Panshovel stroukkausta

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
juutasqsa
Viestit: 66
Liittynyt: 19:52 26.08.2011.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Panshovel stroukkausta

Viesti Kirjoittaja juutasqsa »

Tuli nyt sitten ostettua tuo PSI Big Air kaasarikin, saa nähdä josko sen osais säätää että kiksillä lähtee myös käyntiin...
Avatar
Jyrkkä
Viestit: 204
Liittynyt: 12:05 23.04.2008.
Paikkakunta: tre

Re: Panshovel stroukkausta

Viesti Kirjoittaja Jyrkkä »

Löysitkö käytettynä vai uutenako ostit? Ite oon psi genesistä haaveillut. Ne on vaan niin kalliita ettei vielä oo perse kestäny.
Nothing beats cubic inches. Except turbo!

Kuva
Avatar
juutasqsa
Viestit: 66
Liittynyt: 19:52 26.08.2011.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Panshovel stroukkausta

Viesti Kirjoittaja juutasqsa »

ebaystä löysin koekäytetyn gen 4 kaasarin. Olisin halunnut kyllä mustan, mutta tuo on alumiininen. Hinta oli 750$ Suomeen kuluineen. Kaverit oli kokeilleet sitä turbotettuun pyörään muttei olleet saaneet toimimaan. Noitten kaasareitten kanssa on ollut vaikeuksia saada kiksikäynnisteisiä stroukkareita käyntiin, mutta eiköhän siihenkin ratkaisu saada. Starttia ei mopoon tule :)
Avatar
juutasqsa
Viestit: 66
Liittynyt: 19:52 26.08.2011.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Panshovel stroukkausta

Viesti Kirjoittaja juutasqsa »

Kaasari lähteekin takaisin Jenkkilään... Bruce tekee siihen tarvittavat muutokset että se toimii kicksin ja moottorin speksien kanssa yhteen. Olis pitänyt ottaa sinne yhteyttä aiemmin niin olis säästynyt tuolta edes-takas-lähettelyltä. Tuleepahan nyt kuntoon kerrasta.

S&S Rullavipatkin tuli kotiin, joten kone alkaa olla kohta kasassa... Vielä puuttuu:
- S&S Super G imusarja strokerille ja jonkinlainen putsari.
- Jakopään koppa (ei sitä vanhaa enää tuohon voi laittaa...)
- Varmaan nostajien kupit uudet (eihän vanhoja voi laittaa enää...)

Ja sit puuttuu vielä 3" avo ensiöveto (kun eihän vanhaa voi taaskaan jättää), BDL setti hommattava ja kampuran päähän 2,5" levitys palikka. Tuohon pitänee teettää jonkinmoinen lisälaakerointi, muuten kampuran laakerille tulee aika raju vääntö kestettäväksi. Noitahan ei liene kenelläkään valmistajalla hyllyssä, joten mittojen mukaan tehdään.

Myyntiin tulee lähiaikoina S&S Super E imusarjoineen ja putsareineen, todella vähän käytetty, vakio suuttimilla.
Avatar
juutasqsa
Viestit: 66
Liittynyt: 19:52 26.08.2011.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Panshovel stroukkausta

Viesti Kirjoittaja juutasqsa »

Alkaisi olemaan kohta ajankohtaisena tämän myllyn käynnistys. Seuraava ihmetyksen aihe on sytytyspuoli. Minulla on Malloryn elektroninen jakaja, tällainen: http://www.jpcycles.com/instructions/pdf/382-807.pdf. Osaisikohan joku neuvoa minkä noista 13:sta ennakkokäyrästä valita, kun on kiksi ja ko. set up koneessa? Tietenkin voi kokeilla kaikkia 13, mutta jos joku osaisi antaa vinkkiä mikä/mitkä noista olisivat lähimpänä.
Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: Panshovel stroukkausta

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Ihan hatusta vois todeta, et joku noist käyrist joissa alkuennakko on pieni...
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Avatar
klix
Viestit: 129
Liittynyt: 19:31 04.09.2008.
Viesti:

Re: Panshovel stroukkausta

Viesti Kirjoittaja klix »

ma^ko kirjoitti:Ihan hatusta vois todeta, et joku noist käyrist joissa alkuennakko on pieni...
Komppaan Makoa eri hatusta. Vaik 1. tai 4. ja olikohan 7. ylhäältä.
Alku alhaalta + loiva käyrä disastereiden välttämiseksi.

