Suojapeitteen koko, sohvaan?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Bobstret
Viestit: 69
Liittynyt: 18:45 10.05.2006.

Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja Bobstret »

Moi, tuli "laitettua " 8O Electra Glide FLHT, ja softailin suojepeite oli sitten tietenki kerrasta liian pieni, onkos koko/ mallisuosituksia antaa? , ettei tarvi jokaista suojapeite pakettia availla kaupassa ja yrittää sovitella kuuman myllyn päälle?

Takkar ja pokkar etukäteen.
vesimies
Viestit: 87
Liittynyt: 13:09 03.03.2004.

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja vesimies »

Eihän se Jopon peite sohvaan sovi.
Bike World (Espoo, Vantaa, Raisio, Tampere) ja hyllystä XL:ää.
Avatar
Oz
Viestit: 279
Liittynyt: 12:03 10.06.2008.
Viesti:

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja Oz »

Paikkakuntaasi en tiedä, mutta meillä pohojammaalla sai ostaa peitteen vaihto-oikeudella, jos oli liian suuri tai pieni niin sai sen ensimmäisen sovituksen jälkeen mennä vaihtamaan. Sopimus tuskin olis päteny jos olisin kuumien putkien päälle sovittanu...
Been there, in the past. Now here, at last. Going nowhere, and fast.
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

En tiedä,miten on merkkien välillä eroja,mutta nuo XL kokoiset halvemmat mallit mitä esim.Storm Motor myy,ovat niin pieniä,että riittävät juuri Night Trainin peittämään.Pakkasta eivät tunnu kestävän myöskään kovin hyvin.Kaveri osti XL kokoisen peitteen Motonetista Road Kingiin.Tuntui olevan vähän isompi ja erilaista materiaalia,ehkei halkea pakkasessa.
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 10:25 02.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Bobstret
Viestit: 69
Liittynyt: 18:45 10.05.2006.

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja Bobstret »

Harikka kirjoitti:
Oz kirjoitti:Paikkakuntaasi en tiedä, mutta meillä pohojammaalla ...
Tässä taas näkkyypi avun kohdentamisen vaikeus ku kyseliät/vastaajat ei voi syystä tai toisesta laittaa paikkakuntaa. Mikä siinä voi olla nii vaikeeta?... :roll:

Just, eihän tässä olla gps kordinaatteja kyselemässä vaan peitteen kokoa ja mallia .. kyllä se firma sitten selviää ,voin hakea sen vaikka utsjoelta jos tarve on.. :lol: ja, sorry jos nyt sitten ei tullut mainittua paikkakuntaa. :mrgreen:
jpk69
Viestit: 140
Liittynyt: 09:40 17.10.2009.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja jpk69 »

Mä hankin tämmösen IXSn peiton:
http://www.duell.fi/tuotehaku.asp?lang= ... 1&tk=17339" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän kalliimpi, mutta hain juuri tuollaista lämmön- ja pakkasenkestävää peittoa.
Custom, chopper koko menee just just dyna streetbobin päälle. Tuo tourer-koko saattaisi sopia sohvan päälle.
FXDB -09
Avatar
Zimi
Viestit: 225
Liittynyt: 12:22 08.11.2002.
Paikkakunta: Lieksa
Viesti:

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja Zimi »

No joo, ne on nuo rahamiehet eri miehiä...

Mä kaivelin e-gayn syövereistä tälläisen: http://global.ebay.com/Motorcycle_cover ... 49616/item" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuli postilaatikkoon vajaassa viikossa ja kustansi n. 12?, nyt ollu talven käytössä. Hyvin mopo sen alla talvehti, tallissa joka ei oo lämmin, mutta ei oikein kylmäkään. Oliskon ollu vielä suojapussikin..

Hyvin mahtuu Ultra kaikkine antenneineen alle, siel on tarjolla ainaki punamustaa ja tais olla sinimustakin (alaosa on siis pun/sin), ehkä sellanen on helpompi laittaa päälle ku on selkeesti nähtävissä mikä osa alas.
Tota koko mustaa piti hetken mallata...

Että näin......

