Vatkaako Dyna-? ei enää.

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
motoristiksisyntynyt
Viestit: 10
Liittynyt: 11:56 24.03.2009.
Paikkakunta: North-Korea

Vatkaako Dyna-? ei enää.

Viesti Kirjoittaja motoristiksisyntynyt »

Kumityynyjen muokkaaminen Sika-kitillä oli hyvä idea. Edestä ja takaa tyynyt irti ja kittaamaan.
Täytin joka kolon Sika-kitillä,mustalla,kuivuttuaan muistuttaa kumia.

Ei vatkaa tyhjäkäynnillä juuri ollenkaan. Ajettavuus nyt niinkuin moottoripyörässä. Tosin tärinää tuli
kuivioihin mukaan. Tärinä ei ainakaa minua haittaa,on senverran mietoa.

Nyt moottorin korvake nojaa suoraan tähän Sika-massaan,eli täytin myös tyynyn yläosan.

------nim,merk,FXD- :idea:

Kuva
北朝鮮軍事施設・工場施設・その他の施設
Avatar
motoristiksisyntynyt
Viestit: 10
Liittynyt: 11:56 24.03.2009.
Paikkakunta: North-Korea

Re: Vatkaako Dyna-? ei enää.

Viesti Kirjoittaja motoristiksisyntynyt »

Huh huh.Tulipa iso kuva-

-------Nooo, ei se mitään. :oops:
北朝鮮軍事施設・工場施設・その他の施設
Avatar
Eagle57
Viestit: 161
Liittynyt: 09:55 07.04.2008.
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Vatkaako Dyna-? ei enää.

Viesti Kirjoittaja Eagle57 »

Jaa mitä sika kittiä käytit? Niitä on aika montaa lajia.

Jonnekkinhan ne tärinät sitten siirtyy ja se on tuossa tapauksessa luulisi sen olevan runko. Täriseekö pahemmin kuin ennen tuota toimenpidettä?
FXDWG -99
Avatar
atco
Viestit: 393
Liittynyt: 14:25 02.03.2006.
Paikkakunta: Kemi

Re: Vatkaako Dyna-? ei enää.

Viesti Kirjoittaja atco »

Ei ymmärrä..mitä tuo koneen vatkaus tyhjäkäynnillä häiritsee? Mukavalta vaan tuntuu valoissa. Ja ajossahan tuota tärinää ei juuri huomaa. Mulle itseasiassa lähestulkoon ratkaisi pyörävalinnan aikoinaan, TC-softailin tärinättömyys tuntui oudolta tai itse asiassa ei tuntunut miltään :roll:
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
Avatar
motoristiksisyntynyt
Viestit: 10
Liittynyt: 11:56 24.03.2009.
Paikkakunta: North-Korea

Re: Vatkaako Dyna-? ei enää.

Viesti Kirjoittaja motoristiksisyntynyt »

Noo, ei se tyhjäkäynnin vatkaus ollut syy , vaan tukevampi ajettavuus. Nyt uraherkkyyttä ei ole siinämäärin
kuin ennen. Nyt on ilo ajaa mutkaista kylätietä,niin, ja nämä tyynyt ehkä kestää ikuisesti.

Käytin Sika-265 kittiä, on tosiaan mistä valita. Oli niitä useita tähän sopivia mutta eipä tullut silloin laitettua numeroita muistiin. Viellä siitä tärinästä, ei ole niin paha kuin tuo XL-1200 jolla myös ajelen.

------nim,merk.hjuvatuli, :idea: :idea:
北朝鮮軍事施設・工場施設・その他の施設
Avatar
Lippajärven kreivi
Viestit: 241
Liittynyt: 03:48 16.12.2008.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vatkaako Dyna-? ei enää.

Viesti Kirjoittaja Lippajärven kreivi »

Taitaa olla nuo vatkaamisongelmat ym. ajoa häiritsevät tekijät olla enemmänkin vanhempien Dynien ongelmaa, lienee jotain kehitystä tapahtunut tyynyissä tai jossain muussa, toki koneen tyynyjä joutuu vaihtamaan kun kulumista tapahtuu mutta ajoltaan tuo oma -08 ei poikkea muista pyöristä.
Lienee myös sen tajuaminen auttaa että eihän nuo jalat edellä ajettavat mallit pysty samaan kuin kyykkypyörät ja sen takia sellaisen aikoinaan ostinkin, säilyy kortti hiukan kauemmin.
Se totta että tyhjäkäynnillä vatkaa stongaa ja koko äijää mutta olen kokenut sen vain asiaankuuluvana ilmiönä :lol: .
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
Avatar
Kaapeli
Viestit: 141
Liittynyt: 17:19 31.12.2009.
Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Viesti:

Re: Vatkaako Dyna-? ei enää.

