Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
vaakko
Viestit: 186
Liittynyt: 07:09 12.04.2013.
Viesti:

Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja vaakko »

Kokeilin haeskella tämän tyylistä ketjua mutten löytänyt. Yksi olennainen osa netissä roikkumistahan on hienojen laitteiden kuvien kuolaaminen :P Kuviahan löytyy vaikka kuinka paljon, mutta kotimaan laitteiden kuvat (ja erityisesti kirjoittajaan/nimimerkkiin yhdistettynä) kiinnostaa jos vaikka tulee tuolla tiellä vastaan niin tietää kenestä on kyse. Tai jos jokin ratkaisu kiinnostaa niin on helppo kysyä lisätietoja.

Eli kukin postatkoon omien laitteiden/projektien kuvia ja voihan sitä samalla sepostaa mitä kaikkea pyörään on tehty tai kertoa muuta tarinaa oman maun mukaan. Ja sitten voidaan porukalla kehua että onpa helvetin komee laite ja pyörän merkkikin on juuri se oikea :mrgreen:

Yhdellä toisella harrastefoorumilla, missä pyörin, tämän tyylinen ketju lienee suosituin sekä postauksien että katselukertojen perusteella eli kuvat kiinnostaa.

Käyn kohta räpsimässä jotain tuoreita otoksia tuosta omasta kulkineesta ja laitan tänne niin saadaan ketjuun täytettä. Jos täältä foorumilta joku vastaava ketju jo löytyy tai jos tämä on kuolleena syntynyt idea niin vinkatkaa.
Avatar
vaakko
Viestit: 186
Liittynyt: 07:09 12.04.2013.
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja vaakko »

Tässä muutama otos mun 48:sta (2012). Ensimmäinen omistaja oli vaihtanut V&H RSD Tracker putket, jalkatapit, matalammat/jäykemmät takaiskarit ja tangon. Alkuperäiset löytyy jos joskus haluaa kokeilla (tuskin haluan, muutokset on juuri minun makuun). Laitatin ensihuollossa Big Sucker ilmanputsarin ja Fuelpakin, olipa aikamoinen tehonlisäys ja nyt lienee seokset kutakuinkin kartalla :) Le peran pieni sivulaukku jotta näyttää tasapainoiselta ja on hiukan kuljetuskapasiteettia. Tuo orkkis ilmanputsarin suoja vaihtuu pyöreään "bobber style"-malliseen lähipäivinä. Joskus vaihdan jousitetun penkin, esim. H-D:n oma solo spring seat on hieno mutta kallis, mutta taidan silti päätyä siihen kun en ole hienompaa löytänyt ja ei ollenkaan huonolta tuntunut kun pikaisesti pääsin sellaisella istumaan. Ja sit pyörä on valmis :wink: Ihan oikeasti! :lol:

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Pertti, 11:32 20.06.2013.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Chatboardin puolelta siirretty ja ylimääräisiä rönsyjä karsittu
Avatar
vaakko
Viestit: 186
Liittynyt: 07:09 12.04.2013.
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja vaakko »

Le Peran laukusta tuli yv:llä kysymyksiä (mistä hommasit jne.) ja pyyntöjä napa kiinnityssysteemistä kuva. Eli tässä lisäselostusta mitä kysyjälle jo vastailinkin mutta ompa täälläkin jos jotain muuta kiinnostaa:

H-D Helsingistä, maksoi jotain 150e luokkaa (alle 200e kumminkin). Noita saa mustana ja ruskeana. Kiinnitys tulee kahdella nahkaremmillä laukun yläosasta eli runkoon ja sitten yhdellä remmillä laukun etuosasta haarukkaan. Pysyy paikoillaan napakasti ainakin minulla, en ole vielä kerennyt tosin ajamaan kuin vajaa 1000tkm tuon laukun kanssa, mutta kiinnistys on mun mielestä hyvä.

Toinen vaihtoehto oli mulla H-D:n oma "swing arm bag" joka on hyvin samantyylinen. Le Peraa löytyi hyllystä ja hinta halvempi joten valinta oli helppo kun ulkonäöllisesti ei paljoa eroa ole ja lienee makuasia kummasta pitää enemmän. Tämä on mukavan "virtaviivaisen" näköinen, sopii mun pyörään hyvin.

Ja tässä parit kuvat kiinnityksestä:

Kuva

Kuva
Avatar
vaakko
Viestit: 186
Liittynyt: 07:09 12.04.2013.
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja vaakko »

Laukun mitoista tuli kysymys eli tässä sinnepäin mitattuja lukuja, muutaman sentin saattaa heittää riippuen mistä kohtaa ja kuinka tarkasti mittaa: leveys 10cm, pituus alaosasta 36cm, korkeus edestä 16cm ja takaa 28cm. Hyvin mahtuu H-D:n sadeasu ja paksummat kalvolliset rukan ajohanskat joita tuossa pääsääntöisesti kuljetan. Jotain pientä mahtuis muutakin.
Avatar
vaakko
Viestit: 186
Liittynyt: 07:09 12.04.2013.
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja vaakko »

Apeja koskien tuli kysymys, mutta en tiedä minkä valmistajan nämä on eikä mitään logoja tms. näy. Jossain kotimaisessa nettikaupassa näin muistaakseni kuvan vastaavista, mutta ei nyt tule tarkemmin mieleen että mistä kaupasta oli kyse... Pidemmät vaijerit on vaihdettu.

