Kettinki kiristäjä projektipyörään.

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

Dnepr-pilot
Viestit: 179
Liittynyt: 20:41 27.11.2005.
Paikkakunta: Muumilaakso

Kettinki kiristäjä projektipyörään.

Viesti Kirjoittaja Dnepr-pilot »

Projektipyörässä 70-luvun harleyn takapää ja svingi. Edessä nelipyttynen auton moottori ja vaihdelaatikko.
Vääntöä ihan tarpeeksi. Vähäsen antaa kaasua ja electran iskarit meni pohjaan ja svingi sojotti ylös taaksepäin. Noh sehän ei tietenkään lannistanut vaan vielä isomman pyörän iskarit tilalle ja sama lopputulos. Meno sitten tasasella kaasulla ihan ok.
Mulla semmonen muistikuva että jossain nähnyt harleyn ketjukiristäjä mitä ruuvattiin kiinni svingiin. Mistä kuva semmosesta-tarvis tehdä samantyyppinen. Kettinki meinaa nimittäin kiivetä takarattaalla alapuolelta kun antaa vähän enemmän kaasua.
Liitteet
2013-04-29-019 hd-takapää.JPG
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Kettinki kiristäjä projektipyörään.

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kuulostaa siltä, ettei aivan bolt-on juttuja ole projektissasi harrastanut...
Laita joku auton nokkahihnan kiristyspyörä vipuun kiinni ja riittävän väkevä jousi vetämään.
Volkkarin rissoissa on pienet reunatkin ketjua ohjaamaan, mutta kannattaa valita raudasta tehty malli. Autokorjaamon roskiksia tonkimaan siis...
moderattori

Romu rauhoittaa!
Rautahauli
Viestit: 645
Liittynyt: 21:02 10.10.2010.

Re: Kettinki kiristäjä projektipyörään.

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

Mulla on sovelissa tämmönen:

http://www.lbvengchaintensioners.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dnepr-pilot
Viestit: 179
Liittynyt: 20:41 27.11.2005.
Paikkakunta: Muumilaakso

Re: Kettinki kiristäjä projektipyörään.

Viesti Kirjoittaja Dnepr-pilot »

Kiitokset molemmille. Löytyi metallinen laakeroitu rulla -luultavasti Saabista. Rautahaulin linkistä löytyi hyvät kuvat. Tein peilikuva version sillä muutoksella että pitempi vipuvarsi ja FLH:n sivutuen jousi kiinni varteen ja swingin väliin. Kun swingi nousee ylöspäin kiristin seuraa mukana. Ei vielä testattu ajossa mutta "kuivatestit" näyttävät OK.
Vastaa Viestiin