Osa käyristä on yhtä agressiivisia kuin punttisytkällä tai racingissa. Niillä saa punttisimulaation=)
Kuulunee tässä tapauksessa ikäänkuin aiheeseen. Anyway sellaisella ne on kuitenkin aina toimineet.

Kauniin simppelisti ilmaistu noi käyrätkin! (scannattu faxista?) Ei noissa käytännössä tarvikaan mitään +-10rpm tarkkuuksia.
Nykyvempeleiden tarkkuusmapit tekee insinörihifistelijänkin hulluksi! 1000 potenssiin 1000säätömahdollisuutta
mahdollistaa jtn 1000 000 000 virhemahdollisuutta ja kylläpä vituttaa jos kaikki ei olekaan täydellistä!

Peli tulille ja onnettomuus-&onnellisuusilmoitukset tänne =)
It ain't sport if it can't kill ya
Avatar
juutasqsa
Viestit: 66
Liittynyt: 19:52 26.08.2011.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Panshovel stroukkausta

Viesti Kirjoittaja juutasqsa »

Kiitti kommenteista. Onko parempi enemmin vai vähemmin ennakkoa tuolla isommilla kierroksilla? Lähinnä arvuuttelem tuon 1., 4. ja 7. välillä, mistä lähtisi liikkeelle.
Avatar
klix
Viestit: 129
Liittynyt: 19:31 04.09.2008.
Viesti:

Re: Panshovel stroukkausta

Viesti Kirjoittaja klix »

Lähtökohta mielestäni kautta koko rpm alueen; Mitä alhaisemmalla ennakolla saat toiminnan aikaan, sitä enemmän säästät mosaasi.
1:lla on vissiinvarmaan hyvä lähtee liikkeelle todetakseen yleisen toiminnan.
Sitten vaan dippailemalla ajan mittaan eri käyriä löytyy se sopiva.
Itse en laittais yli 35 huippuennakkoa ainakaan ensihätään.

Moiset moottorikombot on tapauksia kerrallaan; Ei ole amerikangurullakaan valmiita reseptejä.
Niin monia muuttujia että ovat ns. valistuneita arvauksia parhaimmillaankin.

Vähän jyrkempää käyrää seuraavaksi jos "välialueella nihkeetä".
Kun on tållainenkin traktorimoottori ja cid, niin saattaa olla että perstuntumalla ei huomaa juurikaan
eroa käyrästä käyrään.
Dynohåmåstelulla tai kelloissa ehkä löytyis eroja mut ei oikein kuulu pannu -sceneen=)

Huomaa että tämäkään ei ole nettilän virallinen totuus vaan yhden "kaikkien alojen asiantuntijan" mielipide.
Näiden ja omien syy-seuraus ideointien kombona syntyy lisää "asiantuntijuutta"..HaaHa=)
It ain't sport if it can't kill ya
Avatar
juutasqsa
Viestit: 66
Liittynyt: 19:52 26.08.2011.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Panshovel stroukkausta

Viesti Kirjoittaja juutasqsa »

Kiitti Klix,

pitää ottaa nuo ohjeet huomioon. Laition tuonne Accelillekin mailia että mikä olisi minun koneen spekseille paras käyrä mutta tuli vastauksena että on liikaa muuttujia että voivat antaa mitään ohjetta :)

Luulin että ovat keränneet jotain referenssejä mutta kaippa se on liikaa pyydetty.
Avatar
klix
Viestit: 129
Liittynyt: 19:31 04.09.2008.
Viesti:

Re: Panshovel stroukkausta

Viesti Kirjoittaja klix »

Tuolla Amerikankioskilla luultavasti joutuu miettimään sanomisiaan esmes jonkin tuotevastuulain puitteissa.
TodNäk sieltä löytyis jokin setäguru joka heittäis samointein jonkin numeron.
Anyway sekin ois vain se valistunut arvaus.

