiset kumiputket jotka kiinnittyi kansien pultteihin eli siis ilmanpuhdistimenpohjan kiinnityskohtiin kansissa.

nyt toimii...ainakin vielä.
marko69
Viestit: 404
Liittynyt: 20:16 15.07.2009.

Re: 1988 evo Softail

Viesti Kirjoittaja marko69 »

Röpöttäjä kirjoitti:Tuli mieleen että jos hana vaihdettu niin se alipaineletkun kiinnityspaikka kaasarissa tukittava ellei ole VOES käytössä. Jos VOES on käytössä niin letkussa on haarakappale ja sen alipainehanan puoleinen pää on tukittava.Tarkista tän letkun kunto. Jos Voesia ei ole niin tuki kaasarin alipaineletkun nippa.
Sähkövika voi olla myös syyllinen. Nuo akkukaapelit on monasti syyllisiä. Uusi ne jos yhtään näyttää hapettuneen tai liittimien kohdalla on pehmeää.
VOES on käytössä ja siitä tulee yksi letku kaasarille takapuolelle yläälle, kaasari on CV Keihin.
marko69
Viestit: 404
Liittynyt: 20:16 15.07.2009.

Re: 1988 evo Softail

Viesti Kirjoittaja marko69 »

Röpöttäjä kirjoitti:Mikääpähän mahtoi olla öljyn merkki. Jos kampikammion öljyt oli ylhäällä eli siellä ei ole enää talven öljyjä kun ekakerran vaihdoit eli kuumana niin öljy yksinkertaisesti on laajentunut. Kendall laajenee paljon. Jos tossa öljysäiliössä on tikku niin kylmänä uudet öljyt tankkiin 3/4 viivavälistä. On ok. Synteettiset Redline 20W50 laajenee vähemmän kuin mineraalit.
Kuinka kallellaan sun mopo on seisontatuella? Onko mopossasi dementiahana? Teroiassa jos hanan alipainekalvo on rikki. Pääsee bensaa valumaan alipaineletkua pitkin kaasarin etupuolelle imusarjaan ja sitä kautta mäntien päälle ja sieltä männän renkaiden kautta kampikammioon. Tätä tietä pitkin sitten öljyn sekaan ja pauketta riittää. Kaasari tulvii yleensä letkun kautta ellei sitä ole tukittu.
Mittatikku on ja laitoin yleisen ohjeen mukaa 2.8 litraa suoraan öölitankkiin ja nyt kun ajoin lenkin ja tarkistin heti kotiintultua oli taasen täyttöputkea myöten melkein täynnä, olisiko siis että 2.8 litraa on liikaa sittenkin-

Muuten pyörä toimii kuten sen pitääkin...nyt.
Vastaa Viestiin