Shovelinruspia ja Evolainen

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

Vuppe
Viestit: 211
Liittynyt: 19:45 21.07.2019.

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Joo big boret on tyyriitä.
Mulla on vimonen ylikoko menossa orkkis sylintereissä, kiinalaiset syltyt parisatkua kipale ja männät nelisenkybää kipale.
Männät on toimiviksi todettu vuosien varrella ja kiinalaiset syltytkin kuulemma välttää pappamopossa. Jos löytyy orkkis syltyt joissa on ylikokoja jäljellä niin nekin kävis.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Mie tiän ihmiset. Ne haluaa että joku hakkaa rahaa paaliin 5000e ja sitten ne haluaa ostaa sen 3000e.

Mie muistan kun autopeltitöitä tein niin aina kauhea vittuilu kun kittiä joutui vetämään. Et sie olekkaan oikea ihmemies kun pakkelia pitää vetää ja oikea ihmemies napauttaisi sormia ja sanoisi sim sala bim niin pellit paukahtais virheettömän suoraksi ja ei kittiä milligrammaakaan. Ihmiset liikaa lukeneet satukirjoja ja elokuvissa kaikki onnistuu.

Joo en ole oikea ihmemies ja mie aina vetelin kittiä kun minun vasarasta jäi jälkiä.

Loppujen lopuksi on oma henkilökohtainen yksityisasia vaikka vetäis auton kylkeen koiran paskaa ja se ei kuuluisi kenellekkään. :D Haisisi varmaan. :lol:

Sama juttu näitten kannujen kans. Toiselta on hyvä vaatia mutta ittestä ei niin väliä juu. Minulle kelpaa nämä sylinterit mitkä nyt mulla on ja en ala hakkaamaan rahaa niihin .....Piste.

Aina jotain että tämähän todistaa sitä ja tuo tätä. Huono ihminen. Ei oikeutta elää. Aivan kuin piru lukee raamattua vain siksi että sieltä jotain löytäisi millä saisi ihmisiä kiusattua.

Mie en ole kummonen asentaja ja en ole semmosta väittänytkään. Jos haluaa vanhasta virheettömän niin pitää olla pankissa pinkka kunnossa sille se maksaa ja aivan vitusti. Mie tyydyn vähempään kun mulla on vähän rahaa. Oikein miellelläni ostaisin uudet big bore sylinterit yms kaikki viimeisen päälle niin varmaan oisi ihan virheetön ja viimisen päälle mutta ei mulla ole 5000e hakata tuo koneeseen.

Mie teen tuota arviolta 300e budjetilla.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Miten se olikaan niitten työntötankojen kanssa? Lyhin etummainen pako ja toiseksi lyhin takimmainen pako.

Mites ne kaksi imupuolen tankoa? Mulla varmaan mene seuraaavan kuuhun ennen kuin pystyn tiivisteet ja osat ostaan. Voi mennä pitempäänkin.
Vuppe
Viestit: 211
Liittynyt: 19:45 21.07.2019.

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Eikun pisin etupako, sitten takapako, imut vissiin saman mittaset, suunnilleen. Mulla on Cranen tönärit ja niissä on kahta mittaa, pitkät pakoja lyhkäset imuja.

On muistaakseni settejä joissa on kaikki eri mittasia mutta esmerkiks orkkis puikot on kaikki yhtäpitkiä.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Tässä oli pitemmät eri pituudet ja lyhemmät näytti saman mittaisilta.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Jaa tuo mammonan vähyys niin en tilaa osia vielä. On muita pyöriä ajoon. Evolla tänään ajelin ja hyvin toimi. Sininen on varalla ja GPZ mopediin saan osat ensiviikolla. Taitaa olla parasta pieneksi aikaa vaihtaa autopuolelle. Kaikkea hauskaa kuten pakosarjaan katkenneita pultteja yms.

Tulipahan ostettua romu mutta eiköhän tämä tästä ja ei ole show autoa tehty vaan panin koukunkin.

Pieni motti niin ei paljon syö . Hyvä kuljetella prätkiä.Kuva

Palataan kun saa palikkaa mopediin.
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

jensen kirjoitti: 03:36 20.06.2021. ... Pieni motti niin ei paljon syö. Hyvä kuljetella prätkiä...
Mie tein samoin, sujuvasti se kulki Emilia ChromeTrain 'iso-lohko' Micran perässä :lol: :wink:

Kuva
Kuva
Kuva
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja jensen »

KuvaKatoppas pahusta kun minun kuvat hävinneet. Mie muka sain hyvän idean ja facebookista ne otin niin ilmeisesti joku aika minkä sisällä häviävät? Aijaa sama homma nykyjään.
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Kalliimmalla nää kyydissä kulkee. Bensaa menee 4x per lavalla kuljettu matka vs jos menisi omilla renkaillaan.

Kuva

Mut silti tuppaavat tulemaan mökille kyydissä keväisin ja syksyisin.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Evo toimii hyvin ja nyt kun en ole liian tiukalle vetänyt enskaketjua niin ei ole enää rapina alkanut kuulua.
Tilasin lasimursketta pari kanisteria ja sitten tämmösen työkalun ja tarjoitus olis saada lohkot,kannet ja sylinterit puhtaaksi.Kuva
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Tämmöstä kokeilin ja hyvin toimi ja tiivisteet ja liat lähti veks helposti kun pari putelia ruikutteli.

Kuva
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Evolaiseen vaihdoin enskaketjun kiristimen kitkapinnan kun vieläkin oli löystynyt. Oma vika kun mie jouduin sitä värkkäämään aikoinaan niin se ei päässyt perille . Pikkusen sauma kantoi niin smirgelöin. Nyt hyvä ja huomasi heti että nyt jämähti.

Keulaa mietin että nyt on joku vika kun jarrutti niin tunsin? Yksi lokarin kiinnityspultti oli tippunut niin panin uuden. Lokari on hyvä stabilisaattori.

GPZ ruspa vastustaa. Panin starttiin uudet hiilet ja hyvin pyöritti mutta leikkasi kiinni ja rumpu soikea niin ei kyllä pirukaan korjaa. Onneksi on uusituotantoa niin ostan uuden startin niin loppuu vittuilu. Lataus toimi hyvin aidoilla kiinan osilla. :lol: Ei tarvi miettiä että mihin rahat panee kun löytyi heti reikä.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Kuva
Kuva

Peseskelin mopoja ja moottorin.
Vuppe
Viestit: 211
Liittynyt: 19:45 21.07.2019.

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Onko imukaula rapattu silarilla kanteen?

Ainakin joku big bore variantti oli sellanen että siinä oli pidemmät sylinterit, vakio imukaula jää lyhyeksi, niitä on eri mittasia.

Aattelin vaan että johtuuko rappaus siitä, jos on rapattu.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Ei tässä ole mitään silaria. Sinisestä pesin ilmaputsarista tarrat veks. Maali oli krominpäällä ja siinä tarra. 150 baria oli liikaa.
Vastaa Viestiin