Uudemman tehtaan Springer keulan huolto

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

basic
Viestit: 82
Liittynyt: 10:24 24.12.2010.
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Uudemman tehtaan Springer keulan huolto

Viesti Kirjoittaja basic »

Moro kaikki,
Fundeerasin tässä tuota risun huolto-ohjelmaa. On aika tiuhaan tehtaan ohjeessa tuo huoltoväli. Kysyisinkin että onko se ihan noudattamista varten, eli kovastikin tärkeää pysyä aikataulussa, vai onkohan siinä joustovaraa.

Kiitos.
Antti Kemppainen - SMOTO - FLSTSCI 2005
Avatar
Springer
Viestit: 463
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Uudemman tehtaan Springer keulan huolto

Viesti Kirjoittaja Springer »

Itse ajellut noin 180000km 1991 Springerillä ja neljä kertaa tehnyt siihen huollon. Siellä on 4 kpl prikkoja joissa on jonkinlainen teflonpinnoite ja 4 myös teflonpinnotteista liukupintaa niille pallolaakereille joiden kunto kannattaa tarkistaa. Itse olen vaihtanut nuo prikat aina ja ne pallolaakereiden liukupinnat kahdesti. Muuten vaan normaalit rasvaukset ja nivelten kireyksien säädöt. Tehtaan huoltokirjassa ohjeet kuinka tehdään ja oikeat momentit sekä niiden isojen muttereiden kiristysohjeet.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Avatar
Kiwi
Viestit: 2158
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Uudemman tehtaan Springer keulan huolto

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

En ole tarkistanut virallista springerin huolto-ohjetta että mitä siihen kuuluu, mutta ainakin sitä kannattaa aika-ajoin rasvata, monessa pyörässä kitisee keula aika pahasti.
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Uudemman tehtaan Springer keulan huolto

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Mulla softililla ajettu nyt reilu 80tkm, enkä oo huoltanu.
Jouset kitisee hetekan malliin, mutta muuten tiukka paketti. Sama on rouvankin ja kohta sama ajettu.
Molemmissa on ohjauslaakereissa kuoppa keskellä, joten joskus varmaan tulee jotakin tehtyä.
Ei niitä tosiaan tarvi kokoaikaa huoltaa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin