FLH 1979 Museo projeti **MIELENKIINTOINEN KETJU PILALLA*****

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Tämä on ilmeisesti tuo alkuperäinen Concord blue ja tarrat.

Kuva
Viimeksi muokannut jensen, 21:14 16.02.2017.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Tarrahomma meinaa olla tekemätön paikka jos ei joku tarravelho vois näitä valokuvista tehdä? 5 tuntia salapoliisintyötä ja nämä on lähinnä ja ehkä ne vois teettää hopeamustana?Kuva
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Pave. »

jensen kirjoitti:Tarrahomma meinaa olla tekemätön paikka jos ei joku tarravelho vois näitä valokuvista tehdä? 5 tuntia salapoliisintyötä ja nämä on lähinnä ja ehkä ne vois teettää hopeamustana?
Oletkos kysynyt suoraan joltain dealeriltä? Kaikkea kun ei aina löydy netistä, vaikka kuinka yrittää etsiä, kun noita ei välttämäti ole storehousen eikä minkään muun luetteloissa, mutta jos löytyis ihan alkuperäisenä?
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Oliskohan nuo kuinka lähellä oikeaa?
Linkki eBayhin
Meni noin 10 minuuttia.... :lol: :lol:
Liitteet
s-l1600.jpg
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Tilasithan jensen putsarin pohjan myös, että saat sen jotenkin kiinni?
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Pave. kirjoitti:Oliskohan nuo kuinka lähellä oikeaa?
Tuohan se on ja noita pystyy printtaamaan Suomessakin jokainen, joka jaksaa kaivella alkuperäiset mitat ja piirrellä kuvan.

Tuosta sen saisi valmiina, vaikka postikulut ovat melkoiset. Tullin ja alvin kanssa karkeasti satasen pieti. Mutta tuskin kukaan sitä täälläkään halvemmalla tyhjästä tekisi.

Kannattaa toki varmistaa, että tulee hopeisella pohjalla, kuvassa kun oli ihan valkoisella. Sitten vielä leikkauttaa Suomessa hopeista raitaa kahdella leveydellä, jonka teippaa tankin ympäri. Ellei sitten oma piirtokäsi vedä maalilla parempaa.

Tuo kuva ja raidoitus viimeistelevät tankin ja antavat enemmän ilmettä, kuin viimeisen päälle vedetty yksivärinen maali. Hyviä maalareita ja hyvin maalattuja tankkeja löytyy, mutta yksityiskohtien viimeistelyssä on sitten helppo oikaista ja unohtaa ne.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
IJHa
Viestit: 353
Liittynyt: 19:08 19.04.2002.
Paikkakunta: Kalkkinen
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja IJHa »

Huomasin vasta tämän ketjun. Multa jäi ylimääräiseksi tuollainen leipälaatikko ilmanputsari. Jäi tähteeksi kun entisöin kolmisen vuotta sitten 1200cc 1979 FLHn. Kaasarihan tuossa vuosimallissa on Bendix Zenith.
Mr. Biker vm 2005
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

IJHa kirjoitti:Huomasin vasta tämän ketjun. Multa jäi ylimääräiseksi tuollainen leipälaatikko ilmanputsari. Jäi tähteeksi kun entisöin kolmisen vuotta sitten 1200cc 1979 FLHn. Kaasarihan tuossa vuosimallissa on Bendix Zenith.
Jos sinulla on hyväkuntoinen oikea putsari pohjineen sun muine palasineen, niin myy ihmeessä Jensenille. Tuosta ebay-löydöstä puuttui kuvan mukaan se muoviosa eikä pintakaan ollut priima. Noin hienoon pyörään pitää saada priimaa. Tuon tarran 1200 voi tehdä Suomessakin, itse tein rautikseen mallin mukaan 1000 ja menee enemmän kuin täydestä.

Eli Jensen nyt vaan ostoksille,vaikka yksi laatikko on jo tulossakin. Sen voi myydä taas jollekin halvalla.

