FLH 1979 Museo projeti **MIELENKIINTOINEN KETJU PILALLA*****

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

jensen
Viestit: 703
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen » 20:28 28.07.2017.

Pyörä toimii hyvin. Ei ole vain joutanut ajamaan. Yhden romun sain taas ulos. Kuva

jensen
Viestit: 703
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen » 23:48 28.07.2017.

Tässä paskassa vuotaa pakoputket juurista. Tilasin Hot bikelta Shovelin tiivisteitä. Panen niitä 2 kpl aina yhteen juureen niin toivon että sais vuodon pienemmäksi ainakin jos ei kokonaan pois? Tein alumiinistä tiivarin mutta ei se kestänyt. Ei viitti ajaa kun aika kova möykkä. Kawasakin pakoputket %% takia. Muuten tuntuu hyvin toimivan ja jo 700 mailia ajanut. Välivaihteita löytyy ja loota kulunut. Ei oikein halua ketää koeajolle päästää kun jos välivapaa päällä ja painaa kaasua niin saattapi rusauttaa yhtaikaa 2 vaihetta päälle ja loota paska mutta kun tietää niin hakee varovasti vaihteet niin pärjää. https://www.youtube.com/watch?v=wFkuy9RDHlM" onclick="window.open(this.href);return false;

Pellimiehelle jä pikku vika helmaan. Kuva En vain huomannut kuin vasta nyt kun toin ulos. Kuva Hällä väliä. :lol:

Tähän paskaan ei ois kannattanut sekaantua. Typerä autokiima oli silloin. Meilä oli oma auto rikki niin muka käyttöön ostin. Ei tällä päässyt pihaa kauemmas kun jo meni rikki. Tästä lähtien kyllä pysyttelen mopopuolella.
Toisesta Shovelista meni kytkin. Aatellut että jos saisi säästettyä vähän fyrkkaa niin ostaisin paremmman kytkimen. Maksavat vain aika helkkaristi. Taitaa olla näitten akilleen kantapää tuo kytkin ja kannattais varmaan päivittää uudempaan after markettiin niin pääsis kiusoista. Tämmöstä mieli tekisi. Kuva Onko kellää kokemuksia näistä?

Pertti
Viestit: 5133
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Pertti » 09:08 29.07.2017.

Laita vaan sovelin oma kytkin kuntoon.
Mitä siinä toiminnassa on vikana?
moderattori

Romu rauhoittaa!

jensen
Viestit: 703
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen » 18:05 29.07.2017.

Levyt on kuluneet ja piikkisian puikot pyörii ja ei saa tasaisesti kirittyä. Irrottaa kyllä mutta yhtäkkiä lyö päälle ja mennään pahan kolahduksen sattelemana. Mulla on tämmönen . Kuva

Olishan tuomonen orginaali aika halpa jos sen saa hyvätoimiseksi.

Pertti
Viestit: 5133
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Pertti » 22:42 29.07.2017.

jensen kirjoitti:Levyt on kuluneet ja piikkisian puikot pyörii ja ei saa tasaisesti kirittyä. Irrottaa kyllä mutta yhtäkkiä lyö päälle ja mennään pahan kolahduksen sattelemana. Mulla on tämmönen . Kuva

Olishan tuomonen orginaali aika halpa jos sen saa hyvätoimiseksi.
Puikot voi lukita migliimalla takaa, jos ovat hyväkuntoiset. Levyjen tekemiä koloja ei saa olla.
Välilevyt kannattaa uusia, jos ovat sinistyneet. Suoruuden voi kokeilla lasin päällä, uusiksi jos vähänkin keikkuu.
Sovelin kytkimestä saa kyllä hyvän ilman hitekkiäkin.
moderattori

Romu rauhoittaa!

jensen
Viestit: 703
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen » 20:59 30.07.2017.

Purin kytkimen. Piikkisiassa levyn uria. Kuva Käyköhän tämä mulle suoraan? Vanha piikkisika on neulalaakereilla.

26500
"Kytkimen pohja täydellinen 5-pulttinen, sopii 1936-1984 Big Twin mallit. Toimitus sisältää itse piikkisian, siihen valmiiksi niitatun kapean kitkalevyn, laakerihäkin sekä laakerit, laakerihäkin pidätinlevyn ja sitä painavat kartiomaiset pikkujouset, teräksisen sisemmän painelevyn ja tarvittavan määrän säätömuttereita. Korvaa H-D Oem.37550-41TB. Jos vanha 3-piikkinen sika on kulunut niin voit vaihtaa sen 5-tappiseksi. Useimmiten piikkisikakytkimen huono toiminta johtuu kuluneista tai taipuneista tapeista."

Siis tällainen. Kuva

Vanha piikkisika on tämmönen. Meneekö nämä vaihtaa päittäin? Kuva

Olipa muuten lujassa tuo mutteri. Toholla lämmitin.Rälläköin piikkejä vähemmäksi että ei tarvinut enää jatkovartta niin aukesi.