Postailkaa vaan muutkin vapaasti tähän ketjuun kuvia&juttuja.
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 22:46 17.06.2019.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
vaakko
Viestit: 186
Liittynyt: 07:09 12.04.2013.
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja vaakko »

^Komea laite! Kyllähän tuota krominkiiltoa katselee myös, vaikka itse mustan ystävä olenkin :wink:

"Bobber style" ilmanputsarin suoja vaihdettu orkkiksen tilalle ja samalla pistin lämpösuojanauhaa putkien ympärille, enimmäkseen ulkonäkösyistä mutta eipä tuo haittaakaan kun hiukan vähemmän jalkoja korventaa. Ja hei, nyt olen tehnyt jotain ihan itse tähän laitteeseen vaikka kohtuu kädetön olenkin :) Sitten ei puutu kuin se sikahintainen solo spring seat... Mutta eipä ole kiire sen kanssa, orkkiksellakin istuu kunhan ajelee pääsääntöisesti koivet suoraksi jalkatappien yli heitettynä jolloin perse ottaa penkkiin muutenkin kuin vain yhdestä kohtaa.

Kuva
houlidaiver
Viestit: 31
Liittynyt: 01:15 12.10.2010.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja houlidaiver »

mä en osaa laittaa kuvaa prkl...
houlidaiver
Viestit: 31
Liittynyt: 01:15 12.10.2010.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja houlidaiver »

:?
Avatar
vaakko
Viestit: 186
Liittynyt: 07:09 12.04.2013.
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja vaakko »

Kuvat voi ladata esim. http://www.tinypic.com" onclick="window.open(this.href);return false; palveluun tai muuhun vastaavaan. Palvelu näyttää kuvan osoitteen jonka sitten heittää tänne linkkinä tai Img-tagien väliin niin näkyy kuva täällä foorumilla suoraan kuten noissa aiemmissa viesteissä.

Onko foorumilla missään tarkempaa ohjetta kuvien linkittämiseen? Sellainen olisi hyvä olla, ei jäisi ohjeiden puutteiden vuoksi hienot pyörä ym kuvat muilta näkemättä.
Avatar
kesämopo
Viestit: 145
Liittynyt: 21:14 21.05.2011.
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja kesämopo »

Tästä se lähti:
Kuva

Ja tälle mallille sen ehdin täks kesäksi saamaan. Paljon jäi vielä tekemättä mitä meinasin, mutta on sentään ajokunnossa ja muutokset otteessa. Painoa lähti 8kg neljän viimeisen viikon aikana, ei ehtiny syömään...eikä nukkumaan :mrgreen:

Kuva


Keltaisen version osia muuten läjä nurkissa, privalla lisää niistä jos on tarvista. Tarkoitus ollu vääntää myyntilmo kuvilla, kun vaan ehtis
Jesus saves lives, loud pipes just sound awesome
Avatar
mcjusa
Viestit: 910
Liittynyt: 14:15 11.02.2007.
Paikkakunta: Pohojanmaa, perskeles
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

-Harikka- kirjoitti:Miun kesämopo, violetti ChromeTrain :wink:

Kuva

Jos jollakulla kymysyksiä, laittakaa mielummi YV:nä, laittelen vastaukset kuvan kaveriks :!:
Em. toimien ketjusta ei tuu miljoonan kysymyksen & kommentin ketju, jota kukkaa ei jaksa lukkee :idea:
Komia laite mutta tehot ja väännöt olet ilmoittanut kampiakseliarvoina. Kuten varmaan tiedät, ne ilmoitetaan nykyään takapyöräarvoina elikkä 90hv ja 135nm. Eihän se näytä niin hienolta mutta näin se vaan menee :D
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Avatar
ttopi
Viestit: 224
Liittynyt: 21:16 24.01.2011.
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja ttopi »

Minulla kävi niin, että Sportster lähti vaihtoon ja tilalle tuli FXRT Sport Glide vuodelta 1983, Shovelhead 1340. Tästä alkaa yhteinen taival kunnon pesulla ja puunauksella... 8)

Pyörä on jo nyt ajokuntoinen ja siisti, mutta ainahan se siistimpi voisi olla. En muuttele tuota tuon kummemmin, pyörä on ihan hyvä juuri noin ja on hyvä ajettava. Woimaakin on ihan omiin tarpeisiin... 8)

Kuva
FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...

Old is not Dead!
Avatar
hdlate
Viestit: 555
Liittynyt: 21:52 09.06.2010.
Paikkakunta: etelä-pohojammaa
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja hdlate »

KuvaKuvaKuva

Tommonen päristin. 8)
-90 FXR Super Glide
Avatar
Pikku-Appari
Viestit: 51
Liittynyt: 00:06 31.01.2012.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja Pikku-Appari »

tän kesän ajot oli nyt sit tässä... ainankin luultavasti kun pyörä levällää..

Mutta kyllä oli mukava fiilistellä uutta takafillaria ;)

Kuva


Köh köh... Kuvassa näkyvät iskarit myynnissä! Tarjousta tulemaan!

http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=17&t=51734
Vastaa Viestiin