Vertaisin tällasta uniikkia osakokoelmaa raacing -laitteeseen.
Ei ole/tule kahta samanlaista vaikka ois tehty "samoilla palikoilla".
=Ei ole kellään valmista setuppia kopioitavaksi.

Olen näkevinäni Juutasqassa pientä insinöörihenkisyyttä=) Joka tässä yhteydessä ++.
Edesmennyt mailmanennätysguru Mr Jim Mclure jaksoi aina painottaa:
Check, check and then doublecheck ja jos on jäänyt fyrkkaa niin palkkaa vielä
kundi joka katsoo sun perään ja tekee samat!!!=)

Elisiis paneutumista, ajatusta, huolellisuutta siihen mitä tekee.
Ketjun perusteella näin tapahtuu; Tarpeellisen määrän kukin arvioikoon itse.

Ei nää mtn rakettitiedettä ole kun näitä on tehty perstuntumalla mailman sivu.
Luulisin et mikään sytkäkäyristä ei tuhoo mosaa edes yrittämällä.
Alkuun soppa paksulla ja sytkä myöhällä on turvaratkaisu; Ja tulee se pannusoundi=)

Mahd insinöörihenkiselle voisin suositella vanhanajan racingin "tukkimiehen dataa".
Kirjaa ennakot+suuttimet yms perusnumerot ylös kun lähet ajaan + kommentti toiminnasta.
Ruuvaa, saadä, väännä, hinkkaa ja aina spexit + kommentit ruutuvihkoon tai muulle läppärille
niin olet jonkin ajan kuluttua kartalla eikä tarvi muistella et kuissemeni.

"besserwisser"
It ain't sport if it can't kill ya
Avatar
juutasqsa
Viestit: 66
Liittynyt: 19:52 26.08.2011.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Panshovel stroukkausta

Viesti Kirjoittaja juutasqsa »

Joo pitää kyllä kerätä tuota säätödataa, ja katsoa millä se parhaiten pelaa. Tässä tapauksessa hieman helpottaa se että kaasarissa ei tarvitse suuttimia ja neulaa säädellä, kaikki säädöt tapahtuu säätöpyöriä kääntelemällä :) Laitoin Lambdojen paikat putkiin myös, josko tulisi vielä katottua etu ja takapytyn eroja säätäessä laajakaistalambdan avulla niin saa vielä 'tarkempaa' mittaustulosta.
Avatar
juutasqsa
Viestit: 66
Liittynyt: 19:52 26.08.2011.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Panshovel stroukkausta

Viesti Kirjoittaja juutasqsa »

Tällaisen custom tee-se-itse moottorin kasaus tuo viikottain jotain uutta pähkäiltävää eteen...
Aloin kasaamaan tönäreiden suojaputkia ja ihmetys on suuri kun ilman tiivisteitä ne jää löysiksi, Sidewinder setissä tuli se pidempi yläputken suoja/kiristin.
Onko Panhead/Early Shovel ja tötteröshovelin alasuojaputket erimittaisia? Näyttäisi W&W:llä olevan erikseen early (1948-79) ja late (1979-84) malleihin? Jotenkin en usko että tiivisteet paikallaan nuo olisivat tarpeeksi tiukat, mutta jos late mallin alaputket on muuten samamoiset mutta pidemmät niin niillä varmaan tulee pitävät.

Tuossahan minulla on nyt JIM's nostajat ja billet nostajakupit.
Avatar
juutasqsa
Viestit: 66
Liittynyt: 19:52 26.08.2011.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Panshovel stroukkausta

Viesti Kirjoittaja juutasqsa »

Laitoin nyt uudemmat o-rengas setin ja kyllä tuntui löysälle laittaa kun käsineen sai kasaan. Laitoin vielä nippusiteen varmistamaan ettei lähde itestään purkautumaan.
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Panshovel stroukkausta

Viesti Kirjoittaja ranze »

Just taistelin S&S tönäriputkien pitävyyden kanssa twincam sössössä. Kone oli kuin suihkuava öljylähde. Tönärien o-renkaat olivat hyvin väljät pesiin sekä kanteen, eikä siis tietty pitäneet. Tuikkasin vanhat SE:n rinkulat tilalle (kovasti ahtaat) ja näyttäisi nyt pitävän.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Vastaa Viestiin