Softail springer -97 takaiskarien säätö

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

Kake78
Viestit: 59
Liittynyt: 08:45 22.03.2016.

Softail springer -97 takaiskarien säätö

Viesti Kirjoittaja Kake78 »

Moro, mulla jotkut kromiset iskarit missä esisäädön lisäksi korkeudensäätö. Sisuskaluista ei mitään tietoa. Ongelma näiden kanssa on kun taajamassa ajaa patteihin veto päällä, tuntuu että perä pomppaa ilmaan ja sutasee (tuskin sentään) mutta fiilis tulee varsinkin jos patteja on useampi peräkkäin ja motarilla pomppaa kilometrin ylöspäin..tuntuu että muilla ollut ongelma pohjaamisen kanssa mutta mulla ei sitä ongelmaa ole. Esijännitystä/prikka/mikälie) kokeillut pyöritellä (molempia yhtä paljon) vaikutuksen huomaa varsinkin alaspäin joustossa, mutta palautusongelmaa ei poista. Itellä fiilis että jouset liian jäykät ja palutus liian rivakkaa? Esimerkki: mopon ollessa paikallaan, painan jouset pohjaan ja päästän vapaasti ylös ni kuuluu tömähdys. Verrokkina kaverin -96 softail missä orkkis iskarit, eikä siinä tämmöisiä ominaisuuksia. Seuraavaksi meinaan kokeilla korkeuden säätöä mutta kelasin kysyä viisaammilta ensin..
Softail Springer-97
Avatar
Peacemaker76
Viestit: 499
Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Softail springer -97 takaiskarien säätö

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

Paikallaan painat jouset pohjaan? Miten löysät jouset siinä oikein on?

Mulla jos kuitenkin yli satakiloisena painan pyöräni perää niin ei se kyllä kamalasti laske, mahtaiskos se ongelma olla siinä että ne jouset on aivan liian löysät. Joka tapauksessa ulosjouston vaimennus on puutteellinen ja jos siihen ei ole säätöä niin ei se ehkä paljoa parane. Toimiiko itse iskari kuitenkin, eli se pyörä ei jää hytkymään?
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Kake78
Viestit: 59
Liittynyt: 08:45 22.03.2016.

Re: Softail springer -97 takaiskarien säätö

Viesti Kirjoittaja Kake78 »

Tarkoitin painamisella yhtä voimakasta painallusta, eikä mene pohjaan asti ja mun mielestä toimii muuten ihan ok. Rahoittuu kuoppien jälkeen nopeasti eikä jää hyllymään. Ongelma on et pehmee alas ja rivakkaan ylös.
Softail Springer-97
Kake78
Viestit: 59
Liittynyt: 08:45 22.03.2016.

Re: Softail springer -97 takaiskarien säätö

Viesti Kirjoittaja Kake78 »

Osaako joku sanoa millä mä korjaan ton äkäsen palautuksen? Jousien vaihto?? Onko näissä yleensä huollettavat iskarit? 70-luvun toyotiin aina vaihdettiin tiukemmat öljyt ku madallettiin..
Softail Springer-97
Pertti
Viestit: 5938
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Softail springer -97 takaiskarien säätö

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Eikös ne perus mp-iskarit olekkin sellaisia yksitoimisia...
Luultavasti joudut iskarikauppaan, jos haluat ominaisuuksia muuttaa.
Alkuperäisiä iskareita ei saa purettua niin, että niihin voisi vaihtaa toisentyyppisiä liemiä.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Kake78
Viestit: 59
Liittynyt: 08:45 22.03.2016.

Re: Softail springer -97 takaiskarien säätö

Viesti Kirjoittaja Kake78 »

No ei se taida muu auttaa! Perkeleen kalliita vaan noi kunnolliset. Pitää löytää jostain huollettavat ja säädettävät, kertakäyttöpaskaa en osta. Mitkähän kandee ostaa?
Softail Springer-97
eki912
Viestit: 109
Liittynyt: 14:10 27.09.2014.
Paikkakunta: Takaisin Helsingissä

Re: Softail springer -97 takaiskarien säätö

Viesti Kirjoittaja eki912 »

Öhlins.

https://issuu.com/ohlins/docs/ohlins-mc ... 2/33313379" onclick="window.open(this.href);return false;
Eki / -12 Sportster Iron
Vastaa Viestiin