Mielestäni tuossa oli jo läppä-Keihin, veikkaisin vaihdoksi vuotta '77 tai '76. '75 oli vielä Bendix. Nyt tällä koneella ei ole dokumentteja. Itse museoimissani '75 oli Bendix ja '77 oli jo Keihin. Toisaalta oli miten vain, ne ovat niin saman näköisiä, että kaasaria ei ainakaan kannata lähteä vaihtamaan, käyvät heittämällä toistensa tilalle, pituuseroa on muutama milli, mutta kiinnitykset samoja. Tuossa jää vielä näkymättömiin tankin alle.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
IJHa
Viestit: 353
Liittynyt: 19:08 19.04.2002.
Paikkakunta: Kalkkinen
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja IJHa »

Tuolta
https://get.google.com/albumarchive/109 ... FUID3kasSI" onclick="window.open(this.href);return false;
löytyy kuvia mun pyörästä
Mr. Biker vm 2005
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Hienosti entisöity ja noissa näkyy se sohvapenkkikin hyvin! Jos tuohon tarvitsee sitä 1200 lätkää putsarin kanteen, niin se on helppo tehdä tarralla. Minulla löytyy se orggis koko ja teksti, en uskalla luvata, että ehtisin tehdä, mutta kyllä pussihousu toista jeesaa kun vaan ehtii ;)

Tässä kuva IJHa:n pyörästä, jossa näkyy satula ja putsari:

Kuva
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Taitaa juominen olla minun osalta loppu? 6.5 Litraa Sakua vedin perjantaiyönä. Panin nukkumaan niin jonkinmoinen halvaus tuli . Kävi mielessä että potkasenko tyhjää? Virkosin kuitenkin. Psyykelääkket ja siihen ämpäri kaljaa.. Moni on kuollut ja ei vain herää.

Menin viimeyönä pajalle ja GPZ ruspan kanssa värkkäsin.Kuva Aina vain vittumaisempaa vikaa keksii? Junction boxille ei tule virta kaikkiin sulakkeisiin ja sytytys virtaa ei ole. Pari piuhaa näissä. Lueskentelin johtokaaviota ja eiköhän huomenna kipuna löydy?

Harrikkaakin vähän ropasin. Häiritsi se pakoputken tummentuma. Kiillotuskoneella ja autosolilla vetelin ja aika hyvä tuli ja ei sillai pistä silmään enää. Eihän siitä uudenveroista saa kun patinoitunut koko pakari mutta paljon parempi.Kuva
Kuva
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Kuva

Tarroille on kaava ja vain väärä väriKuva

Mie aattelin maalata ne.
evoglide
Viestit: 28
Liittynyt: 17:44 31.07.2004.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja evoglide »

Tarrojen teko onnistunee tuolla,http://www.hart-tapes.com/
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Juu, tarraleikkurilla vaan sabluunat ja maalamalla maalit, jos siltä tuntuu. Maalarille se sopii paremmin, kuin teippien asentaminen. Helpommallahan teipeillä pääsee, mutta maalattu on aina maalattu.

Siellä teidän omalla kylällännekin on ainakin yksi tarran leikkaaja, ei tarvitse sen kauempaa hakea sabluunoita, tunnen miehen :)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Mie olen vähän liian hopussa. Ei tällä ole mitään kiirettä. Kalja pois ja kun käyttää romuja niin ulkona tai hyvä tuuletus. Pakokaasumyrkytyksen sain..Ensin VN pyörää käytin ja toisella potkulla starttasi. Hyvä kone ja ei pidä minkäänlaista ääntä. Shovelin sen jälkeen täräytin tulille niin tuntui että tämähän räjähtää yhtä koska. Vaikka helkkarinmoista hilinää ja kilinää.

Voi olla että otan motin pois ja tarkistan? Tuleepahan sitten hyvin tehtyä.Siitä hyvä että ei tätä ole kyläsepät aukoneet. Kaikki pulttien kannat hyvässä kunnossa. Nettimotossa oli kaupan 1978 mope jossa pyöreä ilmanpuhdistin. Se oli museokilvissä.. Minusta siinä oli väärät pakarit ja väärä penkki. Ei mie sitä savustuspönttöä pane jos ei ole tarvis.
Lukittu