Viesti Kirjoittaja Kaapeli »

Lippajärven kreivi kirjoitti:Taitaa olla nuo vatkaamisongelmat ym. ajoa häiritsevät tekijät olla enemmänkin vanhempien Dynien ongelmaa, lienee jotain kehitystä tapahtunut tyynyissä tai jossain muussa, toki koneen tyynyjä joutuu vaihtamaan kun kulumista tapahtuu mutta ajoltaan tuo oma -08 ei poikkea muista pyöristä.
Lienee myös sen tajuaminen auttaa että eihän nuo jalat edellä ajettavat mallit pysty samaan kuin kyykkypyörät ja sen takia sellaisen aikoinaan ostinkin, säilyy kortti hiukan kauemmin.
Se totta että tyhjäkäynnillä vatkaa stongaa ja koko äijää mutta olen kokenut sen vain asiaankuuluvana ilmiönä :lol: .
-09 ei mielestäni "vatkaa"... Siis mitä vatkaamisella yleensä tarkoitetaankaan? Tuo kreivin mainitsema tyhjäkäynnillä vatkaa stongaa ja koko äijää -> Olen samaa mieltä, näin se pitää ollakin :-D

Yleensähän nuo värinät siirtyvät jonnekin muualle ja ollaan ns.oravanpyörässä niiden osalta. Eli tehtaalta lähtiessä paketti pitäisi olla kaikinpuolin (myös värinätasojen, joka tyynyllä oma vaimennintasonsa suhteessa kokonaisuuteen) kohdillaan. Ikä tekee tehtävänsä aina jonnekin, myös kumiripustuksiin.

BTW, jos motoristiksisyntynyt on tyytyväinen, niin hommahan on silloin ihan jees? näinhän se mennee..;-)
FXDF -09
"ihte kun tekee, niin siit tulee semmonen"
Avatar
motoristiksisyntynyt
Viestit: 10
Liittynyt: 11:56 24.03.2009.
Paikkakunta: North-Korea

Re: Vatkaako Dyna-? ei enää.

Viesti Kirjoittaja motoristiksisyntynyt »

Kyllä olen tyytyväinen, pyörä on mallia V,98. Muutaman etutyynyn vuosien mittaan joutunut ostamaan
,,190? tsibale,eli kalliita ovat.

------nim,merk, :arrow:
北朝鮮軍事施設・工場施設・その他の施設
HileD
Viestit: 582
Liittynyt: 21:03 22.05.2007.
Paikkakunta: Saloo
Viesti:

Re: Vatkaako Dyna-? ei enää.

Viesti Kirjoittaja HileD »

Ihan uteliaisuudesta, millasissa kilometreissä olette tyynyjä vaihtanu tai havainnu ongelmia? itellä 45000 mittarissa mutta en mä oo mitään huomannu. Kulkee ku juna ja mutkaanki taittuu sen minkä taittuu.
-Know your enemy-
Avatar
mikira
Viestit: 1493
Liittynyt: 12:38 18.03.2003.
Paikkakunta: Wien/Itävalta
Viesti:

Re: Vatkaako Dyna-? ei enää.

Viesti Kirjoittaja mikira »

Molemmat omat dynat on ollu alle 3 vuotta vanhoja, toinen jopa ihan uusi, ja mua on se peräräpään levottomuus kurvitiellä kaasutellessa vaivannu molemmissa vekottimissa. Siksi tähän nykyiseen dynaan tulikin laitettua True-Trak systeemi joka lisää reaktiotankon etumaisen sekä takimmaisen kumityynyn rinnalle, ja noiden ansiosta koneen liikkeet saadaa pidettyä vain rungonsuuntaisina. Voisin jopa nyt sanoa dynaani hyväksi ajettavaksi, eikä ole pelkoa että vekotin vatkaisi ittensä mettään kurvista ulos kaasuttaessa.

Tuollasen true-trakkiä tai sputhen systeemiä jäljittelevän reaktiotanko kehitelmän näppärä kaveri rakentaa ite edullisemmin ja varmasti kauniimmin.
Avatar
Eagle57
Viestit: 161
Liittynyt: 09:55 07.04.2008.
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Vatkaako Dyna-? ei enää.

Viesti Kirjoittaja Eagle57 »

Tuollasen true-trakkiä tai sputhen systeemiä jäljittelevän reaktiotanko kehitelmän näppärä kaveri rakentaa ite edullisemmin ja varmasti kauniimmin.
Joo tuollaisesta olen tehnyt kuvat, ja kun osat ovat valmiit ( teon alla) ja jos toimivat niikuin pitääkin, niin kuvat löytyy KYMI MC:n sivuilta työkalupakista.
FXDWG -99
Avatar
motoristiksisyntynyt
Viestit: 10
Liittynyt: 11:56 24.03.2009.
Paikkakunta: North-Korea

Re: Vatkaako Dyna-? ei enää.

Viesti Kirjoittaja motoristiksisyntynyt »

Niin,tyynyjen kestävyydestä. Vaihtelee jostakin syystä, yksi ei kestänyt kahtakymmentä tuhattakaan.
Taas yksi yksilö kesti yli kolmekymmentä tuhatta. Takatyynyä ei ole tarvinnut uusia.

Hyvä jos uudet Dynat on parempia tämän suhteen, Silloin kun etutyyny oli ihan loppu niin hiki nousi pintaan
kun kurvi lähestyi. Jos mutkassa oli kuoppaa ja uraa niin jalat ei menannut pysyä tapeilla kun Dyna otti

komennon käsiinsä. ------nim,merk,kurvit suoriksi, :oops:
北朝鮮軍事施設・工場施設・その他の施設
Vastaa Viestiin