Iskarin letku poikki, Evo Softaili
Iskarin letku poikki, Evo Softaili
Moi,
takaiskarin letku on mennyt poikki, onko mitään tehtävissä? Onko iskarin sisällä kaasu, jonka voi jossain täyttää kun on uusinut letkun? Softail vm84.
t Jyrki
takaiskarin letku on mennyt poikki, onko mitään tehtävissä? Onko iskarin sisällä kaasu, jonka voi jossain täyttää kun on uusinut letkun? Softail vm84.
t Jyrki
Re: Iskarin letku poikki, Evo Softaili
Letku näyttäisi sellaiselta että hydrauliikkaliikkeessä voisivat siihen kenties tehdä uuden? Kannattaa toki kysyä alkuperäisen osan hintaa, sille en toki äkkiseltään löytänyt varaosanumeroa.
Kunhan jostain saat letkun niin käytä molemmat iskarit huollattamassa sellaisella pajalla joka on noita ennenkin ruuvaillut.
Kunhan jostain saat letkun niin käytä molemmat iskarit huollattamassa sellaisella pajalla joka on noita ennenkin ruuvaillut.
Re: Iskarin letku poikki, Evo Softaili
Taitaa olla niin, että täyttää voi, jos siinä on jonkinlainen venttiili.
Muuten luulisin, että ei ainakaan noiden banjojen kautta ole mahdollista.
Saattaisi olla helpompi laittaa sinne ilman purkkeja olevat. Evon iskarit sopii, TC:n on paksummat.
Tai sitten kikkailla ja laittaa molempiin iskareihin sama määrä öljyä ja umpitulpat
Muuten luulisin, että ei ainakaan noiden banjojen kautta ole mahdollista.
Saattaisi olla helpompi laittaa sinne ilman purkkeja olevat. Evon iskarit sopii, TC:n on paksummat.
Tai sitten kikkailla ja laittaa molempiin iskareihin sama määrä öljyä ja umpitulpat
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Iskarin letku poikki, Evo Softaili
Jos sieltä on vain öljyä karussa, niin pumppaa sen rikkonaisen mahdollisimman "kuivaksi" ja käyttää ehjän sekä rikkonaisen vaa'assa. Erotus on puuttuvan öljyn määrä ja siitä taas etiäpäin...
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
-
- Viestit: 98
- Liittynyt: 00:00 30.05.2015.
- Paikkakunta: 61°xx′xx″N 5°x′xx″E
- Viesti:
Re: Iskarin letku poikki, Evo Softaili
Vasemman iskarin numero54508-84 ja oikea 54520-84.
Clymerin kirjan mukaan noi on kertakäyttöisiä. Patruunassa on typpilatinki 15 psi ( noin 1.05 kg/cm2)
Letku ja iskari on öljytäytteiset. Typen paine siellä on kavitaationestäjänä.
Clymeri kertoo myös,että 1989- passaa paikoileen ja ovat ilman letkuja ja painesäiliöitä.
Suhtautuisin kuitenkin varauksella ja mittaisin pituudet ja paksuudet noista uusimmista pumpuista.
Tommonen hydrauliletku banjoineen ei paljon kerkeä maksaa joten kokeilisin vaihtaa letkun,täyttää öljyllä ja kertoa täällä miten kävi.
Clymerin kirjan mukaan noi on kertakäyttöisiä. Patruunassa on typpilatinki 15 psi ( noin 1.05 kg/cm2)
Letku ja iskari on öljytäytteiset. Typen paine siellä on kavitaationestäjänä.
Clymeri kertoo myös,että 1989- passaa paikoileen ja ovat ilman letkuja ja painesäiliöitä.
Suhtautuisin kuitenkin varauksella ja mittaisin pituudet ja paksuudet noista uusimmista pumpuista.
Tommonen hydrauliletku banjoineen ei paljon kerkeä maksaa joten kokeilisin vaihtaa letkun,täyttää öljyllä ja kertoa täällä miten kävi.
HD FXST Softail -84 EVO
Kaikki mitä vain suinkii voipi pittä tehä ite enneko maksaa toiselle mittään. Tauti son tämäki.
Kaikki mitä vain suinkii voipi pittä tehä ite enneko maksaa toiselle mittään. Tauti son tämäki.
Re: Iskarin letku poikki, Evo Softaili
Täällä foorumilla on muistaakseni ennenkin puitu näitä vanhempien softailien takaiskareita, -86 vanhemmissa tais olla ulkohalkaisija pienempi eikä tarjontaa ole kovin paljoa.
Re: Iskarin letku poikki, Evo Softaili
Kiitos vinkeistä! Teetätin jarruletkun pätkän, punnitsin iskarit erikseen ja laitoin ruiskulla sisään öljyä minkä sain...ei ihan erotuksen vertaa mennyt, mutta katsotaan kesällä miten pelaa..
- Veijo Esso
- Viestit: 1096
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Iskarin letku poikki, Evo Softaili
Eiköhän joku kelkan iskareita korjaava paja saa kuntoon, jos ei omin voimin onnistu. Olen kuullut, että kaikenlaisia kertakäyttöisiä ja "ikitiivitä" laitoksia ovat korjanneet. Taloudellinen järkevyys voi olla vähän heikko, mutta hankalasti hankittavassa osassa saattaa kallistua kannattavaksi.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Iskarin letku poikki, Evo Softaili
Voihan siihen teettää lisähaaroitukset, ja niihin typpiventtiilit. Pitempi kahden banjon banjopultti säiliön päähän. Banjo ja letkunpätkä, jonka toisessa päässä on täyttöventtiili.
Kannattaa tehdä molempiin, niin saa varmasti samat paineet.
Kannattaa tehdä molempiin, niin saa varmasti samat paineet.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Iskarin letku poikki, Evo Softaili
Vanhat takaiskarit ovat parhaat päivänsä nähneet. Jos tuo remppa ei tuottanut toivottua tulosta niin esim Zodiacin nettikatalookista löytyy 84-88 vuosimalleihin varaosanumerohaulla ainakin nämä: 744440 ja 758200.