39mm keulan parantaminen
39mm keulan parantaminen
Muistelen että olis ollu tällä palstalla juttua 39mm keulan parantamisesta muuttelemalla niittä damperin reikien kokoa, en vain löytänyt haulla jutustelua. Itelläkin on se sportster performance handbook jossa neuvotaan alkuperäisten reikien tukkimista ja uusien poraamista, joissakin lähteissä vain toinen damperin reikä on peitetty. Onko täällä kaveria joka olisi tälläisiä paranteluja tehnyt?
Omassa keulassa on jo progressive suspensionin progressiivisemmat jouset ja siellä oli kirkuvan kotkan heavy öljyt, noilla öljyillä oli keula hieman liian kova.
Jos vaikka tänä talvena sais tuota keulaa sportsterista paranneltua.
Omassa keulassa on jo progressive suspensionin progressiivisemmat jouset ja siellä oli kirkuvan kotkan heavy öljyt, noilla öljyillä oli keula hieman liian kova.
Jos vaikka tänä talvena sais tuota keulaa sportsterista paranneltua.
Re: 39mm keulan parantaminen
Vaikkapa täältä. Toinen sivu
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=1&t=21246" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tossa siaa sivutaan
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=1&t=3311" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=1&t=21246" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tossa siaa sivutaan
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=1&t=3311" onclick="window.open(this.href);return false;
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: 39mm keulan parantaminen
Tässä smuigen löytämässä ketjussa on mielenkiintoinen kommentti damberien modaamisesta:
Täytyypä tutkia voisko mitenkään saada ite modifioitua toisen tiiviste renkaan damber putkiin, jos ei näissä uudemmissa jo sitä ole.juky2200 kirjoitti:...Reikien modaamisella haetaan hieman nopeampaa toimintaa kuin erittäin jäykillä öljyillä joilla keulasta tulee "tahmea".. mutta vanhempien keulojen ongelmana ei ole vain ne keulojen reikien älytön koko, vaan vaimentimen varressa oleva tiiviste, joka on vain yhdellä renkaalla päästäen osan nesteestä suoraan läpi..
Tarvikkeenahan on myynnissä 2 tiivisterenkaalla varustettuja malleja joissa on reikien koko myös järkevämpi.. Ja jos haluaa oikeasti kohtuu vaimennuksen niin gold valve emulaattorit on varmasti parhaimmat siihen tarkoitukseen (näitä en ole vielä testannut)...
Re: 39mm keulan parantaminen
35mm keulassa jonka olettaisin olevan muuten samanlainen noita tiivisteitä on 2 , ainakin -83 eteenpäin...
Luultavasti siis luultavasti tuossa 39mm damberissa on tilaa sorvata 5mm ura toiselle tiivistelle.
Luultavasti siis luultavasti tuossa 39mm damberissa on tilaa sorvata 5mm ura toiselle tiivistelle.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: 39mm keulan parantaminen
Mikäs olis suositeltava keino tukkia noi damperien reijät? Ajattelin pyytää kaveria laittamaan tig liimaa reikiin ja sitten porata uudet pienemmät.
Re: 39mm keulan parantaminen
Ne suurimmat reiät ovat ainakin sportin 35mm keulassa 6mm, itse visioin laittavani siihen 8mm jengan ja vaarnaruuvin. Sitten vaan uusi reikä viereen. Hyllyssä odottelee PS:n uudet progressiiviset vieterit.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: 39mm keulan parantaminen
Tulipahan ny vihdoinkin katottua tarkemmin noita dampereitä omasta keulasta ja ei sinne saa kyllä mitenkään mahu toista tiivisterengas uraa sorvaamaan, ja mun dämperissä oli vain kaksi 5,5mm reikää, kun olen nähny sellaset joissa on neljä reikää.
Re: 39mm keulan parantaminen
Yhdessä 35mm damperissa lähimpänä sitä tiivistepintaa on 2 kpl 2,0 mm reikää siitä "alaspäin" on 2 kpl 2,5mm reikää ja "alimpana" on 2 kpl 6,0mm reikää. Nuo 6,0mm reijät meinasin pienentää (ehkä 4mm) tai tukkia kokonaan. KORJATAAN tuo damperi jossa oli 2 tiivistettä olikin modattu EI alkuperäinen, selvisi vasta nyt kun kyselin asiasta lisää.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: 39mm keulan parantaminen
mistä saisin räjäytyskuvan keulalle? pitäs käyttää auki kattoo mitä se on syöny..
-94 Sportster on mulla
-94 Sportster on mulla
Re: 39mm keulan parantaminen
Kiva kokoelma räjäytyskuvia eri pyöriin löytyy Bike Bandit sivulta tässä 1984 XLHmontana kirjoitti:mistä saisin räjäytyskuvan keulalle? pitäs käyttää auki kattoo mitä se on syöny..
-94 Sportster on mulla
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: 39mm keulan parantaminen
Nyt olis mullakin yhdet modatut damperit joissa kaksi tiiviste rengasta sekä alapäässä kaksi 5mm reikää, damberissä on myös keskivaiheilla kaksi alle millin reikää. Nyt pitäisi keksiä mikä tarkoitus on niillä ylemmillä reijillä jotka damperissä on?Sepixlh kirjoitti:Yhdessä 35mm damperissa lähimpänä sitä tiivistepintaa on 2 kpl 2,0 mm reikää siitä "alaspäin" on 2 kpl 2,5mm reikää ja "alimpana" on 2 kpl 6,0mm reikää.
Alkuperäisessä damberisää on vain yksi alle millin reikä joka on hyvin lähellä tiivisterenkaita.
Re: 39mm keulan parantaminen
Nyt pitäis laittaa keula kasaan ja samalla kannattaa vaihtaa keikki tiivisteet ja puslat. Alkuperäiset ylä ja ala puslat on jollain teflonilla päällystetty, onko tietoo että tekeekö joku valmistaja vielä liukkaampia pinnoitetita luikupintoihin?
Mitä kaikkee muuta sitä pitäis vielä tilata että sais koko sarjan het kerralla? Nyt mulla on tilauslistalla nämä numerot, enkä ole paljon muuta netistä tutkimalla löytäny:
45378-87 Replacement fork seals
45461-87 Bushing upper
45465-87 Bushing lower
Mitä kaikkee muuta sitä pitäis vielä tilata että sais koko sarjan het kerralla? Nyt mulla on tilauslistalla nämä numerot, enkä ole paljon muuta netistä tutkimalla löytäny:
45378-87 Replacement fork seals
45461-87 Bushing upper
45465-87 Bushing lower