Zimi 8)
"May the force be with you"
Avatar
Reissumies
Viestit: 70
Liittynyt: 11:47 17.11.2009.
Paikkakunta: Haaparanta / Ruotsi
Viesti:

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja Reissumies »

Hae ihan normi japsi liikkeistä honda goldwingin peitoksi sopiva, kuten mulla. Varmasti sopii sohvakin alle. Itse ostin viime vuonna maksoi muistaakseni 80 ? pehmikkeillä ettei vaan poika naarmuunnu. Ja peitto paksu ettei heti repee käsiin.
Sen minkä nuorena oppii, niin vanhana unohtaa..
Avatar
Zimi
Viestit: 225
Liittynyt: 12:22 08.11.2002.
Paikkakunta: Lieksa
Viesti:

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja Zimi »

Eläpäs Reissumies ala kiroilemaan näillä sivuilla!
Ei täällä (ainakaan ääneen) suositella mitään kultasiipi tarvikkeita, enkä muuten kyllä laittais omani päälle vaikka ilmaiseksi toisivat. Eikös siinä liene se niiden oma logo ja kaikki, ei helevetti :evil:

Ja varsinkaan tuollaisilla hinnoilla, toinen on valmis laittaa yli satasen yleismalliseen- ja toinen melekein satasen hontanpeittoon, en mie ymmärrä. Miettikääpäs ny hiukka, n.600 markkaa!! Äijät ei olis markka-aikaan laittanu noin paljoo edes kypärään (johon mun mielestä kannattaa sijoittaa, nimim. matka jatkuu edelleen vaikka on naamallaan kynnetty..), nii nyt ollaan valmiit laittaa johonki aivan älyttömään tollasia summia, HALOO??
Toisaalta jos teillä on ylimääräistä noin paljon ja sijoitusvaikeuksia, niin tälle tilille mahtuu kyllä: 201618-25799. Keksin kyllä JÄRKEVÄÄ käyttöä rahoille.

Kyllä mä olisin sitä mieltä, et tossa mun ostamassa on hinta/laatusuhde kohillaan, no tää on vain mun mieleipide..

Zimi 8)
"May the force be with you"
Avatar
Reissumies
Viestit: 70
Liittynyt: 11:47 17.11.2009.
Paikkakunta: Haaparanta / Ruotsi
Viesti:

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja Reissumies »

Zimi kirjoitti:Eläpäs Reissumies ala kiroilemaan näillä sivuilla!
Ei täällä (ainakaan ääneen) suositella mitään kultasiipi tarvikkeita, enkä muuten kyllä laittais omani päälle vaikka ilmaiseksi toisivat. Eikös siinä liene se niiden oma logo ja kaikki, ei helevetti :evil:

Ja varsinkaan tuollaisilla hinnoilla, toinen on valmis laittaa yli satasen yleismalliseen- ja toinen melekein satasen hontanpeittoon, en mie ymmärrä. Miettikääpäs ny hiukka, n.600 markkaa!! Äijät ei olis markka-aikaan laittanu noin paljoo edes kypärään (johon mun mielestä kannattaa sijoittaa, nimim. matka jatkuu edelleen vaikka on naamallaan kynnetty..), nii nyt ollaan valmiit laittaa johonki aivan älyttömään tollasia summia, HALOO??
Toisaalta jos teillä on ylimääräistä noin paljon ja sijoitusvaikeuksia, niin tälle tilille mahtuu kyllä: 201618-25799. Keksin kyllä JÄRKEVÄÄ käyttöä rahoille.

Kyllä mä olisin sitä mieltä, et tossa mun ostamassa on hinta/laatusuhde kohillaan, no tää on vain mun mieleipide..



Zimi 8)
ILMAN LOGOA TIETENKIN, MUTTA KOKOLUOKKA SAMA. EN KAI MÄ NYT IHAN MAHOTTOMIA KUITENKAAN.
Sen minkä nuorena oppii, niin vanhana unohtaa..
jpk69
Viestit: 140
Liittynyt: 09:40 17.10.2009.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja jpk69 »

Zimi kirjoitti: Ja varsinkaan tuollaisilla hinnoilla, toinen on valmis laittaa yli satasen yleismalliseen- ja toinen melekein satasen hontanpeittoon, en mie ymmärrä. Miettikääpäs ny hiukka, n.600 markkaa!! Äijät ei olis markka-aikaan laittanu noin paljoo edes kypärään (johon mun mielestä kannattaa sijoittaa, nimim. matka jatkuu edelleen vaikka on naamallaan kynnetty..), nii nyt ollaan valmiit laittaa johonki aivan älyttömään tollasia summia, HALOO??
Toisaalta jos teillä on ylimääräistä noin paljon ja sijoitusvaikeuksia, niin tälle tilille mahtuu kyllä: 201618-25799. Keksin kyllä JÄRKEVÄÄ käyttöä rahoille.

Kyllä mä olisin sitä mieltä, et tossa mun ostamassa on hinta/laatusuhde kohillaan, no tää on vain mun mieleipide..

Zimi 8)
Kun joutuu pitämään mopoa ulkona sateen ja tuulen riepoteltavana, hengittävä, vettähylkivä ja maalipinnalle hellä peitto, jonka voi heittää vaikka kuumien putkien päälle, olivat perusvaatimukset. Halpispeittoja saa kotimaastakin alle kympillä. Kyllähän niilläkin peittää, vaikka tallissa.
FXDB -09
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 10:26 02.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
KimmoL
Viestit: 67
Liittynyt: 07:49 27.02.2004.
Paikkakunta: Keskellä Suomea
Viesti:

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja KimmoL »

Tein itse. Kävelin kangaskauppaan ja ostin sellaista "autonsuoja"/teltta/laavukangasta, jossa toinen puoli on hopeoitu. Toista puolta saa muutamassa eriväreissä ja jopa maastokuviolla, mikä väri nyt itseä miellyttää. Ostin päällyspuolen vihreää, kun sulautuu mielestäni kesällä nurmikkoon ja pensasaitaa vasten paremmin.

Pituutena oli reilun 2x mopon mitan verran + taakse sopiva levityspala laukuille. Hinta taisi tulla kankaalle 30?. Hieman tuumailua, saksia ja neljä tuntia yhtenä iltan ompelukoneen kanssa ajelua.

Tekoa ja työstämistä helpotti kun oli jo toinen versio. Alahelmaan muutama nauhan pätkä, jolla sitoo hupun tiukalle ettei tuuli piekse. Hyvin kestää tämä omaversio-mopohuppu sellaiset viisi kesää auringossa, sitten alkaa kangas haprastua. (Tai kuumille putkille ei kannata laskea kangasta)

Ei ollut mahdoton rasti. Tulipahan sellainen kuin itse halusin.
HD FLHRCI - 2002, 900 Z1 - 1974, CB 500 - 1974, RD 125 - 1974, Ögland - 1964
Bobstret
Viestit: 69
Liittynyt: 18:45 10.05.2006.

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja Bobstret »

Zimi kirjoitti:No joo, ne on nuo rahamiehet eri miehiä...

Mä kaivelin e-gayn syövereistä tälläisen: http://global.ebay.com/Motorcycle_cover ... 49616/item" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuli postilaatikkoon vajaassa viikossa ja kustansi n. 12?, nyt ollu talven käytössä. Hyvin mopo sen alla talvehti, tallissa joka ei oo lämmin, mutta ei oikein kylmäkään. Oliskon ollu vielä suojapussikin..

Hyvin mahtuu Ultra kaikkine antenneineen alle, siel on tarjolla ainaki punamustaa ja tais olla sinimustakin (alaosa on siis pun/sin), ehkä sellanen on helpompi laittaa päälle ku on selkeesti nähtävissä mikä osa alas.
Tota koko mustaa piti hetken mallata...

Että näin......

Zimi 8)

Joo tilasin kanssa, olisko ollut sitten se 8,- euroo kokonaishinta kotipostiin kannettuna.
- ihan ok tuote, sellainen kevytpeite, vrt esim Biltema, mutta riittää mulle kun on katto päällä, mutta estää pölyt ym.
Vastaa Viestiin