Öljyfiltteri + jalka (evo)chopperiin

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Lawless
Viestit: 623
Liittynyt: 15:54 21.10.2004.

Öljyfiltteri + jalka (evo)chopperiin

Viesti Kirjoittaja Lawless »

Olisko jollain hyviä vinkkejä (kuvia 8O ) miten saisi sijoitettua öljysuodattimen BT Evo-koneessa muuhun kuin "omalle paikalleen" ?

Mistä saisi noita "jalkoja" ja minkä laitteen suodattimet vastaa Evon filsua?

Olen nähnyt niitä avobelttipyörien välissä (ei mulla onnistu), eikä ölppätankkikaan ole filtterillä varustettu.
Joten vinkkejä kaivataan :wink:
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Jalkoja saa sorvista...

UNF 3/4" on kaikista yleisin liitäntäkierre, löytyy myös HD:n suodattimista. Jos ei ole mahdollisuuksia itse pyöräyttää sopivaa adapteria niin sitten vaikka Moposportista valmis jalka, siinä on vielä kiinnikket runkoonkin valmiina.
Don Quijote
Viestit: 980
Liittynyt: 13:10 10.10.2003.

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Mulla oli tämmönen "Indian Larry" tyyppinen ratkaisu, jossa samassa braketissa oli ratasjarrun kiinnitys. Sijoitus sikseen, mutta pointtina tässä on tuo suodattimen jalka, eli senhän voi ruuvata melkein minne vaan mahtuu. Tuo nimenomainen jalka on HotCarsilta, sieltä löytyy myös muita malleja. Suodattimena käytin sportsterin suodattimia.

http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1164.ASP

Kuva
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Just toi sama jalka löytyy Moposportista. Mulla pitäisi olla itse asiassa yksi ylimääräinen, täytyypä penkoa hyllyjä.

Edit: Oli näköjään tullut myytyä jossain swapissa, joudut ostamaan uuden.
Avatar
Lawless
Viestit: 623
Liittynyt: 15:54 21.10.2004.

Viesti Kirjoittaja Lawless »

Kiitos vastauksista.

Tämä teidän ehdottamanne olisi varmaan paras vaihtoehto.

Miten D.Q onko tuo sinun bracketti vasemman vai oikean puolinen?
Siististi totetutettu! 8)

Kelpaako/sopiiko HD-käyttöön tuo hotcarsin myymä suodatin, onko sulla D.Q sieltä hankittu vai jokin muu, mikä? 8O
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Mulla on myös ylimääräinen tuollainen jalka (en kyllä muista mihinpäin siinä on noi letkulähdöt), suodattimeksi tuohon käy lähes "mikätahansa" 3/4" jengalla oleva suti. Omaan käyttööni tuo jalka oli liian "suuri" joten jäi hyllyyn, paketti on aukaistu muttei ole nähnyt öljyä...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Don Quijote
Viestit: 980
Liittynyt: 13:10 10.10.2003.

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Lawless kirjoitti: Miten D.Q onko tuo sinun bracketti vasemman vai oikean puolinen?
Siististi totetutettu! 8)

Kelpaako/sopiiko HD-käyttöön tuo hotcarsin myymä suodatin, onko sulla D.Q sieltä hankittu vai jokin muu, mikä? 8O
Jos tarkoitat että kummalla puolella runkoa, niin vasemmalla eli vetopuolella. Letkulähdöt on kierteellä olevat messinkiset irtobiitit, ja niitähän löytyy ainakin suorana, 45 asteen kulmalla ja 90 asteen kulmalla.

Hotcarsin suodattimesta en osaa sanoa, itse otin varman päälle ja käytin HD:n tarvikesuodatinta. Niissä ei ole ainakaan mitään takaiskuventtiiliä estämäsä öljyn kiertoa, niinkuin noissa autosuotimissa joskus on.
Avatar
Lawless
Viestit: 623
Liittynyt: 15:54 21.10.2004.

