Tuossa iskareita vaihdellessa ihmetyttää, kun oikean puoleisen takaiskarin ylä- ja alapään kiinnityspisteet on eri tasossa. Käytin mittaukseen paksua lattarautaa, jonka suoruuden tarkistin vatupassilla. Lattarauta pultattu iskarin alapään kiinnityspaikkaan.
Tässä pari kuvaa, ettei tarvitse yrittää selitellä enempää. Jos ette omista dropboxia, niin painakaa "or continue to website".
Vasen puoli on ok. Yläpää linjassa: https://www.dropbox.com/s/06540yi4tgnkr ... 8.jpg?dl=0
Oikea puoli ei ole linjassa, Katso ylpäätä: https://www.dropbox.com/s/rgmrxqv6knwpm ... 7.jpg?dl=0
Puuttuuko tästä joku holkki vai mikähän on homma? Noin 6mm tuossa on rakoa.
Vielä yksi kuva https://www.dropbox.com/s/t2p77rj2420dl ... .jpeg?dl=0
Dyna fat bob takaiskarin linjaus
Dyna fat bob takaiskarin linjaus
Fat bob -08 103"
Re: Dyna fat bob takaiskarin linjaus
Kone/vaihteistopaketti pikkuisen vinossa kumityynyissään? Liekö tuosta niin paljon haittaa, että kannattaa lähteä säätämään.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Dyna fat bob takaiskarin linjaus
Jos se konepaketti olisi hieman toisin niin molemmat olisivat pikkuisen harituksella. Nyt se jää yhdelle puolelle. Yläpäät on vähän lähempänä toisiaan kuin alapäät.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Dyna fat bob takaiskarin linjaus
Lueskelin erään iskarinvalmistajan ohjetta, jossa puututtiin nimenomaan tuohon suoruuteen.
Asian innoittaman tutkimme tallilla matkamalleja, jossai oli iskareiden vaihtoprojekteja päällä ja jokainen tutkittu yksilö (3 kpl) oli enbemmän tai vähemmän eri linjassa. Tämän perusteella sanosin, että ei liene mitään poikkeavaa ja saattaa olla vaikea löytää yhtään pyörää, jossa linjaus on viivasuora. Tuntui, että näissä rungon ja svingin kiinnityspistet olivat hieman eri leveydellä ja on tuurista kiinni, onko toinen puoli samassa vai heittoa tasaisesti kummallakin puolella.
Joten kasaan vaan ja kovaa ajoa
Asian innoittaman tutkimme tallilla matkamalleja, jossai oli iskareiden vaihtoprojekteja päällä ja jokainen tutkittu yksilö (3 kpl) oli enbemmän tai vähemmän eri linjassa. Tämän perusteella sanosin, että ei liene mitään poikkeavaa ja saattaa olla vaikea löytää yhtään pyörää, jossa linjaus on viivasuora. Tuntui, että näissä rungon ja svingin kiinnityspistet olivat hieman eri leveydellä ja on tuurista kiinni, onko toinen puoli samassa vai heittoa tasaisesti kummallakin puolella.
Joten kasaan vaan ja kovaa ajoa
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Dyna fat bob takaiskarin linjaus
Kiitos vastauksista. On nämä vekottimia Huolenahan mulla oli, että uudet ja kalliit iskarit menee paskaksi tuon vinouden takia.
Mulla tuli iskareiden mukana juurikin noin 6 mm paksuja holkkeja, jotka ohjeen mukaan asennetaan molemmin puolin kiinnityspisteitä ylä- ja alapuolelle. Tässä vaiheessa olisi helppo jättää oikealta alhaalta sisempi holkki laittamatta, jolloin olisi yläpään kanssa linjassa jo melko millilleen. Tästä tuskin mitään harmia olisi?
Mulla tuli iskareiden mukana juurikin noin 6 mm paksuja holkkeja, jotka ohjeen mukaan asennetaan molemmin puolin kiinnityspisteitä ylä- ja alapuolelle. Tässä vaiheessa olisi helppo jättää oikealta alhaalta sisempi holkki laittamatta, jolloin olisi yläpään kanssa linjassa jo melko millilleen. Tästä tuskin mitään harmia olisi?
Fat bob -08 103"
Re: Dyna fat bob takaiskarin linjaus
Joo, pane ihmeessä se holkki sinne. Sitten jonkin aikaa ajettuasi nosta perä ylös ja katso se linjaus uudelleen. Ei siitä suoruudesta haittaa ole missään tapauksessa.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Dyna fat bob takaiskarin linjaus
Vanha ketju mutta jatkan omalla kokemuksella hieman,eli sama ihmetys kun vaihdoin -18 street glideen takaiskareita,ei osunut iskarin"silmä"kohdilleen kun toinen iskari oli jo paikoilaan..(runko/takahaarukka ei linjassa)??
Näin jäkikäteen tuli mieleen että olisko toi linjaus juurisyy etupään woplaukseen jota pyörässä esiintyi jo uuteta ja useamman takuuhuolto käynnin jälkeen woblaus saatiin loppumaan kiristämällä ohjauslaakeri yli ohjearvojen.
(-18 FLHXS)
Näin jäkikäteen tuli mieleen että olisko toi linjaus juurisyy etupään woplaukseen jota pyörässä esiintyi jo uuteta ja useamman takuuhuolto käynnin jälkeen woblaus saatiin loppumaan kiristämällä ohjauslaakeri yli ohjearvojen.
(-18 FLHXS)
Re: Dyna fat bob takaiskarin linjaus
Mututuntumalla sanoisin, että olen jokaiseen iskarivaihtoon Dynassani (2x) joutunut hieman voimistelemaan saadakseni ne paikalleen. Eka helpolla, toisessa hieman voimistelua. Sportsterissa ne kestää kauemmin, joten en muista, miten sen kanssa on käynyt.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>