Ohjauslaakerien rasva

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

JuhaM
Viestit: 8
Liittynyt: 23:37 08.07.2014.

Ohjauslaakerien rasva

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Onko suosituksia otsikon vaseliinille ? HD:n orkkista en jaksaisi hakea. Vesivaseliini vai ei ? Pyöränä siis Touring 2014
Touring & Sporster
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1096
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Ohjauslaakerien rasva

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Minä olen laittanut aina vesivaseliinia ohjainlaakereihin, kun sitä on muutenkin tallissa valmiina. Se ainakin pysyy paikallaan eikä muutu koppuraksi. Tosin ei kai mikään nykyaikainen laatuvaseliini enää kovetu?
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1604
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ohjauslaakerien rasva

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Vesivaseliini kuulostaa hyvältä. Olen lukenut pohdintaa, että erilaisia vaseliineja ei saisi yhdistää (esim. synteettinen, ei synteettinen, litium...), yhdistämisestä voi syntyä koppuraa ja nesteytymistä. Ei taida mistään löytyä tietoa, mitä se orkkis "H-D Special Purpose Grease" oikein on?

Pyörä on 2014 malli? Näissä ei varmaan taida olla mitään rasvanippaa? Onko sinulla keula purettuna vai millä meinaat vaseliinia laakerille saakka saada? Jossain pohdittiin sitäkin, että jos pyörällä on ajettu enemmän ja keulan avaa, niin kannattaisi saman tien pistää uudet laakerit, niissähän on sitten valmiina se tarvittava voiteluaine? Minulla vaihdettiin Softailiin n.135.000 km:n kohdalla laakerit, olivat jo siis huonot, huomasi eron kun uusilla lähti liikkeelle. Minullahan on vielä tässä vanhemmassa se rasvanippa.
Avatar
Kiwi
Viestit: 2149
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ohjauslaakerien rasva

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Touring malleissa on rasvanippa.
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1604
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ohjauslaakerien rasva

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Voit olla oikeassa. Muistelin vaan että nimenomaan 2014 kun tuli Rushmore-mallit niin ei ollut enää nippaa. Yritin katsoa V-Twin Cityn varaosaselaimesta. 2013 ja sitä vanhemmista hajoituskuvasta nippa löytyy mutta uudemmista ei. Ketjun aloittaja varmaan kertoo miten on hänellä.
JuhaM
Viestit: 8
Liittynyt: 23:37 08.07.2014.

Re: Ohjauslaakerien rasva

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Pyörä siis 2014 ja Touring. Ei ole rasvanippaa. Laakerit olivat ihan kunnossa, rasva vain vetänyt itsensä koppuraksi ja haittasi ajotuntumaan sekä laakerin kireyden säätöä. Tuli kuitenkin ostettua valmiiksi tarvikelaakerit joten menee vaihtoon samalla. Uusissa laakereissa on erilliset pölysuojat vs. orkkis.
Touring & Sporster
Pertti
Viestit: 5938
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Ohjauslaakerien rasva

Viesti Kirjoittaja Pertti »

All balls, halavat ja hyvät?
moderattori

Romu rauhoittaa!
JuhaM
Viestit: 8
Liittynyt: 23:37 08.07.2014.

Re: Ohjauslaakerien rasva

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Jaa-a. Turusta hain, orkkista olin ostamassa, tarvike lyötiin tiskiin. Veikkaan että kestää sen minkä tarviikin.
Touring & Sporster
Pertti
Viestit: 5938
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Ohjauslaakerien rasva

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Pertti kirjoitti: 08:56 04.02.2021. All balls, halavat ja hyvät?
Tarkoitin tuota, vaikka vajaan 30e paketista muuta voisi ajatella.
Myös tuon merkkiset kartiomalliset pyöränlaakerit ovat osoittautuneet hyviksi ja sarjassa mukana tulee stefat myös, alle 20e.
Tuollaiset hinnat ovat tiskillä Harrikan satseista ja minulla ainakin toimineet hyvin.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vuppe
Viestit: 211
Liittynyt: 19:45 21.07.2019.

Re: Ohjauslaakerien rasva

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

^ Jos tilailee auton osia Rockautosta niin kandee ottaa samalla Timken kartiorullalaakerit, nelisen euroa kipale. Olikohan joku -66 Chevellen ulompi etupyöränlaakeri, oli muitakin sopivuuksia.. Sama kun nyt ainakin Shovelin vanteissa ja swingissä.
Vastaa Viestiin