Viesti Kirjoittaja Lawless »

Don Quijote kirjoitti:
Lawless kirjoitti: Miten D.Q onko tuo sinun bracketti vasemman vai oikean puolinen?
Siististi totetutettu! 8)

Kelpaako/sopiiko HD-käyttöön tuo hotcarsin myymä suodatin, onko sulla D.Q sieltä hankittu vai jokin muu, mikä? 8O
Jos tarkoitat että kummalla puolella runkoa, niin vasemmalla eli vetopuolella. Letkulähdöt on kierteellä olevat messinkiset irtobiitit, ja niitähän löytyy ainakin suorana, 45 asteen kulmalla ja 90 asteen kulmalla.

Hotcarsin suodattimesta en osaa sanoa, itse otin varman päälle ja käytin HD:n tarvikesuodatinta. Niissä ei ole ainakaan mitään takaiskuventtiiliä estämäsä öljyn kiertoa, niinkuin noissa autosuotimissa joskus on.
Joo, huomasin että rungon vetopuolella, mutta hotcarsilla oli myynnissä vasemman ja oikeanpuoleista suodatinjalkaa, funtsailin vaan kumpi sulla niistä on...:?
Letkulähtöjä näytti olevan myynnissä sielläkin.

Suodattimena käytän varmasti itsekin Sportyn suodatinta.
Don Quijote
Viestit: 980
Liittynyt: 13:10 10.10.2003.

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Lawless kirjoitti:
Joo, huomasin että rungon vetopuolella, mutta hotcarsilla oli myynnissä vasemman ja oikeanpuoleista suodatinjalkaa, funtsailin vaan kumpi sulla niistä on...:?
Joo, tosiaan, nyt tajusin :oops: Se "oikea-vasen" tarkoittaa noita letkulähtöjen suuntaa. Ei kumpikaan, mulla oli se malli 5120, eli lähdöt suoraan. Tuossa pikkukuvassa keskimmäinen siis.
Ajattelin että on enemmän pelivaraa sijoittelun suhteen kun voi itse päättää letkujen lähtösuunnan. Mun tapauksessa olis vaihtoehto ollut varmaan tuo "vasen" jolloin letkut olisivat lähteneet alaspäin, kun jalka oli siinä asennossa kuin oli. Kulma olisi vaan ollut aika jyrkkä.

Niitä letkulähtöjä löytyy myös esim. Hydro-Marketista, samoin kun laadukasta letkua ym. tarpeellista hieman parempaan hintaan. Vinkkinä vaan 8)

Kuva
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Dairy Queenin (sori, oli ihan pakko :lol:) malli ei ole kumpikaan niistä, tuossahan lähdöt on jalan päältä.

Edit: Oltiinkin näköjään samaan aikaan liikkeellä...
Viimeksi muokannut hemuli, 10:08 27.05.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Don Quijote
Viestit: 980
Liittynyt: 13:10 10.10.2003.

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

hemuli kirjoitti:Dairy Queenin (sori, oli ihan pakko :lol:)
Eipä mitään, hauskahan tuo :mrgreen: :mrgreen:
Avatar
Lawless
Viestit: 623
Liittynyt: 15:54 21.10.2004.

Viesti Kirjoittaja Lawless »

Don Quijote kirjoitti:
Kuva
Oliko sulla Sepixlh juuri tuollainen kuvan keskellä oleva jalka myynnissä?
Jos on, laita vaikka PM:ää.
Masinisti
Viestit: 10
Liittynyt: 15:12 15.10.2014.
Paikkakunta: Kemingrad

Re: Öljyfiltteri + jalka (evo)chopperiin

Viesti Kirjoittaja Masinisti »

No niin, saamaan ongelmaan törmäsin itsekin jalkatappien siirrossa ja jos jollain noita jalkoja on ylimääräisenä niin ilmoa kehiin. Vielä harkinnassa millaisen tilaisin, pitäis olla kaikki vaihtoehdot pöydällä niin olisi helpompi päättää 8O
Vastaa Viestiin