Pertti
Viestit: 5133
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Pertti » 22:42 30.07.2017.

Menee päittäin ja voit halutessasi laittaa nuo pitkät rullat, mutta siitä ei välttämättä ole etua.
5-piikkistä pidetään parempana, mutta säätäminen ainakin on kolmella ruuvilla helpompaa.
Pääasia on, että kytkin aukeaa tasaisesti. Tuo em. tarkoittaa, että kytkimen paininkansi nousee tasaisesti joka puolelta.
moderattori

Romu rauhoittaa!

jensen
Viestit: 703
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen » 00:14 31.07.2017.

Kiitos tiedosta. Osat tilattu.

jensen
Viestit: 703
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen » 01:27 01.08.2017.

Tallilla tapahtuu. Huomenna saan Evo Väinöön pakoputken tiivisteet. Pikkusen viimeistelin pakareja. Harmittaa kun piti klommo lyödä että kiksi toimii ja ei vastaa pakariin. Kuumankestomustaa ruikkaan. Hioin karkealla paprulla hiomajälkiä että maali tarttuu. Pesin tinnerillä rasvat pois. KuvaKuva Kuva

Maalaan vain käyrät ja teippasin pikku raidan mihin rajaan. Jos ei näytä hyvältä niin ruikkaan kokonaan.

Kytkinosat saapunee 2.8.

jensen
Viestit: 703
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen » 20:26 01.08.2017.

Takaputki ei enää vuoda ollenkaan. Edestä tupsuttelee mutta luulen että kun löysytän muttereita ja meisselillä siirrän hieman tiivistettä sekä kirin niin ei vuoda sekään. https://www.youtube.com/watch?v=HRRIshn ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false; Kuva KuvaKuva

Yhden vian kun vanhasta ruspasta korjaa niin tulee kaksi uutta. Jarru katosi edestä. Värkkäsin sen kanssa ja ei meinannut ilmaantua. Sain sen sitten toimimaan ja lähdin ajamaan. Vaihdeloova alkaa olla finaalissa. Välivapaita ja nyt löytyi taas uusi ominaisuus? Ykkösellä kun ajaa niin välistä lyö loova tyhjää.
Kattelin jo osia ja hinnat vaikutti messeviltä. Oikeita ohjelmatoimistoja nämä vanhat romut.

jensen
Viestit: 703
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen » 22:26 01.08.2017.

Olipas kerrankin halpa vika. :twisted: Ei tarvi kuin yhden shimmiprikan. Kawasakin vanne ja siihen joutui tekemään adapterin niin se oli löystynyt. Huomenna mopo nosturille ja käytän takapyörän poissa ja yhden prikan tai pari lisään niin homma hoidossa.

Pertti
Viestit: 5133
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Pertti » 22:43 01.08.2017.

Ei paljoa kannattaisi ajaa, jos vaihteet ei pysy päällä.
Kannattaa ekaksi ottaa laatikon kansi irti ja tarkistaa, onko siirtäjien seuraajissa rullaholkit tallella. Vika vaikuttaisi siltä, ettei rullia ole ja siirtäjät eivät ole tiiviit uriinsa.
Sitten alkaakin maksamaan, jos edellä olevat asiat on kunnossa. Sakarakytkimet ja rattaissa olevat vastinpinnat ovat pyöristyneet ja niihin ei oikein toimivaa korjausta ole muuta kuin uusia kaikki, joissa näkyy kuluneita kulmia.
Omakohtaisia huonoja kokemuksia on rälläköimisista....
moderattori

Romu rauhoittaa!

jensen
Viestit: 703
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen » 23:11 01.08.2017.

Kattelin mieki osia ja ei tonnilla taida korjata. Revtech lootia saa halvalla mutta ne on huonoja. Toisella foorumilla joku tyyppi osti Revtech loovan niin se piti heti purkaa ja korjata.

Tässä kyllä vaihde pysyy päällä mutta välivapaita. 3-4 ylimääräinen vapaa. Varmaan jos antaisi kierroksia niin se löisi vaihteen päälle tai kaksi? Varovasti ajelen. Talvella loota pöydälle.

Adapteri löysällä ja kun pyörää kallistaa niin lyö tyhjää. Siihen täytyy miettiä joku parempi systeemi. Olisi helppo hitsillä vetää se kiinni mutta siellä on laakeri alla ja ei vois sitä enää vaihtaa.

jensen
Viestit: 703
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen » 01:41 03.08.2017.

Värkännyt koko päivän romujen kanssa. VN Evolla ajelin pikku lenkin. Hyvin se toimi. Pientä puuhaa sen kanssa. Harrikan kytkimen kokosin. Kiristimen pultti oli juuttunut ja se piti porata. Likainen ja ikävä homma oli. Kuva Kokeilin ja hyvin toimi.

jensen
Viestit: 703
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen » 16:23 03.08.2017.

Ei taida Evon loovaa kannattaa korjata? Käytettyjä loovia saa jenkeistä alle 500e tai sitten esim tämä 710e.
Kuva

Viestiketju Lukittu