Triken perä

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

ulkosuomalainen
Viestit: 98
Liittynyt: 00:00 30.05.2015.
Paikkakunta: 61°xx′xx″N 5°x′xx″E
Viesti:

Triken perä

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen » 11:01 21.08.2016.

Triket,jotka on rakennettu volkkarin tekniikalla niin on ilmeisesti tasauspyörästö,mutta kuinka harrikan perä on. Onko niissä tasauspyörästö. Esim Paughcon perä??
HD FXST Softail -84 EVO
Kaikki mitä vain suinkii voipi pittä tehä ite enneko maksaa toiselle mittään. Tauti son tämäki.

Pertti
Viestit: 5331
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Triken perä

Viesti Kirjoittaja Pertti » 17:21 21.08.2016.

Triken perissä on tasauspyörästö.
Ilman sitä laite ei käänny kunnolla.
Toteutus voi olla mallia auto, tai kuten EML:ssä planeettapyörästö.
En ole EML:ää avannut, mutta tasauspyörästön koko ja muoto viittaa siihen, että planeetta siellä on. Toimii ainakin erittäin hyvin.
moderattori

Romu rauhoittaa!

ulkosuomalainen
Viestit: 98
Liittynyt: 00:00 30.05.2015.
Paikkakunta: 61°xx′xx″N 5°x′xx″E
Viesti:

Re: Triken perä

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen » 21:54 21.08.2016.

Jos nyt jostai löytyis enemmän tietoo,onko tasauspyörästö thorsen,-Eaton vai jonkunmuun tyyppinen ,kun en netistä äkkiseltään löytänyt. Eikös niitä kolmirattaiste rakentelijoita ole ollenkaan paikalla,jotka tietäs kertoo enemmän.
HD FXST Softail -84 EVO
Kaikki mitä vain suinkii voipi pittä tehä ite enneko maksaa toiselle mittään. Tauti son tämäki.

Pertti
Viestit: 5331
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Triken perä

Viesti Kirjoittaja Pertti » 22:55 21.08.2016.

ulkosuomalainen kirjoitti:Jos nyt jostai löytyis enemmän tietoo,onko tasauspyörästö thorsen,-Eaton vai jonkunmuun tyyppinen ,kun en netistä äkkiseltään löytänyt. Eikös niitä kolmirattaiste rakentelijoita ole ollenkaan paikalla,jotka tietäs kertoo enemmän.
Oikeasti kolmirattaisten rakentaminen tehdään nykyään yleensä valmiilla palikoilla. Akseleita on saatavana jäykkänä ja erillisjousitettuna.
Ainakin minulle riittää, kun akseli toimii, rakenteella ei niinkään ole merkitystä.
Valmiista sarjasta on sekin etu, että muutoskatsastus on piisofkeik, kun on jonkun valmistajan tyyppikohtaiset osat. Rakkinehan lakkaa olemasta moottoripyörä, kun se muuttuu kolmipyöräiseksi.
Esim. eurooppalaisen EML:n mukaan tulee tuv-hyväksyntäpaperit, jotka kelpaavat katsurille.
moderattori

Romu rauhoittaa!

Avatar
JiiVee
Viestit: 2298
Liittynyt: 10:16 07.10.2003.
Paikkakunta: Paimala
Viesti:

Re: Triken perä

Viesti Kirjoittaja JiiVee » 10:48 22.08.2016.

http://www.hydra-glide.com/parts/183.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

ulkosuomalainen
Viestit: 98
Liittynyt: 00:00 30.05.2015.
Paikkakunta: 61°xx′xx″N 5°x′xx″E
Viesti:

Re: Triken perä

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen » 17:11 22.08.2016.

Löytyihän sitä tietoa Hydra-glide näyttä olevan ihan tavallinen.
Kiittäen
A.K.
HD FXST Softail -84 EVO
Kaikki mitä vain suinkii voipi pittä tehä ite enneko maksaa toiselle mittään. Tauti son tämäki.

etelahelsinki
Viestit: 148
Liittynyt: 16:03 20.01.2007.

Re: Triken perä

Viesti Kirjoittaja etelahelsinki » 20:20 23.08.2016.

ulkosuomalainen kirjoitti:Löytyihän sitä tietoa Hydra-glide näyttä olevan ihan tavallinen.
Kiittäen
A.K.
Hoi
http://www.hydra-glide.com/parts/183.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä kuva on 85vuotta vanhasta perästä jota ei ole valmistettu
yli neljäänkymmeneen vuoteen.
Ja on 750cc heikoille voimille tehty

Tosin nykyinen HDn perä taitaa olla saman tapainen, tämä selvennöksenä.

Hydra-glide on bigtwinin mallinimi vm.49-57. myös btn keula oli
saman niminen (Hydra?) vm.49-> eteenpäin johonkin vuoteen.

Ile

ulkosuomalainen
Viestit: 98
Liittynyt: 00:00 30.05.2015.
Paikkakunta: 61°xx′xx″N 5°x′xx″E
Viesti:

Re: Triken perä

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen » 16:30 24.08.2016.

Tekniikka,eritoten rakenneratkaisut näissä vehkeissä kiinnostavat siitä tässä oli alumperin kysymys. Jo 85v sitten rakennetuissa oli tollanen autonperä tyyppinen,kai se oli yksinkertaisin valmistaa ja koska sitten on thorsen tai eaton keksitty.

A.K.
HD FXST Softail -84 EVO
Kaikki mitä vain suinkii voipi pittä tehä ite enneko maksaa toiselle mittään. Tauti son tämäki.

suma
Viestit: 80
Liittynyt: 23:08 15.01.2005.
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Triken perä

Viesti Kirjoittaja suma » 22:02 05.09.2016.

Mulla on tossa softailissa DNAn tekemä akseli,siinä on ainakin tasauspyörästö,muistaakseni,kun oli auki niin kolmirattainen planeettapyörästö kai siellä oli.Kyllä katsastus ainakin oli yksinkertainen homma.riitti kun se akseli ja haarukka oli tarkoitettu softailiin,ei mulla ollu mitään tuv todistuksia,katottiin vaan dna sivuilta,että osat on tarkotettu softailiin ja se siitä.mutta se tietty riippuu vähän katsuristakin.

Vastaa Viestiin